Norwegian Game Conference 2010

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei dere, i serien "Justin foreslår ting altfor få blir med på" har vi kommet til no svære greier kalt Norwegian Game Conference 2010.

Dette kan man lese under program på deres hjemmesider, og antageligvis kommer det mer:

Program
Programmet for Norwegian Game Conference torsdag 11. november er under utarbeidelse.

Dagen er inndelt i to sesjoner og vil ha fokus på;

•Media og Spillteknologi
•Spill og læring
Adm.dir Paul Chaffey i Abelia - NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter vil innlede konferansen.

CEO PhD Simen Egenfeldt-Nielsen i Serious Games Interactive vil innlede sesjonen som omhandler spill og læring.

Krigsskolen gir eksempler og behov ved bruk av spill og simulatorer for å utdanne gode ledere innen taktikk og strategi.

Professor og Baronesse Susan Greenfield ved Universitet i Oxford vil gi innspill på hvordan fremtidige generasjoner vil agere med utgangspunkt i sin livslange erfaring med digitale medier og spillteknologien som en selvfølge i hverdagen. Baronesse Greenfield er og medlem av House of Lords i det engelske parlamentet.
Jeg vurderer sterkt å ta meg fri fra jobb en dag for dette, og reiser selvfølgelig gjerne sammen med fler SGere. Påmeldingen har ikke åpnet enda, men nå kan dere ihvertfall sette av datoen og lese mer på hjemmesidene som dere kommer til ved å trykke her.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har en fridag jeg kunne brukt på dette, men "Spill og læring" virker totalt uinteressant og hu baronessa virker heller ikke verdt det å investere en hel feriedag på. Litt typisk norsk å ha en heldagsmesse der beskrivelsen inneholder hele to punkter uten å gå noe mer inn på hva en kan forvente. Lame-o.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spill og læring er jo relevant to my interests så det holder, meeeen det spørs akkurat hvor god sjanse det er for å få fri fra skolen for å dra på spellseminar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har fire forskjellige klasser på torsdager så akkurat det ville blitt litt av et eventyr.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Øh. De lærerne jeg hadde på ungdomsskolen hadde jo også andre klasser enn bare min om dagene, men det forhindret oss ikke for å dra på f.eks. Bodø-turer og sånt. Eller har kommunist-Norge blitt robbet for alt som er positivt?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja for jeg mente seriøst at jeg skulle ta med meg elevene mine på Norwegian Game Conference hvor de med fullkommen sikkerhet ville kjeda seg glugg i hjæl.

Og det går fortsatt an å ordne sånt, kalles å leie inn vikarer. Er bare det at det er jævla dyrt så man bør helst ha en god grunn for det.