Nintendo Wii Virtual Console

Lodin

Der Waaaah
#1
Siden PSN har sånn derre egen samletråd som oppdateres en gang i uka tenkte jeg vi kan kjøre samma greia for VC til tross for at det ikke helt følger reglene. Uansett, denne uken fikk vi bare et spill, men det er en relativt godsak.

Super Street Fighter II: The New Challengers er om jeg husker rett det siste gateslåsser som ble gitt ut på Super Nintendo. Det var raskere, introduserte Cammy, Fei Long, T Hawk og Dee Jay og hadde remixa musikk. Det finnes allerede to utgaver av SF på VC, men jeg regner med at dere var flinke å fulgte mitt råd med å vente til denne versjonen dukket opp. Ellers blir jeg nødt til å peke på dere.

Sånn ellers er det en stund siden vi har hatt en tråd om VC her. Har dere oppdaget noen spennede spill der siden sist? Selv plukka jeg opp Harvest Moon til SNES for noen dager siden. Har bare spilt de til Game Boy og Game Cube før så denne versjonen var ny for meg. Jeg er alikevel så dreven bonde at jeg allerede har fått opp en fin potetplantasje og vurderer nå å kjøpe noen kyllinger. ^_^
Hvor mange dager varer foresten en årstid? Er det 30 sånn som i de andre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Aner ikke angående Harvest Moon, siden jeg har vært på grensa til å få hjernesvinn av de utgavene jeg har prøvd hittil (A Wonderful Life, Rune Factory, Friends of Mineral Town - de ble ikke noe bedre, gitt).

Uansett så ble mine sporadiske og ikke spesielt hjertefølte bønner hørt for en liten stund siden, og Mega Man 2 ble lagt ut på Virtual Console. Eurogamer gav det 6/10 eller der omkring fordi det var gammalt og kjipt og lener seg voldsomt på prøving og feiling og dermed ikke passer så bra for dagens ADHD-kids, og det er i og for seg ganske riktig. Men for gårsdagens nesten-ADHD-kids (dvs. sånne som meg) var dette som sukkerglasert crack. Spilte dette til jeg ble blå i ansiktet da jeg var liten, med det resultat at jeg kan hele spillet utenat den dag i dag. Feide gjennom det på en liten time da jeg lasta ned, har planer om å gjøre det igjen snart. Det er noe med stemninga i Mega Man 2 som virkelig fenger; musikken er fabelaktig (tatt i betraktning at det er den digitale sekkepipa som utgjorde lydchip-en til NES-en som står på podiet), og det er noe med grafikken - spesielt i Dr. Wileys festning - som hinter om en dyster sci-fi verden det er ditt ansvar å redde. Og det gjør du også, som en mildt sagt uventa sluttsekvens viser. Jeg er fullstendig klar over at dette er fordi jeg spilte det i ørten timer da jeg var liten, men Mega Man 2 står den dag i dag på lista mi over Best Games Evar.

Sånn for å skryte litt kan jeg si at jeg klarer Quick Mans bane uten å bruke tidsstopperen. Hah.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
MM2 er faktisk det eneste jeg har runna i serien. Var vel fordi det er så utrolig bra at jeg gadd spille det nok til å bli flink. ^_^

Sånn ellers er vel de to første Harvest Moonene til SNES og GBC regna som de beste ganske enkelt fordi de ikke er noe mer enn bondesimulatorer. I de andre introduseres alltid en eller annen gimmick som tar fokuset vekk fra å grinde pottiter og det funker aldri. Selv gikk jeg rimlig fort lei den til GC, mens jeg koste meg glugg ihjæl med den til GBC.
Forøvrig skal det komme en til Wii og her er faktisk gimmicken at du skal designe layoten på hele gården helt selv. Det tror jeg kan funke jævla bra siden det ikke vil ødelegge for nepefetishen min.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Tror jeg rett og slett bare ikke har den rette innstillingen som kreves for å spille Harvest Moon. Har ingenting imot trege og avslappende spill, men jeg trenger likevel et typisk videospillmål å strekke meg etter; i Animal Crossing er det å tjene spenn til å betale lån og kjøpe bling til kåken min, i Sim City er det å gjenskape en by som er enda mer herja av arbeidsledighet og kriminalitet enn Gotham City sånn at Batman dukker opp. Å dyrke poteter sånn at du kan selge dem og kjøpe ei ku du kan bytte bort i ei fele blir liksom ikke spesielt rockstar-kult i forhold.

Sånn ellers kan du prøve deg på Puzzle de Harvest Moon. Det tar cirka to minutter å se absolutt alt spillet har å by på. Ikke er det et skikkelig puzzle-spill heller. <_<
 

Lodin

Der Waaaah
#5
:eng101: Harvest Moon har som oftest to konkrete mål. For det første må man få seg kjerring. Det kommer av seg selv bare man doter dem opp nok. For det andre skal man etter ti år ha utviklet gården såpass at spøkelset til han bæssfar du arva gården av blir imponert.
Jeg syns det er ting å streve etter. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Jeg er enig. Husker Harvest Moon var spillet jeg kjøpte sammen med Gameboy Color. Redda meg gjennom potensielt kjedelig situasjoner med familien. Hvis jeg ikke husker feil spilte jeg det i åtte timer i strekk første dagen. Good times.

PS:En eller annen vaskekone/mann bøffa spillet og gameboyen, fra lugaren min på danskebåten et halvt år etter.

HÅPER DU HAR DET KULT MED SPILLET MITT, DICKWWAD!! :argh:




For å være på emnet: Jeg har hittils bare kjøpt Kirby's Adventure og Zelda:ALTTP. Litt bortkasta når jeg tenker på det, da jeg har begge originalt på NES og SNES. Men målet er vel å slippe å blåse og tørke støv i tre kvarter før jeg kan spille slike klassikere. Zelda: ALTTP har jeg en plan om å spille igjen, men det har ikke skjedd enda. Kirby spiller jeg sånn nå og da. Perfekt når man har 10/20 minutter til overs. (Hooray for at VC lagrer hvor du er i spillet når du går tilbake til Wii-menuen.
 
#7
SITAT(Yetipants @ 25.01.08, 02.09) 99789
Aner ikke angående Harvest Moon, siden jeg har vært på grensa til å få hjernesvinn av de utgavene jeg har prøvd hittil (A Wonderful Life, Rune Factory, Friends of Mineral Town - de ble ikke noe bedre, gitt).

Uansett så ble mine sporadiske og ikke spesielt hjertefølte bønner hørt for en liten stund siden, og Mega Man 2 ble lagt ut på Virtual Console. Eurogamer gav det 6/10 eller der omkring fordi det var gammalt og kjipt og lener seg voldsomt på prøving og feiling og dermed ikke passer så bra for dagens ADHD-kids, og det er i og for seg ganske riktig. Men for gårsdagens nesten-ADHD-kids (dvs. sånne som meg) var dette som sukkerglasert crack. Spilte dette til jeg ble blå i ansiktet da jeg var liten, med det resultat at jeg kan hele spillet utenat den dag i dag. Feide gjennom det på en liten time da jeg lasta ned, har planer om å gjøre det igjen snart. Det er noe med stemninga i Mega Man 2 som virkelig fenger; musikken er fabelaktig (tatt i betraktning at det er den digitale sekkepipa som utgjorde lydchip-en til NES-en som står på podiet), og det er noe med grafikken - spesielt i Dr. Wileys festning - som hinter om en dyster sci-fi verden det er ditt ansvar å redde. Og det gjør du også, som en mildt sagt uventa sluttsekvens viser. Jeg er fullstendig klar over at dette er fordi jeg spilte det i ørten timer da jeg var liten, men Mega Man 2 står den dag i dag på lista mi over Best Games Evar.

Sånn for å skryte litt kan jeg si at jeg klarer Quick Mans bane uten å bruke tidsstopperen. Hah.
[/b]

Uten. no way.

I WANNA UTOBE VIDZEO OF THIS!

Men ja, damn MM2 er såklarte en av min barndoms gleder.
Jeg har originalen hjemme i hylla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Vil du ha video så skal du få det. Tar det etter jobb i kveld.
 
#9
Du er ikke den eneste. Plukket det faktisk opp i en modelljernbanesjappe i Berlin for rundt to år siden for den nette sum av 80kr. Komplett var det og, dog med tysk omslag. Forøvrig har jeg amerikansk konsoll og må fortsatt vente på at det skal dukke opp noen MM-spill =(.

Kjøpte meg faktisk Ninja Gaiden(worlds hardest game?) på VC idag, husker jeg digget dette spillet når jeg prøvde det hos en kompis en gang. Digger faen VC, får gjennoppleve mye av barndommen samtidig som jeg får prøvd ut en del titler jeg aldri fikk spilt.

EDIT: Hvorfor har det seg sånn at de med EU Wii får laste ned Ninja Gaiden med original navnet? Mener å huske at det het Shadow Warrior her til lands.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Kan ikke si jeg er enig med deg i at Ninja Gaiden er spesielt vanskelig, egentlig. Må bare bruke litt tid på å lære seg det.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Vil tippe dem endra navnet så nubletsene der ute som ikke hadde NES skal skjønne at det har noe med Ninja Gaiden til Xbox og sånn å gjøre. Oprinnelig endra de det jo fordi ordet ninja er ulovlig å bruke på underholdningsprodukter borti England. Er det nok enda, men jeg tror loven i praksis er død.

EDIT: Master System og Game Gear på VC i Japan. Er det noen som bryr seg?
 
#12
Kjøpte meg Classic Controller spontant i dag, ettersom GC-kontrollen er udugelig på SNES-spill... Frister å kjøpe super mario world til tross for at jeg har runnet det til døde på GBA, men har jo aldri spillt det i fullscreen. Andre SNES-spill å anbefale? Har Contra, Donkey Kong og Zelda.

Edit: Og hva er den knappen i midten bak? Hva er det for noe jeg kan klipse på med den? På kontrollen altså.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Den festegreia bakpå gjør ingenting foreløpig. Så en fyr med litt ferdigheter i plastforming hadde laga en sak som han festa på en wiimote og så "clipsa" på kontrollen og det er mulig dette var tanken til Nintendo og. Kanskje det kommer noe i framtiden? :ermm:
 
#18
SITAT(Klaymen @ 29.01.08, 17.26) 100508
Andre SNES-spill å anbefale? Har Contra, Donkey Kong og Zelda.
[/b]
Super Metroid vil jeg anbefale, og ellers er Donkey Kong Country 2 og 3 også verdt å få med seg.

Jeg irriterer meg fortsatt litt over at Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time ikke har kommet enda, men det er jo lov å håpe. :angel:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg anbefaler ActRaiser. Lett miks av action-plattforming og... et slags action-strategispill. På en måte. Du spiller som Gud (han, ja), og må veksle mellom å kverke småjævler med en liten engel og å innta støvlene til en avatar som du så toger gjennom dungeons og templer for å mose onde bosser. Riktig så festlig, selv om det blir brutalt vrient etter en stund.
 
#20
SITAT(Psycho Mantis @ 29.01.08, 19.50) 100557
Super Metroid vil jeg anbefale, og ellers er Donkey Kong Country 2 og 3 også verdt å få med seg.

Jeg irriterer meg fortsatt litt over at Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time ikke har kommet enda, men det er jo lov å håpe. :angel:
[/b]
Jeg kaster meg med på Super Metroid anbefalingen. Jeg kjøpte det når det kom ut på VC, uten å ha spilt det før, og fant ut hvilket kvalitetspill det var.