Nintendo 64 player?!

http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7202

Ja, det kan se ut til at Nintendo vurderer å gi ut en adapter som gjør det mulig å spille Nintendo 64 spill på GameCuben. Nintendo har satt opp en avstemning på www.nintendo.com hvor de spør om folk er interessert i en Nintendo 64 player, og hvor mye de er villige til å betale for en.

Dette er for meg veldig gode nyheter. Jeg har veldig lyst til å kunne spille Nintendo 64 spillene mine på GameCuben, ettersom mine N64 kontrollere er ganske slitt. Jeg håper bare det blir noe av denne saken.

Stikk innom nintendo.com og sleng inn din stemme. :tommelopp:

Har en N64, men dette kunne vært aktuelt på grunn av det du sier, n64 kontrollene er temmelig slitte. Det ville ikke være aktuelt å betale mye for det da..

Og på den annen side, så er det jo mer sjarm i å spille de gode gamle spillene på N64 da.

Det hadde nok vært vits hvis det fortsatt ble utviklet spill til N64, da. Men jeg bryr meg ikke stort - mye på grunn av at jeg har N64 med temmelig uslitte kontrollere.

Jeg ville vurdert å kjøpt en, men bare så lenge den ikke må byttes ut med Gameboy Playeren. Jeg har ikke Nintendo 64, jeg solgte den rett og slett fordi jeg ikke holdt ut med en slik ubrukelig kontroll Nintendo 64 hadde.

Opprinnelig skrevet av Thinaran@17.11.2004, 14.58
Ser ikke helt poenget …

Får man tak i N64-spill fortsatt? Til under 600?
136474​
Joda, det burde ikke være vanskelig å skaffe en. Men jeg vil ha den kun for å kunne bruke GamCube kontrollen til å spille N64 spill med. Nintendo 64 kontrollene er i bunn og grunn noe dritt. Og når mine i tillegg er slitt, da kunne det vært greit å spille Goldeneye med GC kontrollen.

Tviler egentlig veldig på at dette blir noe av. For få som ville ha kjøpt den. Jeg er i alle fall ikke interessert, ettersom jeg ikke har noen N64-spill. Jeg tror Nintendo ville ha tjent mer på å bare gi ut de gamle spillene på nytt, på samme måte som de gjorde med Ocraina of Time og Majoras Mask.

Kunne jo vært interessant... men det forutsetter jo at prisen blir MYE lavere enn GBA-playeren.
En 200,- lapp kanskje...da hadde jeg nok skaffa meg en..

Opprinnelig skrevet av Thinaran@17.11.2004, 14.58
Ser ikke helt poenget …

Får man tak i N64-spill fortsatt? Til under 600?
136474​
Får man tak i noen til over 600 da? :confused:

---

Jeg kunne faktisk tenkt meg en. Skal ha en PAL-GameCube til hytta på fjellet, og det hadde ikke skadet med en N64 Player i samme slengen.

Eneste kritiske er vel Z-knappen ... På N64 er Z-knappen en knapp man bruker ofte, i bl.a. spill som Super Mario 64 og Perfect Dark. Hvem faen vil bruke Z-knappen på GameCube-kontrollen i disse spillene?

Blir sikkert mulig å sjonglere litt om på Z- og L-knappene.

Jeg er enig med det mange her inne sier, skal det være noe vits må den være betraktelig billigere enn hva en N64 selges for idag. Noe som igjen reiser spørsmålet: hva har Nintendo å tjene på å slippe et produkt ingen vil ha med mindre de nærmest gir det bort?

Svaret på det er nok "svært lite". Derfor tviler jeg sterkt på at det blir noe av dette.

De kan heller gi ut en «N64 Collection», et GameCube-spill med de 10-15 beste Nintendo-spillene som ble utgitt på N64.

For det første må det da være mye billigere enn å mekke en «N64 Player», og for det andre vil en slik pakke selge mer, samt at den lett kunne selges for US $50 (eller 500 NOK i Norge).

Jeg ville gjerne plukket opp en slik pakke med spill som The Legend of Zelda: Ocarina of Time (og eventuelt Master Quest), The Legend of Zelda: Majora's Mask, Super Mario 64 et cetera. Ja, kanskje kunne vi sett 007: GoldenEye og Perfect Dark i pakken også? Det er lov å håpe ... Men Nintendo eier vel kanskje ikke rettighetene til å gi ut de to Rare-spillene på nytt?

Vel, jeg vil tro at å utgi en N64 collection er mye dyerer. Det kan koste en del å "porte" disse spillene, fremfor å lage en felles add-on som kan spille akkurat de spillene du måtte ønske selv.

Skulle man gjort det med en GB også? At de bare lot spillene komme ut på GC disc eller i en samling senere på GC istedenfor å lage en GB player? Jeg foretrekker en player, så jeg får velge selv hvilke spill jeg skal spille.

...og jeg er fortsatt for ideen. Det er et hav av forskjell å nyte et spill med en GC kontroll og å nyte et spill med en bedriten N64 kontroll. Jeg vil ikke ta i den kontrollen med beskyttende hansker.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@21.11.2004, 19.29
Vel, jeg vil tro at å utgi en N64 collection er mye dyerer. Det kan koste en del å "porte" disse spillene, fremfor å lage en felles add-on som kan spille akkurat de spillene du måtte ønske selv.

Skulle man gjort det med en GB også? At de bare lot spillene komme ut på GC disc eller i en samling senere på GC istedenfor å lage en GB player? Jeg foretrekker en player, så jeg får velge selv hvilke spill jeg skal spille.
138720​
Forskjellen er at det fortsatt selges GB-spill ... De selger jo ikke N64-spill lengre.

Når det gjelder hva som er dyrest, så har jeg helt ærlig ikke greie på det. En annen ting er jo at en N64 add-on vil gjøre GameCube-en utrolig høy hvis man skal ha den i tillegg til GB Player. Ikke noe stort problem for min del, men andre vil kanskje ha problemer med å sette den i hylla?

N64 Player vil kun appellere til de som allerede har N64-spill også. De uten vil ikke bry seg. En N64 Collection vil kunne appellere til både de med og uten N64.

Jeg har ingen N64 spill. Det er ingen problem å få tak i det. Ergo, det finnes nok flere som ville skaffet seg det dersom det var hardware å bruke de på, uten å måtte skaffe seg en N64.

Jeg må innrømme en viss entusiasme ovenfor slik teknologi, jeg begynner å savne en del av de gamle spillene mine, de drittspakene til N64 står nå som en vegg mellom meg og glede fra en del av spillene mine. Perfect Dark kunne jeg f. eks tenkt meg å runne igjenn, Shadow Man fik jeg aldri rundet, og om jeg prøver å huske finner jeg flere, men det begynner å bli en stund siden jeg drog fram det av spill jeg har. Faen.

Dette hadde vært interresant; for jeg har nemlig ikke en Nintendo 64, og mange av spillene er helt klart verdt å ha. Goldeneye for eksempel. Men nå kan jeg jo bare kjøpe en Nintendo 64 brukt, hvis det skulle være så veldig viktig for meg.

Jeg finner ikke den avstemningen på Nintendo.com.

Men som mange andre her inne kunne jeg gjerne investert i en slik. Jeg har selv en Nintendo 64 men med kjipe kontrollere. Det er også et hav av spill jeg aldri fikk muligheten til å runne, eller i det hele tatt prøve. Hatt vært ekstra tøft om man fikk en liten grafikk-boost med GC sin hardware på spilla, iallefall litt renere teksturer og skarpere polygoner. Ellers håper jeg at de gjør det mulig for oss å bruke minnekorta til GC i N64 spill hvor minnekort er nødvendig: Turok 2, Shadowgate 64 osv.