Ny Gears of War Map Pack

Microsoft og Epic har akkurat offentliggjort at det kommer en ny Map Pack til Gears of War, førstkommende torsdag. Den vil koste 800 MS Points, og har 4 nye kart.

De 4 kartene heter:
-Bullet Marsh
-Garden
-Process
-Subway

Info:

Opprinnelig skrevet av Major Nelson

Bullet Marsh: In this Kryll-infested swamp, an old generator still powers the area lights. A few stray bullets could easily knock out the generator, leaving combatants to fend for themselves against the Kryll.

Garden: This overgrown and crumbling conservatory still has a working fertilization and pesticide system. This system can pose a serious hazard to anyone who ventures into the greenhouse without first venting the air.

Process: Teams must fight for control of this subterranean Imulsion processing plant, still active despite the cessation of the Pendulum wars.

Subway:
Timgad's Central Subway station used to serve as a central hub for commuters. Now the tunnels are crawling with Locust.
Bilder:

Denne pakken blir ikke gratis før i september. Litt synd, når Epic selv vil gi de ut gratis med en gang...

Elsker deg, Mongis! (L)

Epic er snille, Microsoft er smarte. De vet at bare et fåtall vil vente på pakken, mens omtrent alle som spiller Gears of War ofte kjøper pakken fort som faen. Penger tjent det der. Jeg har ikke noe imot å betale for morro. :)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Vet du Revan, jeg er sikker på at Microsoft er like glade i deg som du er i dem.

Jeg er ikke glade i dem, og jeg synes det er teit de tar seg betalt for fire maps. Men jeg er veldig glad i Gears of War, og betaler for nye maps fordi jeg liker spillet så godt. Dessuten brukes det mye tid på mapsa, for å skape dem så gode som de er, og gi dem rett feeling. :p

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å betale rundt 80 kroner for 4 nye brett. Først betaler man 500-600 kroner for spillet, så betaler man nesten 500 i året for i det hele tatt å kunne spille spillet du allerede har betalt for online, og så må man ut med 80 kroner til for å få flere brett. Nei, mine multiplattform-spillkjøp blir nok på PS3, PC og Wii.

Novastrum

Feminist-elitist
Cliffy har selv sagt at han har lyst til at sakene skal være gratis. Det er Microsoft som har bestemt at det skal koste penger.
På tross av at Cliffy selv ønsker å gi dette ut gratis synes jeg det er jævlig drøyt å kreve at folk skal jobbe gratis for å gi ut ekstra saker til spillene sine. Noe annet blir pur bonus.

Akkurat, og som jeg tidligere sa er det skikkelige saker CliffyB og Epic gir ut. Raven Down og Old Bones er likt og hatet, men ingen kan si at mapsa ikke har skikkelig stemning og grafikk.

Egle: For min del så må du bare kjøpe spill til andre plattformer, men for din egen del så trenger du ikke å kjøpe disse mapsa. Spiller du i det hele tatt Gears? Håper du skriver nei, for da kan jeg si at du ikke aner hvor mye vi Gears-spillere spiller et map på en kveld, selv om det er 10 maps i en cyklus. Dine multiplattoform-spillkjøp blir ikke på Xbox 360, hvordan er det relevant i om MS skal ha penger eller ikke? Gears er ikke multiplattform, det er bare til 360en, og det selger som bare faen nettopp fordi det er så bra. Jeg ga 399,- for mitt Gears of War, vanligvis koster 360-spill oppimot 600 kroner. 80 kroner blir derfor ikke mye i regnskapet. :)

Må si jeg forventer at online-spill utgir små ekstrating som brettpakker gratis. På PC finnes det en drøss med eksempler på spill som gjør dette, for å holde på spillerene, slik at de senere vil betale for nye utgivelser og eventuelle større utvidelsespakker (utvidelsespakker som inneholder en god del, synes jeg er helt greit å ta betalt for). Og når man i tillegg tar i betraktning at Microsoft bevisst får Epic Games til å holde igjen brettene. Hør 1UPs pod cast fra 6. april der Tim Sweeney sier at de har ønsket å gi brettene ut gratis i lang tid nå, men Microsoft har ikke latt dem få lov til å gjøre det. Det samme var det for eksempel med Oblivion der et par uker etter utgivelse ble lagt ut en horse armor for $2.50. Og da kan man virkelig stille spørsmålstegn om dette ikke bare er småting som burde vært med i retail-versjonen. Man har også eksempler på at man må betale for ting som allerede finnes på disken du har betalt for (http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=134598/). Så jeg liker ikke online-markedstrategien til Microsoft. De tar betalt for alt som allerede er gratis på PC, og det kan vise seg at mye av det du betaler ekstra for lett kunne vært inkludert i fullversjonen.

