[Til salgs] Nintendo 3DS XL, Grå/Svart

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1
Selger min Nintendo 3DS XL for kr 1.000,-. Uoriginal lader fra Gamestop følger med på kjøpet. Grunn? Lite brukt. Den ble kjøp den 23.12.13, og er totalt brukt i ca. 60 timer (Zelda ALBW og OoT).

Kan enten sendes pr. post, eller hentes sentralt i Oslo.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#3
Fordi jeg har x-antall timer i døgnet til disposisjon, og jeg ser at den ikke blir brukt. Jeg har hatt en bråte med håndholdte konsoller tidligere, og de blir stort sett kun brukt i ferier. Nå begynner det i tillegg å hardne seg til på konsoll-fronten, og de spilla vil bli prioritert.

Det er ikke noe med at det er en dårlig maskin, den bare... blir ikke brukt. Var verdt kun for å spille gjennom Zelda, da.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#5
Jeg har lastet ned alle spillene mine gjennom e-shopen til Nintendo, og de blir vel fjernet når jeg formaterer maskinen, dessverre.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Hvorfor må du formatere den da? Kan du ikke bare slette personlige ting? Bilder kan man enkelt slette, samme med evt. kredittkortinfo etc.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#8
Bravely Default, Fire Emblem: Awakening, Lugi's Mansion 2, Steamworld Dig, The Legend of Zelda: Ocarina of Time og Super Mario 3D World.

Om det er slik at den kan selges med digitale spill, så må jeg selvfølgelig revidere prisen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
vent nå litt. så du synes det er greit å selge en 3ds for 1000 kroner, for så å slette masse spill (aka kaste i søpla), men det å la folka som kjøper 3dsen fra deg med spillene (som du uansett hadde tenkt til å "kaste") gjør at du vurderer å sette opp prisen? Altså? Er du virkelig en av de?

Edit: Hilsen provvisert mann 30år.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#10
Så du mener at jeg i praksis skal gi bort seks komplette spill av ren veldedighet? Eneste grunnen til at jeg skulle slette spillene, var at jeg trodde spillene fulgte min profil, og ikke den fysiske maskinen. Prisen ble satt deretter. Jeg var med andre ord parat til å selge konsollen med et dundrende tap.
 

demake

Seksuelt godteri
#12
Vprst
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#13
Det lever jeg helt fint med, for å være ærlig. Da vet vi i hvert fall at du er mannen å kjøpe av om du ønsker en halsbrekkende god deal.

Nypris: 1.750,-. Har da tatt utgangspunkt i 150,- pr. spill, Steamworld Dig er ikke beregnet, da det knapt koster en femtilapp. Jeg tar omkostninger i forhold til forsendelse. Send PM ved interesse.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Jeg er ikke nødvendigvis mannen å gå til om du ønsker en halsbrekkende god deal, men å ikke gjøre research på slike ting, slenge ut en pris på noe som du UANSETT regnet som tap? Du kunne heller ha lødt det på andre måter enn nesten dobbel pris. Du kunne latt folk by også kunne du tatt det høyeste budet?

Noe av det verste jeg vet er gjerrigknarker som selger gamle ting de har til en pris som gjør at de skal minimere den originale summen til objektet.
Ser det på finn.no også. Der folk insisterer på at, joda. Denne tre år gamle barnevogna er verdt minst halvparten av den originale summen. Jada.
Jepp. Tviler ikke på at du får "penga'rine".
Det som tidligere var en god deal for en relativt ny maskin ble plutselig mye bedre siden det fulgte med spill også.
Men da tenkte du at: NEI! Detta går ikke.
Må plukke opp de 750 fra dassen der jeg mista dem.

Så tilbake til halsbrekkende gode deals fra meg. Jeg kan love deg at når jeg selger noe til folk så er prisen så å si alltid halv pris eller mindre fra hva det var da det var nytt.
Er det ikke halv pris er det enten fordi det er no samlergreier, no bolig, eller noe annet jeg rett og slett ikke kommer på her og nå.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#16
Se heller på det som sunk cost; du punga ut X For maskina, og du kan ikke forvente å få de tilbake igjen ved salg. Penga du får for salg av maskina blir en bonus i regnskapet ditt. Det at du i etterkant finner noe som gir økt verdi er såklart surt, men personlig hadde jeg Vært såpass at jeg hadde gitt de med som en hyggelig gest til de som kjøper. Evt tatt kanskje 200,- ekstra totalt, maks

Men Hei; folk er forskjellige
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#17
Men jeg selger jo den med tap. Jeg kjøpte den for 1650,- uten noe ekstra, og selger maskinen nå for 1000,-. Alle spillene er halvert i pris. Jeg har aldri skrevet eller lagt opp til å få igjen hele brukssummeb gjennom salg.
 
#18
No Hei, Jæveltango fant ein ekstra verdi i maskina han selger og endrer prisen deretter, kva er problemet? Serr, det er hans salg og hans pris. Faen er vitsen med survinga? Det virker veldig personlig synes eg, ville du ha maskina, Agra? Salget står jo framleis og det er godt mulig han må redusere prisen uansett om den ikkje er salgbar med registrert brukerkonto.

For å sammenligne; "Defekt TV gis bort mot henting. Forresten, den funker likevel, støpselet stod ikkje i. Då vil eg ha peng plz."

Hadde raeg-modus satt inn i den annonsen også?

Hadde lett kjøpt maskina, eg. Men ikkje for meir enn 1500, men det er jo mi meining. Har allerede maskin så det er litt poengløst å kommentere sånn sett siden eg ikkje kjem til å kjøpe den.

Mitt tips er egentlig, drit i å selge, legg den i ein bod og spar på den til du angrer deg. Tapet blir litt vel mykje på dette salget.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#19
Nei, jeg ville ikke ha maskina, og hvis du ser mine tidligere sinnakommentarer i kjøp og salg-delen av forumet så vil du legge merke til at jeg rett og slett bare hater all urettferdighet her i verden og elsker alle barn.
aka. liker tanken på at folk av og til egentlig selger ting for å bli kvitt det og være fornøyd med det og ikke kaste det enn å bare tenke pængpængpæng.

Men (!) det betyr ikke at jeg har noe imot at folk kjøper ting for å selge med fortjeneste, jeg bare liker det dårlig når det er noe man uansett ville enten bare lagret videre eller kasta.