Ny data

Min snart 4 år gammel data er like utgått som bestefaren min. Og skrangler vel nesten like mye og er vel så høylytt. Til forskjell så kan jeg faktisk få en flunka ny bestefar ved bare å besøke alzheimer avdelingen nede på sykehuset og det koster meg kun litt fysisk bevegelse.

Men nå er det dataen jeg tenker på å bytte ut først. Tenkte nå at jeg skulle svi av ca 7000-8000kr på en pc uten skjerm og alt unødvendige tullet. Lurte nå derfor om noen her hadde noen anbefalinger, er ikke noen stor spillfanatiker, men ønsker at den skal ha muligheten til å spille det meste. Trenger muligheten til å ha 4 harddisker. Må også ha firewire. Hmm... utenom det så kommer jeg ikke på noe spess.

Tenkte å kjøpe på komplett.no, men hvis noen mener det er en dum ide så kan jeg jo vurdere andre nettbutikker.

Jeg kjøpte deler fra komplett.no og bygde min egen for ca. 1 år siden. Det kom rundt 10000,- inkl. høytalere (4 stk, og en subwoofer), mus og tastatur, og skjerm. Jeg er meget fornøyd, så jeg vil anbefale deg det. ;)

Hvorfor skal du ha 4 harddisker....???

Jeg antar at du skal RAIDe harddiskene siden du skal ha 4, har jeg rett?
Men da må du kjøpe et High Tower, Chieftec har noen bra der, mener at High towerene har 4 slots til Harddisker, kjenner en som har 3 harddisker og jeg tror han har en ledig til enda en.
Men da trenger du også kraftigere strømforsyning, kanskje 480 Watts, og da må du punge ut med litt ekstra kontanter.

Opprinnelig skrevet av bantex@31.10.2004, 02.46
jeg kjøpte en ny pc for under 2 måneder siden hos komplett.no

Jeg bestillte dette:

2x 200gb SATA-harddisker SATA-harddisker
Radeon 9800 pro AGP
amd athlon 64bit 3200+ cpu
3x 512 ddr ram
Medium chieftech tower
Ny mus
Nytt tastatur m/ledning
3 vifter
neon lys
musmatte
strømforsyning

alt dette kom på rundt 14000kr og stod på trappa 3 dager etter bestilling, så komplett.no er anbefalt!
127460​
Og jeg har kjøpt nesten lik pc som deg som er litt bedre og litt billigere hehe

Opprinnelig skrevet av Xenon@30.10.2004, 17.26
Jeg antar at du skal RAIDe harddiskene siden du skal ha 4, har jeg rett?
Men da må du kjøpe et High Tower, Chieftec har noen bra der, mener at High towerene har 4 slots til Harddisker, kjenner en som har 3 harddisker og jeg tror han har en ledig til enda en.
Men da trenger du også kraftigere strømforsyning, kanskje 480 Watts, og da må du punge ut med litt ekstra kontanter.
127232​
Jeg har Cheeftec High Tower og jeg har mener jeg har plass til 4 harddisker...

men kjøp en del vifter trur det kommer til å bli varm der inne...;)