Hvis du tar det overstående i betraktning, Revan, så ser du ikke like positivt på det. Og ja, har spilt Gears of War, men ikke mer enn et par timer. Kjekt spill det, som skal kjøpes når 360en blir billigere og får flere må-ha-spill. Ellers kommer jeg til å kjøpe alle konsollene, og når det står mellom et multiplattform-spill, så kommer jeg selvsagt til å ikke kjøpe 360-versjonen nettopp fordi Microsofts online-modell er så sinnssykt dyr i forhold til konkurrentene. Jeg hadde ikke betalt 500 kroner ekstra i året kun for å spille Gears of Wars online i hvert fall. Og noen andre interessante eksklusive online-spill har de ikke.

Lodin

Der Waaaah
Hovedproblemet mitt med disse mikrotransaksjonene, og dette gjelder over hele fjøla Nintendo sitt VC-dill og til hesterustninga i Oblivion er at de slett ikke er mikroskopiske. Bare ta disse karta her fek.s, det koster 80 kroner for fire stykker? Tror ingen hadde blitt særlig imponert hvis de slapp en fysisk utgave til vanlig expansionpris og den kostta 200 og bare hadde ti kart.
Virker som de eneste som har skjønt at man må levere mer til sånne priser er Telltale med Sam & Max. ni dollar per episode eller 34 for alle seks er betraktelig mer realistisk.

SITAT(Egle @ 02.05.07, 01.02) 64007
Ellers kommer jeg til å kjøpe alle konsollene, og når det står mellom et multiplattform-spill, så kommer jeg selvsagt til å ikke kjøpe 360-versjonen nettopp fordi Microsofts online-modell er så sinnssykt dyr i forhold til konkurrentene.
[/b]
Du har vel kanskje ikke fått med deg at de fleste, om ikke alle, multiplattform-titlene til nå har vært bedritent på PS3 i forhold til X360? Å ha slowdowns ødelegger mer for onlineopplevelsen enn det å måtte betale 499,- i året noen gang kommer til å gjøre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
800 MSP tilsvarer 65 spenn og seksti øre, faktafans. Og ja, helt enig i at dette konseptet med å betale ekstra penger for nytt innhold som ikke originalt fulgte med i spillet både er helt nytt og fullstendig forkastelig. Vent nå litt...

Skal jeg si dere hva jeg synes er bortkasta? Å betale for World of Warcraft. Eller å kjøpe seg nye tilleggspakker til Sims 2. Men vet dere hva? Det finnes mange som synes det er verdt det. Akkurat på samme måte som jeg synes førtito kroner måneden er en grei pris for Xbox Live Gold, og at 65,60 NOK er en grei pris for fire nye kart til Gears of War. Grunnene til dette er at jeg spiller på Live nesten hver kveld, og at det spillet jeg spiller soleklart mest er Gears of War. Helt greit for meg hvis noen synes det er skandaløst å måtte betale for den beste online-tjenesten du får tak i per i dag, og å betale sekstifem kroner for kart som gir flere timer med spilletid, men jeg for min del ser ikke helt logikken der, gitt.

SITAT(Agahnim @ 02.05.07, 08.35) 64017
Du har vel kanskje ikke fått med deg at de fleste, om ikke alle, multiplattform-titlene til nå har vært bedritent på PS3 i forhold til X360? Å ha slowdowns ødelegger mer for onlineopplevelsen enn det å måtte betale 499,- i året noen gang kommer til å gjøre.
[/b]
Jo da, men i dag er det i hvert fall ikke noen multiplattform-spill som interesserer meg. Kanskje Fear og Oblivion, men de har jeg PC til. Nå vet ikke jeg hvordan multiplattformspillene blir laget fremover, men håper utviklerene jobber litt mer med tilpassningen til den enkelte konsoll. Forhåpentligvis er dette barnesykdommer og kjappe konverteringer for å rekke launchen (Oblivion-porten var faktisk ikke så galen). Ellers har man alltids PC.

