Neptune's Pride - Oversiktstråden

Jante

privileged CIS shitlord
#1
Mine damer og herrer, jeg gir dere..
Spillegals grusomme og episke kamp for galaktisk herredømme




Dag 1 - la plottinga begynne!

Vi som spiller det har blitt enige om å skrive journaler etterhvert som spillet utarter seg, men av naturlige årsaker kan vi ikke publisere disse før spillet er avgjort. Men for de som er interesserte så tenkte jeg at jeg skulle lage noen oversiktskart, for å gi et bilde av hvordan ting utvikler seg. Slik så kartet ut da vi startet spillet:



La oss introdusere romherskerne som kjemper for å knuse motstanderne og stå igjen som den ultimate keiser over hele galaksen. Aka the dude, the boss, the pimp, den grande romvizir, sjeiken over alle stjernene, etc.

justincase


Denne merkelige romfirfisla er justincase. Justin er ganske isolert helt i sørøst av kartet, sånn sett var dette en bra start for ham. Det eneste problemet er at han må oppgradere rekkevidden på skipene sine for å erobre mange av de nærmeste stjernene sine.

Kalli


Kalli var det uheldige resultatet av et lykkelig møte mellom Jabba the Hut og Spongebob Squarepants. Kalli hadde også en bra start, med justin og agradula som eneste naboer. Siden justin ikke kan utforske så raskt har han egentlig bare en front for øyeblikket.

agradula


Ingen vet egentlig hvordan agradula kom seg opp av havet på hjemplaneten sin, men nå styrer han sitt eget imperie. Agradula havnet mellom Kalli og Nilo, og har en helt grei posisjon.

Nilo


Romskilpadda Nilo ryktes å være den siste etterkommeren av Teenage Mutant Ninja Turtles, som rømte til rommet etter at Splinter tok over jorden med sin frysestråle. Nilo havnet mellom agradula, Yetipants og meg selv. Det kunne jo alltids ha vært verre.

Yetipants


Yetipants er resultatet av en lang tradisjon av forskning på hjemplaneten sin. I et forsøk på å krysse den lokale blå skjeggapa med den importerte delikatessen tacos, endte de opp med en merkelig skapning som etterhvert vant valget og avskaffet demokrati og andre religioner før han erklærte seg selv som den hellige og allvitende Lord Tacoskjegg, gud over hele imperiet. Skjeggapa har en god posisjon i det nordvestlige hjørnet, med Buggz og Nilo som nærmeste naboer, i tillegg til meg selv.

Buggz


Buggz er en mer tradisjonell alien, slik folk flest forventer at de skal være. Buggz starter mellom Yetipants og SHDR helt i vest, og har en relativt trang flaskehals til meg, som startet i midten.

SHDR


SHDR har tidligere vært i kontakt med jorden gjennom sin gode "venn" H.P. Lovecraft, som han besøkte stadig. I disse dager beskjeftiger han seg derimot med å styre sitt galaktiske imperie mellom alle drømmevisittene. På fester står han ofte for seg selv og lager rare lyder. SHDR starter helt i sørvest, og har en grei posisjon mellom Buggz og Martin.

SirkusMartin


Veldig lite er kjent om dette rare kreaturet. Men fra bildet er det liten tvil om han er en barsk og brutal leder som spiser undersåttene sine. Martin har kun meg og SHDR som naboer, men må nok snike seg forbi en av oss for å kunne utvide riket sitt.

Jante


Keiser Jante den bastante er lederen av de arbeidssomme og hyperintelligente stjernemaurene. Noen har spekulert at stjernemaurenes favorittmat er fisk, tentakler og blå taco. De djerve maurene har blitt rævpult av spillet og har havnet midt mellom Nilo, Yetipants, Buggz, SHDR og Martin, samtidig som fiskefolket til agradula lurer i nordøst.


Dag 2 - Hva er det jeg egentlig driver med her?

Det skjedde ikke så veldig mye den første dagen. Forsiktig utforsking av spillet for de som ikke hadde rørt det før, og en del høflige beskjeder frem og tilbake. De forskjellige galaktiske rikene utvidet seg sakte i løpet av dagen, og kartet fikk gradvis mer farge.


Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 2:

agradula: 12
Jante: 11
Kalli: 11
Nilo: 10
SHDR: 8
Justin: 8
Yeti: 7
Martin: 7
Buggz: 6



Dag 3 - It's all about the benjamins!

I det dag 3 starter har kartet endret seg en god del ettersom alle grabber til seg så mye som mulig før man blir nødt til å kjempe for systemene. Vi har også fått vårt første slag, mellom agradula og Nilo. Detaljene rundt slager er ukjente, men hvis de involverte har lyst til å fortelle om det, så kan de godt gjøre det. På tide med et nytt kart:




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 3:

Jante: 22
Kalli: 17
Nilo: 17
agradula: 16
SirkusMartin: 15
Yetipants: 14
Buggz: 14
justincase: 13
SHDR: 11


For de som er interessert i nærmere statistikk fra Spillegals kamp for galaksen, så finnes det pene grafer her.
 
