Ninja Gaiden Sigma 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hvis det følger i fotefara til det forrige så har de vel gjerne kutta vekk en del meningsløs trasking (bra), skåret ned på vanskelighetsgraden (ikke fullt så bra) og lagt til en del dølle ekstraoppdrag (iallfall ikke bra). Uansett, kult at også PS3-folket får spelt skikkelig ninjaaction. ^^
 
#3
Håper på en ny trophyliste delevis ulik fra 360 versjonen, men blir kjøp uansett!

En gang må de prøve å lage Multiplayer, enten i form av "coop" og/eller battels online, noe ala Ryu sloss mot seg selv i Mission Mode i 1ern kanskje?
 
#4
Dette kunne vært blitt lagt inn i "hva sony har å by på fremover" tråden, Bad Mongo.:)

Dette blir knall. Første sigma var så konge at jeg nesten kjøpte meg en 360 kun for ninja gaiden 2. Nå er jeg glad for at jeg lot være. Det å kunne spille med Ayane høres mye bedre ut en å spille med Rachel, og større bossbattles er så og si ALLTID konge. Store forventninger har jeg til dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Vel, det skal nevnes at Ninja Gaiden 2 ikke er like artig som Ninja Gaiden Black, så er du forberedt på det. Fortsatt ikke et dårlig spill, meeen det er mye som kunne vært tatt tak i. Spørs hvor mye de får fiksa på i Sigma 2 da.
 
#6
Bare så jeg har forstått dette riktig. Ninja gaiden sigma er ps3 porten til gamle ninja gaiden til xbox, mens ninja gaiden black er en oppfølger med helt ny historie og slikt, også til xbox, ikke sant?

Har bare spilt sigma.
 
#7
Samletråder er homo, og sånn er det.

Ninja Gaiden, Ninja Gaiden Black og Ninja Gaiden Sigma er ett og samme spill. Black er directors cut, Sigma er ultimate mega ninja cut.
 
#8
Vel, det skal nevnes at Ninja Gaiden 2 ikke er like artig som Ninja Gaiden Black, så er du forberedt på det. Fortsatt ikke et dårlig spill, meeen det er mye som kunne vært tatt tak i. Spørs hvor mye de får fiksa på i Sigma 2 da.
Jepp, men mannen bak spillene sier: Spill gaiden 2 først, så spill Sigma/Black etterpå og så ser du hvorfor jeg mener 2ern er bedre. Han har litt rett i det. Dual Katana er f.eks 90 ganger bedre og mer brukervenning i 2 ern, og OT er noe som er kjekt og kult. Det og lade opp granatkniver og bua slik som sverdet, ser kanksje litt rart ut, men er jo kjekt det også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Ninja Gaiden, Ninja Gaiden Black og Ninja Gaiden Sigma er ett og samme spill. Black er directors cut, Sigma er ultimate mega ninja cut.
Appappapp. Black er en nyversjon av Ninja Gaiden med en del nye items og våpen og sånt, pluss begge Hurricane Packs som kom til Ninja Gaiden via Live integrert. I Sigma har de oppgradert grafikken (nye modeller og teksturer, en del ny brettgeometri), klipt om en del av brettene (mye mindre dill i Vigoor, for eksempel) og lagt til enda noen nye våpen pluss noen nye (ræva) oppdrag. Ja, og spillet ble enda litt enklere med hver nyutgave.

Lyon: Jepp, sier ikke noe på det; mekanikkmessig er Ninja Gaiden 2 fortsatt knall og vel verdt å spille. Problemet er bare at det ikke er like artig som Ninja Gaiden likevel, og dette har med andre faktorer å gjøre. Områdedesign og fiendedesign er bare ikke like bra gjennomført i Ninja Gaiden 2, for eksempel. Dessuten er grafikken ekstremt mye dårligere på noen punkter (den forbanna tunnelen i regnskogen, bare nevner det), og til sammen syntes jeg rett og slett det var en liten nedtur. Men fortsatt bra. Spørs nok om ikke jeg skal ha Smegma 2 også.
 
#10
Ja, skjønner hva du mener. Sigma ser faktisk bedre ut på mitt HD-tv, enn hva 2ern gjør, virker som oppløsninga på 2ern er rimelig dårlig på store HD-tv'er. Håper da Sigma 2 blir akuratt litt bedre på det.
Har du prøvd deg på Mission Mode i begge spillene? Hva likte du best isåfall?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Synes helt klart Mission Mode i NG2 er best, ingen tvil.
 
#12
Ninja Gaiden 2 var en nedtur. Det bar sterke preg av uferdig design og opp imot sin spyttpolerte storebror hadde det helhetlig ingenting å stille opp med. Det er jo bare antagninger fra min side, men det virker som at det sure bruddet mellom Itagaki og Tecmo kan ha ulmet under store deler av utviklingen. Man kan si hva man vil om stilen og gameplayet i de andre spillene til Team Ninja (Dead or Alive og Xtreme Beach Volleyball for de uvitende), men de var alltid veldig gjennomførte teknisk sett. Ninja Gaiden 2 hadde masse slow downs, hang seg opp og hadde et kamera fra helvette. Kameraet i Ninja Gaiden 1 var aldri perfekt, men av en eller annen grunn langt bedre enn det var i oppfølgeren :s Det var mye jeg likte med Ninja Gaiden 2, men ikke nok til at jeg ikke heller fikk lyst å spille eneren isteden :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
For meg var det aldri slowdown med mindre jeg spilte i 1080-oppløsning, virker som om spillet er skreddersydd for 720p.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#14
Ninja Gaiden til Xbox var bedre enn 2ern, jeg ville heller spilt det om igjen enn å spille NG2. Tecmo virker for min del helt inkompetente til å ta steget til denne generasjonen. Rart egentlig, husker så godt at både Dead or Alive 3 og Ninja Gaiden (xbox) så helt fantastiske ut for sin tid.
 
#16
Yeah, dette ser utrolig kult ut, flott med mye nytt, og online "co-op" blir jo sikkert knall.
Eneste er at jeg håper man kan spille som Ryu samtidig med en annen, tilfelle damene ikke blir så kule. Eller at de har en mannelig og kul ny karakter til, men tviler på det.

Kjenner at jeg gleder meg nå!!!:D
 
#19
Demo kan kan nå lastes ned fra japansk PSN og US PSN fra 24 sept.

Syntes grafikken var rimelig lik 360 versjonen, skal sjekke nærmere siden er en stund siden jeg har spilt det på 360. Det kommer noe lilla greier ut av findene nå, ikke "5 liter" rødt blod og gørr som det var i 360, kanskje litt plagsomt, men man glemmer det fort i kampens hete. Ryu har et nytt tungt våpen som jeg syntes var helt ok, ikke noe mega nytt men funket bra. Ayane var ikke noe wow, helt grei å bruke (bedre enn rachel fra sigma 1), dog slår ikke Ryu for 5 flate øre. Team Missions var morro, men blir nok enda kulere med ekte partner over coop online. Gleder med til jeg får Special Edition i postkassa!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Får du spilt med Momiji i demoen?