Norge, et land uten spillbutikker?

Lodin

Der Waaaah
#1
Akers Mic er nedlagt. Ram og Rom er stengt. Hvem blir den neste til å bøte og hva er det egentlig som skjer her til lands? Har folk slutta å kjøpe spill slik at det ikke er mulig å drive butikk lenger eller?
Personlig tror jeg det er EB games som har kjøpt opp store deler av markedet og snart skal slå til for fullt. Vi går i så fall mot en kald og dyr framtid. :usikker:

Men seriøst, noen som vet hvorfor de kjedene ble lagt ned?
 
#2
Jeg tror også EB Games kan ha noe med saken å gjøre. Det finnes ikke noen EB Games butikk i Kristiansand, men etter hva jeg har hørt , lokker de med lavere priser enn de fleste andre spillbutikker. EB Games er etter det jeg vet en veldig stor kjede, og finnes i en del land (hvertfall i Danmark og Sverige også).

Jeg foreslår at vi går inn for en aldri så liten boykott av EB Games, slik at denne kjeden ikke blir farlig stor og ødelegger konkurransen. Tviler på at det er mange som er med meg, men det er vel et forsøk verdt. ;)
 
#3
ram og rom i bokstadveien blir bare ombygd, og er oppe igjen i august.
Jeg sliter ikke med mangel på spillebutikker (bor i oslo)
 
#4
Det er rett og slett sånn det må gå. En stor kjede er uannsett billigere, og man vil jo ikke betale overpris heller.
Det har akkuratt åpnet to spillbutikker her i Fredrikstad da.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#6
Hmm, vi har da TBC-Games og Spiderman som selger spill, men Spaceworld, Elkjøp og andre sånne butikker selger jo som regel spill de også :) Selv er jeg usikker på hvor mange EB-games butikker det finnes i landet.
 
#7
Har ram&rom på byporten blitt lagt ned? Når skjedde dette?
 

Lodin

Der Waaaah
#9
ram og rom i bokstadveien blir bare ombygd, og er oppe igjen i august.
Ah, da er ikke ting så ille likevel. Var noen i et annet topic som sa de var stengt.

Foreløpig vet jeg bare om en EB i Oslo, den i Byporten. Veldig hyggelig fyr som jobber der forresten.
Men som sagt, jeg regner med at de har noen onde planer i bakhånd.
 
#10
Jeg handler nesten bare på nettet. Eneste spillbutikken som duger litt her i Bergen, er platon ved Torgalmenningen. Akersmic var god, men ble nedlagt for 3-4 år siden :( Ellers er det bare butikker med et lite utvalg av spill. Vi har Spiderman også da, men i forhold til Spiderman i Oslo og Stavanger er det ikke mye å skryte av.
 
#11
Jeg bor i Krokstadelva nær Drammen, og jeg har ikke noe problem med spill. Jeg har Spiderman 5 min (med moped). Her er spilla ganske dyre og ofte en pris klasse høyere enn Elkjøp som er nabo butikken.

Hadde det bare vært billigere spill...

Edit: Finnes det butikker som leier ut xbox spill?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Ram & Rom-delen av Narvesen skal legges ned, rett og slett fordi «det ikke passer inn i profilen» deres lengre. Ingen bedre grunn enn det, dessverre. Narvesen kommer fortsatt til å selge spill, men ikke i like stor grad som før. :(

Kilde: Farojournalen (Bransjeblad. De har ingen nettutgave svjv.)
 
#13
Hæ? Har det noen gang vært en slik ram og rom del?! Aldri sett i noen Narvesen butikker, er dette snakk om EN spesiel en?

Noen som veit om en utleie for xbox spill enten på nett eller som butikk?
 
#14
F24.no driver med utleie av Xbox spill, men om utvalget er bra vet jeg ikke noe om.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#16
LtSnake: I Oslo (bl.a. på Oslo S) er Narvesen og Ram & Rom slått sammen til én butikk som selger både kioskvarer, blader, spill og konsoller.

Det er godt forstålig at Narvesen vil satse på kioskdelen av sitt konsept, siden det er kjeder som 7 Eleven og Deli de Luca de konkurrerer mest med (i hvert fall i Oslo). Jeg har for øvrig aldri vært en tilhenger av å utvide geskjefter til noe man har mindre peiling på, bare for å tjene mer penger, så for min del kan Ram & Rom gjerne gå hver sin vei.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#18
Hmm, ja, men likevel ikke :)

VideoNova driver bare med film, og takk for det. Videoutleiere som skal satse på spill blir sjeldent bra, det er min erfaring. Liten peiling og dårlig oppfølging.
 
#19
Jeg likte ram&rom på byporten veldig godt. Fyren som var daglig leder der kunne faktisk en del om spill, Og de hadde alltid en hylle med billige GameCube-spill (gamle også, vel å merke). Desutten syns jeg de fleste som jobbet der var hyggelige mennesker. Hardware ( i hvertfall til GameCube) var også ofte litt billigere enn på for eksempel Spiderman.
 
#20
Jeg skal sjekke noen steder i Drammen hvor jeg trur de har xbox utleie. Uansett billigere enn å kjøpe, hvis du leier spillet et par dager og runder det så blir det jo ganske gunstig. Håper bare at den utleie sjappen jeg tenker på faktisk har dette...