Ny GameBoy i slutten av året?

En industri analytiker (ja, den typen som utaler seg om bransjen uten å spille noe særlig selv) har uttalt at det er veldig sansynelig at Nintendo lanserer en nye Gameboy i slutten av året. Han oppgir tre "gode" grunner til dette:
1. Nintendo slipper vansligvis en nye gameboy hvert 4. år
2. DSens har ikke påvirket GBA spillsalget i særlig grad.
3. Det er veldig enkelt å piratkopiere GBA spill.

Det spekuleres også i om den nye gameboyen vil være en GBA revisjon eller en helt nye PSP aktig konkurrent.

Vi får se om det stemmer, selv er jeg litt skeptisk. Hva tror dere?

Allerede nevnt det i "håndlholdt" forumet, men takk for at du laget et nytt emne på dette. Var litt i tvil om jeg skulle gjøre det samme. Uansett, jeg tviler på den kommer så tidlig som i år, nettopp på grunn av DS. Men innerst inne håper jeg jo at det er en viss sannhet i disse ryktene. Alltid gøy med en ny konsoll :)

Kilik

Lokal moderator
Tja, har sett ulike spekulasjoner rundt dette i dag. Eurogamer hevder den vil vises på E3 og at dette kan være en mindre oppgradering av GBA, akkurat som GBA SP var, og vil være langt billigere enn DS. Mindre troverdige Spong.com antyder derimotr at dette er en helt ny GameBoy med Gamecube-grafikk som vil konkurrere direkte mot PSP.

Uansett, så føler jeg Nintendo bør ha mest fokus på Nintendo DS foreløpig. Den har jo ikke kommet ut i Europa ennå! Snakk om en ny GameBoy vil gjøre potensielle DS-kjøpere tvilsomme, inkludert meg...

Og det er noe cube-europe har hentet fra spong, så da synker plutselig troverdigheten en del hakk. Jeg har ikke tro på at det kommer en ny Game Boy med GC grafikk i år. Men jeg kan tro på at det vil komme en ny og billigere versjon av GBA.

En ny og billigere versjon av GBA? Why? GBA SP koster 600,- i Norge nå (på Siba, sist jeg så). Hva slags oppgradering skulle det vært?

Hadde ikke gjort meg noe om det kom en ny GameBoy i slutten av året som var like kraftig som GameCube. Selv om det blir litt mange konsoller nå fremover ... :|

Tja, de kan for eksempel forbedre den med:

- bedre batteri
- bakgrunnsbelyst skjerm
- headphone plug
- mer komfortabelt design. L og R knappene på SP-en er alt for små, synes jeg
- innebygget trådløst nettverk som kan brukes til FireRed og LeafGreen, samt fremtidige GBA-spill.

Og noe mer. :D

Og hvis Nintendo senker prisen samtidig som denne nye maskinen slippes, kan denne sikkert bli en suksess.

Tja, når du nevner det.

Også kan de kanskje legge inn en liten harddisk/lagringsplass på 1GB til musikk som kan spilles mens man spiller andre GB/GBC/GBA-spill, om man ønsker? :)

Men da blir den vel ikke spesielt billig ... :flau:

Jeg leste en plass en slik sammenlikning:

Game Boy -> Game Boy Pocket -> Game Boy Color

Game Boy Advance -> Game Boy Advance SP -> neste GBA

Så Nintendo liker å forbedre sine håndholdte.
Btw Mantis, 1GB harddisk hadde eid. Den kunne kanskje blitt en iPod killer? ^_^

En ny utgave av DS med backlight :) ;) :))

Opprinnelig skrevet av Shigsy@01.03.2005, 20.25
Åh, trodde den hadde backlight. :flau:
183629​
Du trodde feil!

:trollmann:

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Shigsy@01.03.2005, 19.10
Btw Mantis, 1GB harddisk hadde eid. Den kunne kanskje blitt en iPod killer?  ^_^
183577​
Jeg tror faktisk det kan ha med MP3-funksjonalitet å gjøre. Vi har jo denne MP3/DivX-addon greiene som Nintendo annonserte i fjor høst: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20041215/nintendo.htm
Kanskje denne blir innebygd i en ny versjon?

Faktisk ville jo GBA som MP3-spiller være langt mer praktisk enn PSP pga. størrelsen.
Eurogamer antyder at den nye vil koste $99 (616 kr), mens GBA SP vil koste bare $49 (305 kr). Den bør jo være en del bedre hvis den skal være dobbelt så dyr...

Så må jeg vente enda lengre for å finne ut vilken håndholdte konsoll jeg skal ha :(

Opprinnelig skrevet av EvilPinky@01.03.2005, 17.39
Cube-Europe hevder at den vil være basert på GameCube hardwaren og at den vil bli vist under E3 i mai.
183515​
Nope! Ryktemaskina Sponge påstår det, C-E rapporterer bare videre det Sponge har skrevet. Og alt som kommer fra førstnenvte sted skal en helst ta med en stor klype salt.

Kilik

Lokal moderator
Ja, og det ville være dårlig strategisk og forferdelig dyrt for Nintendo å komme med en helt ny GBA med GC-lignende hardware nå. Nintendo har nok med å få DS til å være konkurransedyktig mot PSP nå. I tillegg kommer Revolution neste år og så må de holde GC i live noen år til...Jeg kan tenke meg vi kan se en slik håndholdt på markedet rundt 2007, men alt avhenger av hvordan DS gjør det.

Nå har de jo riktignok sagt at DS er deres "third pillar" og dermed ikke går utover GBA-salget, men dette er jo selvsagt bare tull. Den er jo ikke SÅ unik. "Alle" sammenligner jo DS med PSP og andre håndholdte. GBA SP-salget i Japan har stupt med 70% at DS kom på markedet.