Nintendo GameCube

#1
Jeg kjøpte meg nettop en GameCube, og satt meg ned og leste litt i manualen bare for morro skyld, men da jeg kom et stykke uti, ble jeg litt irritert. Jeg så nemlig dette:
Når NINTENDO GAMECUBE ikke er i bruk, bør du koble strømforsyningen fra veggen.
Hvorfor det? Ledningene mine er kronklete plassert, så det er slitsomt å måtte trekke ut stikkonntakten vær gang jeg slår av. Er ikke power-knappen på GameCube-en slik som på PS2, at det kobler fra strømmen? Eller er den bare slik som PS2-s reset-knapp?
 
#2
Bah, ingenting slår denne: "Det er viktig å rengjøre gummiknottene under Xboxen din regelmessig, slik at den ikke sklir og ramler ned på noen"

Grunnen til at du bør ta ut stikkontakten er at Gamecuben ikke skal kortsluttes når det lyner ute. Tor jeg... Jeg gjør det aldri, og min virker helt som den skal.
 
#3
Tror ikke det er noe du nødvendigvis behøver å bry deg om. Jeg har mitt min gamecube ei stund, lenge. Har i alle fall ikke plugget ut kontakta for hver gang, leste det i manualen jeg og, i den tid jeg kjøpte GC'en.

Men brydde meg ikke om det..

De vil vel ikke det skal skje noe, som gjør at de selv kan få skylda (?)

Er nok litt overdrevet, tenker jeg..
 

epp

firm and correct
#4
Har man en jord'et kontakt skulle det ikke være noe problem. Det du leser i sånne bruksanvisninger er der kun for at produsenten skal gå fri fra et eventuellt søksmål hvis noe skulle gå til h****** :p
 
#6
Jeg drar alltid ut kontakten av konsollene når jeg ikke bruker dem. Spesielt når det gjelder PS2 og GC, siden de er NTSC og da bruker jeg strøm-omformer. Hvis strøm-omformeren står veldig lenge på, så blir den varm, og det er kanskje ikke så sundt å la den stå på 24/7.

Den på-knappen til PS2 kan sammenlignes med GC's på-knapp, bare at GC starter med en gang, mens på PS2 må man trykke "reset" først liksom.
 
#7
Hvis du har en normal, norsk GC, og jorda ledninger (som de fleste har) er det ingenting å bry seg om. Antakeligvis er det noe lignende det som Morbo sa, at hvis det lyner eller noe lignende så kan den gå kaputt. De skriver slik bare p.g.a at du ikke kan kreve pengene tilbake når du returnerer en maltraktert maskin.
 
C

Chaz

Gjest
#8
Har ikke fått med meg at det stod i manualen, så jeg har ikke tatt ut kontakten annet enn når jeg skulle ha med meg GC-en. Viser seg at det ikke har noen betydning..
 
#10
Ledningene til GC er ikke jordet, iallefall ikke mine. Det er antgeligvs for at folk skal måtte kjøpe ny GC hvis den går kaputt når det lyner...
 
#11
Før jeg forlater min Gamecube gjør jeg følgende:

1. Drar støpselet saaaaakte ut. Passe på og ikke ripe noe!
2. Så løfter jeg Gamecube saaaaakte opp i min seng.
3. Etter dette er det viktig og puste. Ut - inn - ut -inn - ut - inn.
4. Så drar du saaaaakte ut ledningene fra Gamecube og løfter den opp.
5. Før du gjør alt dette bør du ha en balje vann klar med såpe. Løft den bort dit.
6. Så legger jeg gamecube oppi baljen med vann. Sørg for at hele er nedi.
7. Bruk Svamp nummer 1 og vask hele utsiden av maskinen.
8. Så bruker du den mindre svamp nummer 2 og tar innsiden.
9. Så løfter du maskinen sakte ut av baljen.
10. Legg maskinen og legg den mellom 2 dyner.
11. La Gamecuben ligge der i 2 dager før den er klar til spilling igjen.
12. Når den er det, kan du igjen kose deg.

Dette var Fredriks 12 råd mot "Velfære mot din Gamecube".
Se etter boken min i hyllene.
 
#12
Jeg har strømkabelen i min GC, PS2 og XBOX 24/7, men hvis jeg drar på ferie eller er borte en del dager tar jeg kontaktene ut. Synes at det blir litt slit å måtte ta ut stikkontaktene hver gang jeg er ferdig å spille. :rolleyes:
 
#13
Opprinnelig skrevet av JumboJet@24.03.2004, 22.02
Jeg har strømkabelen i min GC, PS2 og XBOX 24/7, men hvis jeg drar på ferie eller er borte en del dager tar jeg kontaktene ut. Synes at det blir litt slit å måtte ta ut stikkontaktene hver gang jeg er ferdig å spille. :rolleyes:
Samme her, synes at det ikke er nødvendig å dra ut stikkontakten etter hver gang jeg gar spilt, og det har jeg ikke gjort på alle år, og det har ikke skjedd noe heller.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Blind Guardian@24.03.2004, 21.50
Ledningene til GC er ikke jordet, iallefall ikke mine. Det er antgeligvs for at folk skal måtte kjøpe ny GC hvis den går kaputt når det lyner...
Det gjør ingenting. Den er så billig uansett. :p
 
#15
Opprinnelig skrevet av Morbo@24.03.2004, 18.14
Bah, ingenting slår denne: "Det er viktig å rengjøre gummiknottene under Xboxen din regelmessig, slik at den ikke sklir og ramler ned på noen"
Å må alle guder slå til å hjelpe den stakkaren som får en Microsoft bunker i hodet, shit det må gjøre vondt :p
 
#16
det står også at du må ta en pause på 15 minutter mellom hver time ( eller er det to? ) tar dere en pause :huh:
på pso har jeg spilt veeeeeldig mange timer i strekk og jeg er like fin som før :D
 
#17
Opprinnelig skrevet av epp@24.03.2004, 18.23
Har man en jord'et kontakt skulle det ikke være noe problem. Det du leser i sånne bruksanvisninger er der kun for at produsenten skal gå fri fra et eventuellt søksmål hvis noe skulle gå til h****** :p
hjelper ikke når støpselet ikke er det
 
#18
Opprinnelig skrevet av SilentBob@25.03.2004, 08.10
det står også at du må ta en pause på 15 minutter mellom hver time  ( eller er det to? )   tar dere en pause :huh:
på pso har jeg spilt veeeeeldig mange timer i strekk og jeg er like fin som før :D
Tror den der er ment på folk som lett får epilepsi.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#19
Alle disse advarslene er selfølgelig der fordi Nintendo ikke skal få problemer med søksmål osv.

Transformatorer er IKKE jordet, men GameCuben har garantert en eller flere sikringer innabords i tilfelle noe skulle skje. Merk: samme hvor mange sikringer du har kan du IKKE beskytte mot lyn, til det trenger man slike spesielle bokser som koster fryktelig mye.

Så altså, om du har i kontakten 2 eller 24 timer hver da har INGENTING å si for konsollen. Den er tross alt laget for å takle det.
 

epp

firm and correct
#20
Opprinnelig skrevet av Blind Guardian@24.03.2004, 21.50
Ledningene til GC er ikke jordet, iallefall ikke mine. Det er antgeligvs for at folk skal måtte kjøpe ny GC hvis den går kaputt når det lyner...
Jeg snakket ikke om ledningene, men støpslet :cool: