[PC] No Dinobots allowed! The Legend of Grimrock!

#2
Gleder meg til å sette meg ned med den spillen når jeg får ryddet unna backloggen min litt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Og det bør du. Det var skitartig den lille timen jeg spilte i går, tror jeg nærma meg slutten av det første området da de siste to terroristene mine måtte bite i gresset. Hvil i fred, Marreng-Sviss, Ku Klux Klan (gjett hvilken rase hun var), Snus Kjerra og Store Alpakka. Dere var for vakre for denne verden. :(

Men ja, husker jeg gjorde noen skrekkelig dårlige forsøk på å mestre fangekjellere da jeg var liten også. Skjønte sånn cirka ingenting, så den framgangen jeg hadde var basert på prøving og feiling, og et ønske om å se hva for slags rare greier som gjemte seg nedover i kjelleren. Kjøpte faktisk Stonekeep i sin tid for å se om det kunne gjenskape gleden (spoiler det kunne det ikke).Stonekeep var mer "dæsken sjekk vi har Silicon Graphics-maskiner, en greenscreen og venner og kjente som droppa ut av musikk dans drama'a" istedenfor en gloriøs, høyoppløselig Dungeon Master... og Legend of Grimrock er en gloriøs, høyoppløselig Dungeon Master.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Jeg spiller på easy så jeg pulte gjennom første level uten stress. :$
Vurderer å starte på nytt på normal.
 
#5
Easy i noe spill som helst er uakseptabelt :ras:
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Bare vent til du møter skjeletta med spyd! =D
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Jeg gjorde det og pwna dem totalt. :riffa:
På easy. :sukk:
Men uansett er kampsystemet mye mer overkommelig enn jeg frykta. Man får inn en naturlig rytme for når man skal sidesteppe og komme bak svina.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Hva da tenker du på? Det er mulig å få pilknapper man kan klikke på for å bevege seg, men jeg nekter å tro man kan spille sånn særlig effektivt. Ble lagt inn fordi en fyr med bare en arm ba om det. :p
 
#11
Tenkte ikke først og fremst på pilknappene, men de andre tingene. Bruker vel tastaturet til å forflytte meg likevel, slik jeg gjorde på Amiga.
 

Lodin

Der Waaaah
#12


Hva er det du savner her? Inventoryet fra bildet mitt er vanligvis stengt så man ser mye mer. Kompasss trenger man ikke siden spillet har kart (med mindre man spiller hardcore), men jeg fant et "ekte" kompass som folka kan ha i hånda.
 
#13
Hmmm, godt spørsmål. Jeg liker vel egentlig bare ikke vinduer som "flyter" på skjermen, dvs, at jeg liker å ha vinduer på en fast bakgrunn, som den stein-bakgrunnen der. At det tok så mye av bildet hadde jeg helt glemt.
 
#15
Hadde foretrukket noe slikt faktisk. Minner litt om Black Crypt:



Minus den kolonnen på siden.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Som sagt, de vurderte lenge å gå for no sånt, men valgte å være minimalistisk istedet. Neste steg i tilegg til iOS og Mac porter er moddemuligheter så noen kommer sikkert til å mekke et mer tradisjonelt interface.
Sånn ellers fant jeg ut hva den blå krystallen gjør for noe. Ikke no kjempespoiler, men det står ingensteder i spillet vistnok.
Den gjenoppliver dævve party members.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Liker at noen har sett på moderne rollespill og sagt:



For det er stort sett hva Grimrock byr på. For sånne som Stareye loves det mods slik at man sikkert kan få et kjipere grensesnitt etterhvert også. Uansett, planlegger å gjenopplive Sviss og gjengen i helga så får vi se.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#19
Dette spillet burde jo ha ufattelig enkle mod muligheter og enkle leveleditorer, med tanke på at det er bokser, sånn strengt tatt. Det jeg kanskje likte best den timen jeg spilte var at ting går såpass fort. Det føles nesten som en hack n slash der man går og sidestepper og snur seg og prøver å utmanøvrere fienden. Også ser det veldig pent ut. Det er jo bare korridorer og noen rom men det bare... Ser pent ut allikevel, og stilen på alt fører til at man får en sånn følelse av at man aldri vet hva som er rundt neste hjørne og man veit det er farlig men allikevel går man videre for man vet at eneste målet i spillet er å komme seg ut. Nei, jeg liker dette veldig godt og med mindre Diablo 3 blir den bpste spillen er dette hittil kandidat for årets spill for min del. Eller. Dark Souls vinner jo den når det kommer på pc, men dere skjønner hva jeg mener.
 
#20
Fikk spilt et par timer tidligere i dag og jøsses, jeg moret meg sterkt. Jeg har veldig liten erfaring med "hardcore" dungeon crawlers, men dette føles som et fint sted å starte. Stemningsfullt som faen, gøy å styre med folka mine og interessant combat. Kom til et rom som hadde advarselen "Enter thy grave" skrevet før døra, gikk inn og sto på en plate som gjorde at jeg ble stengt inni rommet. Så åpnet en vegg seg og ut kom et skjelett med skjold og spyd, min første tanke var oh fuck, og så "bring it on betch". Og så åpnet enda en vegg seg med enda et skjelett bak, jeg blir stresset, og så enda en vegg med enda et skjelett. Overraskende nok klarte jeg kampen ganske greit og fikk noe godsaker som belønning, og det var veldig artig. Det er her spillets foreløpig største svakhet kommer og da. Takket være streifemekanikken kom jeg meg nærmest uskadet ut av en kamp jeg var fanget inn i et trangt rom (9 ruter, for å være spesifikk) mot 3 skjeletter, og sånn sett føltes det kanskje litt for lett ut. Mulig jeg burde ha valgt hard, men får bare håpe at det blir litt vanskeligere etterhvert.