#2
Dealen er å erobre mest mulig, og/eller knekke de andre?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Den første som holder 136 stjerner (det vil si halvparten) vinner, men det lønner seg å knuse all motstand.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#4
Jeg må bare si hvor mye jeg digger dette, dette er noe helt annet enn å spille mot anonyme snørrunger fra hele verden. Det eneste som er litt synd er at folk fra SG er såpass oppegående, hadde vært gøy å prøve å sno min retorikkladne tunge rundt halsen på dummere mennesker og puppeteere dem rundt omkring. Nå må jeg heller være relativt ærlig.

Er neste prosjekt large-scale StarCrafting med samme gjengen? Kunne blitt temmelig bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Vil bare ha det loggført og vedtatt at Nilo er en jævla backstabber.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Hadde vel passa om Nilo kom med en customary historie om pimpen her nå, men:

DAG 1: "Halla bruuuur sheeeeera vi er bøddz rajt?"
"Okay da er vi vel det siden vi bor rett ved siden av hverandre"
"Ja men da tar du de planetene der og så tar jeg disse"
"Okay!"
*Gjøre det*
DAG 2: *Nilo sender skipa sine mot meg*
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#11
Bare kos dere med spillet dere. Kommer sikkert til å få det gøy.

Nicholas og Buggz er nå ofre for min ustoppelige syting over startposisjonen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Ignore-mode is ON.













Jeg bare ler litt og himler med øya når Justin ser på laptopen sin.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#13
"ÅÅÅÅÅÅÅHHH"
*slå i veggen*
 

SHDR

Gullmedlem
#14
Da var jeg endelig skikkelig hekta. Maks diplomati og smooth operatin' på denne karen, vetti.

Jeg burde fortelle om det andre gamet mitt istedet, som kompensasjon for manglende journalføring. Mistenker at det vil bli hårete med tida, har bestemt meg for å være en brutal maksidick og gjør meg klar til å pummele en kis fordi han strakk ut lanken og ba om fred. Skal se om jeg klarer å true til meg litt research fra ham først, dog.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Jeg tror justin har rett angående tidsforskyving, forresten. I går sverger jeg at vi fikk spenna klokken 22:30, mens i dag står det "next pay: 10m" klokken 21:40.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Dag 4 - War. War never changes.

• Nilo : 15 Apr 06:47: Hvorfor skal alle drepe pakkisen?
• Yetipants : 15 Apr 08:16: Fordi du er en two-timing son of a bitch? Men men. Bare noe jeg kom på.
• Nilo : 15 Apr 11:42: Jeg så hvordan du stirret på den nye kebabsjappa jeg akkurat har satt opp på Acrab! Din feite hest!
• Justin Case : 15 Apr 17:24: KALLI! DRIT I DET!
• Yetipants : 15 Apr 17:51: Du har ikke satt opp en DRITT på Acrab og du veit det pakkis, du er bare FULL AV JUG
• Nilo : 15 Apr 17:54: Damn, er du sinna eller? :/
• Jante : 15 Apr 19:09: agradula holder Arrakis. Han som kontrollerer krydderet, styrer også galaksen. Game over, man! GAME OVER!
• Nilo : 15 Apr 19:54: Fetthest! Slutt! hva faen driver du med! SLUTT! jeg sier det til moren din!
• Buggz : 15 Apr 20:11: Shades: be afraid. Be very afraid.​


Krig endrer seg ikke. Dette er utdrag fra Den Åpne Kommunikasjonskanalen for Ambisiøse Romheskere™, stedet hvor alle de kule stjernefyrstene skryter av skipene sine eller mobber motstanderne i gråt. I nattens mulm og mørke hadde skipene til Yetipants sneket seg innpå kebabsjappene til Nilo og brent de til grunnen. Han er allerede truet av agradula i øst, og nå kommer den sjeggete blå tacomannen fra vest. Hvordan skal den indiske romskilpadda komme seg unna denne knipa? Justin og Kalli er også på randen av krig, og Buggz kommer med noen merkelige beskjeder til SHDR. Det er nå spillet virkelig starter.





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 4:

Jante: 27
Kalli: 23
Nilo: 23
SirkusMartin: 21
agradula: 20
Yetipants: 20
Buggz: 19
justincase: 13
SHDR: 13


Mer deilig statistikk i form av grafer finnes her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Tidligere i dag, så la jeg merke til, at han Buggz, eller "Pruppen", fra Spillegal.no-forumet, da, han hadde sendt, noen skip, inn i mitt territorium, for å forfølge meg da, og tulle med rettighetene mine.

Så dette tolker jeg som no online trakassering.

Bare noe jeg kom på.

Mer da.

Så han Buggz, han er nok, vil jeg si, ikke til å stole på.

Men men.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#19
Fet ny avatarogsignatur.

Er det no krigings på gang? Shit ass dere, i mitt første spill kriget ingen før det hadde gått en uke =D