Noen som har peiling på SNES-kontroller?

Ja, min eneste originale SNES-kontroller har visst sett sine bedre dager. Det som er galt er at venstre pila i d-paden ikke lenger er så responsiv som den pleide å være. Jeg må trykke den temmelig hardt inn for at den skal reagere. Så jeg lurer på: Er det noen som har opplevd noe av det samme og kan forklare meg hvordan den kan fikses? Eller er den kanskje fortapt for alltid?

Redigert: Typo, typo, typo...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da jeg hadde NES, så opplevde jeg at knappene ikke var så responsive som de burde være. Det endte med at jeg skrudde dem opp, og renset skikkelig der. I tillegg så jeg at noen av knappene være ekstremt slitte ... Noen deler holdt på å løsne av ... Nå er jeg ikke 100% sikker på hva som ble gjort den gangen, fordi det var fattern som ordna den da, men jeg tror han brukte no' silikon. Resultatet ble at de fungerte langt bedre, og det kan vel være at det bare holder å rense bort skitt og støv der (men mine hadde deler som nærmest løsnet fra hverandre, og derfor måtte vi fikse dem også - med silikon). Det var et lite problem å få dem opp da ... Siden jeg ikke hadde akkurat riktig skrujern. Men vi fikk den opp til slutt.

Men den guiden Yetipants ga ut er vel god den. Men her har du i hvert fall min erfaring, riktignok med en NES-kontroll.

Hvordan gikk det?

vil bare informere at Shigsy er på treffet, og kan derfor ikke svare før i morra kveld, etter at han har kommet hjem med toget.

Nå er han hjemme ...Ooog han holder på å svare.

Dra helt til Oslo for å kjøpe en overprisa kontroller? :blunk:

Uansett, Shigsy. Se nøye på kretskortet og se om det er brudd noen steder. Hvis du finner noe kan du sikkert få en med loddeskillz til å hjelpe deg.

Ja, jeg tenkte jeg skulle få med meg noen som har litt mer peiling på elektronikk enn det jeg har. Jeg har mildt sagt veldig lyst til å få fikset den, for akkurat nå bruker jeg en super-jalla uoriginal kontroller. Den er faktisk av så dårlig kvalitet at malingen på knappene har begynt å sverte av, og jeg kjøpte den for et par måneder siden. Ikke bra. :(

Hvis han ikke kan hjelpe deg kan jeg prøve - jeg kan lodde og har peiling på kretskort. Eneste haken med det er at du må betale porto ...

Jeg har nå skrudd den opp igjen, og heller ikke denne gangen kunne jeg se noe galt på kortet. Jeg prøvde å rengjøre den litt mer, men det hjalp egentlig ingen ting. Merkelig.

Har forresten et annet spørsmål som ikke akkurat er knyttet til SNES-kontroller, men ...
Jeg finner ikke AC-adapteren og RF-adapteren til min NES. Jeg er temmelig sikker på at jeg kan bruke min SNES RF-adapter til NES-en, men kan jeg bruke SNES AC-adapteren også til NES-en?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, det kan du faktisk. Har testa, funker fett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:forelsket:
SNES-versjonen er den beste! :tommelopp:
(Bortsett fra originalen, da.)

D

Dalai'Lama

Gjest
1. Hva faen er en SNES?
2. Jeg vet kanskje hva som er feil, hvis det er en spillkontroll.
Min trådløse lasermus, med batterier og lader sluttet og virke fordi det ble dårlig kontakt i ledningen fordi jeg hadde ladern i hele tiden, den ble bøyd frem og tilbake når jeg brukte den. Kanskje det samme har skjedd med din såkalte "SNES". Er ikke no ekspert, men kanskje det er det som er feil.

:kos: