Ni no Kuni: Wrath of the White Witch [PS3]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
I dette den eneste JRPG-en som virker noe som helst interessant siden PS3 ble sluppet, spiller du gutten Oliver, hvis mor dør. :( Men en dukke som ble gitt til moren viser seg å være en fe som gir Oliver en magisk bok som lar han gå inn i «Ninokuni», en parallell verden til vår, hvor feen sier han vil kunne vekke sin mor til live igjen. Mens han utforsker Ninokuni møter han alternative versjoner av folk han kjenner og mange merkelige skapninger og allierte.

Det som er ganske spesielt er at denne relativt store, skinninnbundete boka følger med spillet, og kreves for å kunne spille da den inneholder alle magiene du vil trenge.



Ni no Kuni er laget av Level-5, folka bak spill som Dragon Quest VIII og IX, Professor Layton, Dark Cloud, og de mindre heldige White Knight Chronicles-spilla. Satser på at dette er nærmere DQ8 enn WKC. Spillet bruker celshading for å skape et utseende som skal minne om Ghibli-filmer, og jaggu har de ikke hanket inn Joe Hisaishi, Studio Ghiblis faste komponist, til å lage musikken!



En DS-versjon av spillet ble sluppet i Japan ifjor og er ikke oversatt, men det er separat fra PS3-versjonen, som slippes om noen uker i Japan og forventes "Tidlig 2012" i resten av verden.

Trailer!

 
#2
Kanskje jeg kan bruke ps3en min til annet en filmtitting etterhvert??
Så umåtelig interesant ut
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#4
Veldig gira på detta her! Er noe med Studio Ghibli som setter igang både hjertemaskineriet og tårekanalene mine hver eneste gang (Princess Mononoke og Ponyo. Omg!!)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Wow, Cel-shading har virkelig tatt seg opp! Det screenshotet der ser jo ut som en tegnefilm.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#6
Som helmaks Studio Ghibli-fan så må jeg si at jeg virkelig gleder meg til denne spillen. Det ser helt faentastisk ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Jau, håper dette blir god knall. Antar det er for mye forlangt, men det hadde vært kult om spillet ikke var et erketradisjonelt JRPG. Skjønt, bare det med boka er jo noe nytt.
 
#8
Er det sånn at man må skrive inn ordene på linje 4 på side 66 og de på linje 8 på side 42 mens du velger det tredje symbolet fra venstre i øverste rad på side 5 for å få startet spillet?

Det er ganske retro.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Indiana Jones and the Fate of Atlantis hadde en tredelt snurregreie. Jeg greide den by random chance opptil flere ganger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Uplink hadde tidenes mest ubrukelige kopibeskyttelse, et svart ark med svarte bokstaver på du måtte holde opp mot lyset for å se tydelig. Tid det tok å kopiere arket manuelt ved hjelp av det avanserte cracker-verktøyet Notisblokk: Ti minutter. Antageligvis ment mest som en pastisj.
 
#12
Jeg og broren min har faktisk spillt gjennom Ni No Kuni på DS, og det er helt fantastisk. :D

Men skal selvsagt kjøpe dette på PS3, så slipper jeg å slite meg gjennom den "magic spell" boka som følger med. (jeg har bare Japansk versjon selvsagt) så det Tar en evighet å finne fram de rette spells'a.
+Grafikken ser syk ut på PS3.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Men det er jo PS3...

inb4 Lodin som ikke orker å forholde seg til utenlandske nettbutikker
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
....

Lodin Lodin Lodin

Spille er ikke tollbelagt. Betaler moms og fortollingsgebyr

OM du er en dum pokemon og ikke importerer det fra en sjapp som tukler.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#17
Er da i England også, iallefall på britisk amazon. Toll/ moms/ bullshit blir det uansett, men ville bare arrestere deg på "bare i USA"-utsagnet
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Skal ikke bøker gli rett gjennom siden de er momsfrie? Kanskje man kan argumentere at man har kjøpt ei 300-siders bok og det andre bare er bonuser. =D

E: Når de først annonserte den sa de bare USA. ^^
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#19
Dette er fra de som lagde spirited away, hvertfall storyen. Så dette er jo bare fantastisk :brainfuck:
Har gledet meg til å høre mer fra dette spillet siden første gang jeg hørte om det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#20
Om Spirited Away er det eneste du kjenner fra Studio Ghibli har du mye å se fram til. My Neighbour Totoro, Howl's Moving Castle, Pricesse Mononoke og Ponyo for å nevne noen