Nintendo Media Summit 2008

Kilik

Lokal moderator
Nintendo med ny info fra konferanse i Japan:
  • Capcom med Monster Hunter 3 til Wii. Uklart om det er eksklusivt da det tidligere ble annonsert til PS3.
  • WiiWare-titler: Mojipittan Wii, Doctor Mario Wii (Wi-Fi Play), Pokemon Farm, Final Fantasy Crystal Chronicles: The Young King and the Promised Land, Joysound (Karaoke), Star Soldier R (shmup) og Bomberman.
  • Final Fantasy Crystal Chronicles: The Young King and the Promised Land (puh, for en tittel) vil koste 1500 poeng og er et fullt 3D-spill som lar deg bygge ditt eget land.
    Bilder
  • Wii Fit 1.desember i Japan. Vil koste 8 800 yen, ca. 410 kroner, med balansebrettet. Regn med det dobbelte her til lands.
  • Sonic spillbar karakter i Smash Bros. Brawl og utsatt til 24.januar i Japan. Trailer
  • Super Mario Stadium Baseball. Rimelig selvforklarende vil jeg tro.
  • Fire Emblem DS annonsert.
  • Mario Kart Wii med motorsykler for første gang. Kommer våren 2008.
  • DS Demo Channel. Last ned DS-demoer via Wii.
N-Europe

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
hmm.. Skal vi se. jeg gleder meg til Fire emblem ds. Det er uten tvil. final fantasy: crystal chronicles: The young king and the promised land har verdens lengste tittel men virker jo ihvertfall litt annerledes. Ds Demo Channel blir helt konge og wii fit kommer sikkert til og koste like mye som guitar hero. med andre ord... jeg trenger å gå opp i lønn.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hykler-alert x2!

Hva skjedde med Square-Enix? De som ikke ville ha gamle Square-spill på VC fordi «gamers demand physical media»? Og nå slipper de et helt nytt spill som vil være download only? Kanskje det bare varer i tjue minutter, så de kan holde filstørrelsen nede, for jeg ser ikke fram til å måtte fjerne alle VC-spillene mine hver gang det kommer et 3D-spill.

Og hva faen skjedde med Nintendo som sa at WiiWare skulle være freske indie-greier som vanligvis ikke er konkurransedyktige? Er ikke dette det totalt motsatte?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Er vel fortsatt rimelig tidlig å si at det var mislykket da?

Jeg synes DS-demoer og WiiWare ser ut til å bli bra jeg ^^ Bare de annonserer en harddisk <_<

Kilik

Lokal moderator
Monster Hunter 3 ser ut derimot å ha sitt på det tørre på grafikkfronten:

SITAT
Earlier this morning it was revealed, much to shock of the world, that Capcom was to bring Monster Hunter 3 to Wii. With the game already announced for the PlayStation 3 last year, clearly this caused some confusion. Now Capcom has clarified matters by removing the PS3 listing from its official website and now adding the game to its Wii line-up list.[/b]
Monster Hunter er ganske store saker i Japan. Ikke helt på FF/DQ-nivå, men uten tvil nok et hardt slag for Sony/PS3.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tut:
Jeg sier ikke det er mislykket, jeg sier det er hyklersk gjort av både Square-Enix og Nintendo å gjøre det stikk motsatte av det de tidligere har lovet. -_-

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Atte hjælp. Pokémon Farm ser ikke stabilt ut.

Sånn ellers er jeg glad for at ryktene om "mer realistisk" stil på Advance Wars DS 2 bare var fjas. Puh. ^_^

PS: Gidder ikke mekke ny tråd, og dette er en Nintendo-tråd, så: Koble Wii-en din på nett og kjør en oppdatering av konsollen, Alle Stemmer Kanal og Opera, så får du bruke USB-tastatur på kassa. Snekent. ^_^
PPS: Hva er egentlig vitsen med Alle Stemmer Kanal, hvis alle bare stemmer "kanal" uansett? *Badum-pssh*

Likte stilen på kampscenene i AWDS2. Nå virker det faktisk som om de er verdt å se... Var spennende i det første spillet, men det har alltid vært sånn at jeg har skrudd av animasjonene for de var kjedelige. Blir spennende å se hva nytt de har kommet på fra AW2. :p

Jeg skjønner ikke hvorfor man klager på at Sony ikke har mange nok titler. Det er ikke annonsert en overflod av gode titler for Wii heller. De få som er annonsert er gode, men vi trenger mer.

Nintendo har riktignok overtaket når det gjelder prisen.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Den nye grafikken til fire emblem ser helt nydelig ut. likte også særlig godt hvordan de var tegnet når de har dialogen sin. Den var på en måte litt mer voksen og og shizz, men samtidig veldig god og enkel :) Banene man slåss på ser også helt herlige ut. veldig realistisk stil på bakken og slikt og det ser også ut som stilen på det generelt er mye mørkere og dystrere.. i like

Tutankoopa

Ole (オーレ)
SITAT(Yetipants @ 10.10.07, 22.53) 85051
PS: Gidder ikke mekke ny tråd, og dette er en Nintendo-tråd, så: Koble Wii-en din på nett og kjør en oppdatering av konsollen, Alle Stemmer Kanal og Opera, så får du bruke USB-tastatur på kassa. Snekent.
[/b]
Skjer det noe bortsett fra at USB Tastaturet kan brukes til Internetkanalen? Spør fordi jeg ikke gidder å oppdatere om ikke det er verdt det: PC'en er i andre enden av huset og det blir mye løping frem og tilbake for å klare å navigere seg rundt brannmuren :argh:

Forøvrig: Mario Kart. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om dette. Kos å se at de oppdaterer litt med triks og speedboosts, men likevel føles det for likt de foregående spillene. Får håpe de kan friste med noen helt nye moduser, gjerne i multiplayer. Større valgfrihet, customize, bane-designer, ett eller annet ^^

EDIT: Og Battalion Wars ser fortsatt ut til å gjøre noe med potensialet i eneren. Blir interessant å se ^^

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
noen som husker random track til f-zero på n64? det var faktisk ganske kult. det som var litt kjipt var at de "random" banene, hadde ganske mye tilfelles. men kult var det lell. ;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Tutankoopa @ 11.10.07, 13.38) 85100
Skjer det noe bortsett fra at USB Tastaturet kan brukes til Internetkanalen?[/b]
Etter hva som sto på Wii-en min, kan man bruke USB-tastatur i Wii-menyen, i Opera og i Alle Stemmer Kanal.

Kilik

Lokal moderator

Lanseres til budsjettpris 19.november sammen med Wii Zapper i USA til $19.95, ca. 107 kroner, altså godt under tollgrensa.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hrmpf. Skulle jo trodd de oppgraderte grafikken litt mer enn det, nå som det er Wii-only. Får håpe det er screenshot'ene da. Neste skikkelige Zelda MÅ jo se penere ut en dette.

Kommer ikke til å kjøpe Zapperen for Crossbow Trainings skyld. Faktisk er jeg usikker på hvilket spill som gjør den verdt ett kjøp...

Kilik

Lokal moderator
Det er som sagt en budsjettittel. Tydelig at de har resirkulert assets fra Twilight Princess.