Nintendo 64

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1
Hei.

Jeg er i ferd med å kjøpe en Nintendo 64 med en fyr her jeg bor, men jeg er litt usikker på hva som er en grei pris å betale.
Maskinen er i god stand, har to kontroller og en slags memory card opplegg.


Dere kan godt anbefale spill også...



Takk på forhånd :)
 
#2
Er litt usikker på pris... Men nevn hvilken sjanger du liker best, så skal jeg anbefale noen skikkelige klassikere!
 
#4
Du bør få med deg:
Perfect Dark
Mario 64
007: GoldenEye
Mario Kart
Diddy Kong Racing
Pokémon Stadium
Banjo Kazooie
Banjo Tooie
Conkers Bad Fur Day

Ja..Det er de "must-have" jeg kommer på.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
The Legend Of Zelda - Ocarina Of Time
Banjo Kazooie
Star Wars: Rogue Squadron
Conker's Bad Fur Day
Banjo-Tooie
Goldeneye
Star Wars: Episode 1 Racer
Donkey kong 64
Mario Kart 64
Super Mario 64

Noen av de absolutt beste spillene du får til konsollen, spør du meg. Kommer sikkert på flere senere, og da redigeres de inn her.
 
#6
Hm... du kan jo prøve desse:

Perfect Dark
1080 Snowboarding (Husker at eg digga å spele det når eg var liten... i butikker så klart)
GoldenEye
Mario Kart 64
Super Mario 64
Star Wars: Episode 1 Racer
 
#7
Når du sier "en slags memory card opplegg", mener du Memory Expansion Pak da? Det er ganske viktig for å få det beste ut at ett av de beste spillene på N64, Perfekt Dark. Hvis ikke kan du drite i Perfect Dark og bare kjøpe GoldenEye, men begge er verdt å ha. Hvis du har GC er det ett par spill du får tak i på den konsollen som er på N64 eller som du ikke trenger på N64 hvis du har GC-versjonen:

-Super Smash Bros. Melee (dette er mye bedre enn Super Smash Bros. på N64.)
-Zelda - Ocarina of Time (følger med i TWW og Collectors Edition)
-Zelda - Majora's Mask (følger med i Collectors Edition)
-Mario Kart - Double Dash! (Man trenger ikke Mario Kart 64 hvis man har dette.)


Ellers er det massevis av knallspill du burde få med deg:

- Perfect Dark
- GoldenEye
- Super Mario 64
- Banjo-Kazooie
- Banjo-Tooie
- Conker's Bad Fur Day (det kommer en remake til Xbox, så hvis du har Xbox burde du heller vente)
- Diddy Kong Racing
- Paper Mario

Du burde også være sikker på om styrespakene på kontrollerne er slitt eller ikke, de har en tendens til å bli det hvis idioter spiller eller hvis man spiller spill slik som SSB hvor man må bevege styrespaken veldig raskt og de fleste gjør det også da veldig hardt. (Blæh! Det ble en lang setning.)


:kos:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#8
Opprinnelig skrevet av Agahnim@05.07.2004, 17.50
Når du sier "en slags memory card opplegg", mener du Memory Expansion Pak da?
Jepp, var ikke sikker på va navnet var ;)

Men nå holder jeg på å få kjøpt en Nintendo 64, med 3 kontroller, memory expansion pack, og Zelda og Goldeneye til 250,- ... :)
 
#9
Enig i de fleste anbefalingene folk har kommet med her. Men ser at ingen har nevnt Mario Tennis. Jeg hadde jævelig mange morsomme matcher med folk da da det kom ut. Trekker fortsatt frem til tider, spillet er rett og slett "pure fun" :)

Og 250,- høres ut som et bra kjøp hvis maskina er i grei nok stand.
 
#10
007: GoldenEye
Perfect Dark
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Super Mario 64
Conker's Bad Fur Day (Hvis du har XBox, så skaffer du deg Conker: Live and Reloaded når det kommer, men CBFD er verdt å ha i samlingen)

Ellers kan jeg nevne Banjo Kazooie, som er ganske artig, men de over bør du prioritere først!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#11
Sånn, fikk ordnet kjøpet på trening her i sta. Det endet med at jeg får en tipptopp Nintendo 64, med to kontrollere, og Zelda Oot og Majora's Mask for 250,- . Tok de to spilla, siden jeg ikke har Gc, og at jeg har hørt av det er kongespill.
Skal prøve å skaffe Goldeneye og en rumblepack også billig, med naboen min. :)

Var det en god deal?
 
#13
Tja, kan vel anbefale :

Zelda : Ocarina of Time
Zelda : Majoras Mask
Shadowman
Mario Kart64
Castlevania
Goldeneye
Turok (har bare turok2 jeg, det er ihvertfall kult)

Og sikkert maaasse fler jeg ikke kommer på. Har hatt vanvittig mye gøy med min N64 :tommelopp:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#14
Vel nå får jeg Ocarina of time og Majora's mask.
Burde jeg spille OoT før jeg spiller Majora's mask? Har det noe å si? Slik som jeg har forstått er ikke Majora's mask en oppfølger, eller?

hehe, jeg er helt blank på dette her, så det hadde vært fint om noen svarte ^_^

/N00b
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
Ehm, Majora's Mask er en direkte oppfølger, derfor burde du absolutt runde Oot først. :tommelopp:
 
#18
N64 har så mange bra spill, de beste er allerede anbefalt, men her er mine absolutt favoritter til maskinen:

Zelda: Ocarina of Time
Zelda: Majoras Mask
Perfect Dark

Disse tre eier nesten alt annet innenfor spilleverdnen! NYT maskinen.

Majoras Mask er faktisk en direkte oppfølger ja, men den virker egentlig ikke helt slik syntes jeg. Alt virker ganske likt, men det er liksom noe nytt. Ikke en fortsettelse på OoT, men en start på en ny historie hvis du skjønner. Hvis du har begge vil jeg anbefale deg å fullføre OoT først.

PS: Det var et VIRKELIG bra kupp!! Jeg ville aldri solgt min N64 i det heletatt!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#20
Han hadde 15 andre spill også, men han var ikke sikker på hvilke. skulle få en liste senere.
Dessuten så hadde han en super nintendo som han også ville selge sa han, skal vel snylte til meg den også for en hundrings eller noe sånt ^_^

Forresten, denne memory expansion pack... trenger jeg den for å spille Zelda spillene?
Han var nemlig ikke sikker på om den fungerte.