SITAT
800 MSP tilsvarer 65 spenn og seksti øre, faktafans. Og ja, helt enig i at dette konseptet med å betale ekstra penger for nytt innhold som ikke originalt fulgte med i spillet både er helt nytt og fullstendig forkastelig. Vent nå litt...[/b]
Ok, trodde man betalte det i Euro, og da er det nøyaktig 75,65 kroner.

SITAT
Skal jeg si dere hva jeg synes er bortkasta? Å betale for World of Warcraft. Eller å kjøpe seg nye tilleggspakker til Sims 2. Men vet dere hva? Det finnes mange som synes det er verdt det. Akkurat på samme måte som jeg synes førtito kroner måneden er en grei pris for Xbox Live Gold, og at 65,60 NOK er en grei pris for fire nye kart til Gears of War. Grunnene til dette er at jeg spiller på Live nesten hver kveld, og at det spillet jeg spiller soleklart mest er Gears of War. Helt greit for meg hvis noen synes det er skandaløst å måtte betale for den beste online-tjenesten du får tak i per i dag, og å betale sekstifem kroner for kart som gir flere timer med spilletid, men jeg for min del ser ikke helt logikken der, gitt.[/b]
Jo da, selvfølgelig er det folk som synes det er verdt. Hey, jeg betalte 600 spenn for Limited Edition Premium Box-soundtracket til Final Fantasy XI. Tror ikke akkurat det er mange andre enn meg som synes det er verdt det. Men logikken er det at tilsvarende tjenester er gratis andre steder. Og når mye tyder på at Microsoft bevisst holder igjen ekstrating for å ta enda mer penger for det, har jeg vanskeligheter for å forstå hvorfor folk bare godtar det og ikke minst forsvarer det.

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Agahnim @ 02.05.07, 08.35) 64017
Du har vel kanskje ikke fått med deg at de fleste, om ikke alle, multiplattform-titlene til nå har vært bedritent på PS3 i forhold til X360?
[/b]
Muligens fordi det er dritvanskelig å porte et spill til PS3 med mindre man hadde det i tankene under utviklinga?

SITAT
- Q: How do you look back at this point on the differences between the PS 3 and the Xbox 360?
- A: You’ll have a hard time if you port without having a PS 3 game in mind when you created the 360 version. That is where a lot of complaints are coming from. They created the 360 engine with a unified memory architecture in mind, with the embedded frame buffer with its advantages and disadvantages, and not thinking too much in early stages about multicore. If you try to get that over to the PS 3, you’re in for a bad surprise. The PS 3 is all about streamlining about the two different memory pools. They are separate. You don’t have to do tiling because you don’t have an embedded frame buffer. All of these advantages of the PS 3 turn into disadvantages if you don’t start making your game on the PS 3. Hence the griping. If you create first on the PS 3, it is pretty easy to port it to the 360. A lot of companies coming on board now will probably start on the PS 3 and move to the 360. The lucky thing for us is we didn’t have to think about the 360 at all.[/b]

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Joda, men det forandrer jo ikke det faktum at portene som er foretatt til dags dato suger egg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Egle @ 02.05.07, 09.51) 64025
Ok, trodde man betalte det i Euro, og da er det nøyaktig 75,65 kroner.[/b]
Kjøper du MS-poeng over Live, betaler du i kroner. Det er den desidert billigste måten å skaffe seg poeng på.SITAT(Egle @ 02.05.07, 09.51) 64025
Jo da, selvfølgelig er det folk som synes det er verdt. Hey, jeg betalte 600 spenn for Limited Edition Premium Box-soundtracket til Final Fantasy XI. Tror ikke akkurat det er mange andre enn meg som synes det er verdt det. Men logikken er det at tilsvarende tjenester er gratis andre steder. Og når mye tyder på at Microsoft bevisst holder igjen ekstrating for å ta enda mer penger for det, har jeg vanskeligheter for å forstå hvorfor folk bare godtar det og ikke minst forsvarer det.[/b]
Xbox Live har ingen tilsvarende tjenester. Det finnes ikke noen tjenester som gir deg tilsvarende enkel og problemfri tilgang til nettspilling med meldingstjeneste, talekommunikasjon og mulighet for å finne og spille sammen med folk på vennelista di på tvers av flere spill. PS3-ens nettjeneste går vel litt i samme retning, men spillutvalget på PS3 kan enn så lenge ikke måle seg med 360-ens. Klart; bryr du deg ikke om de mulighetene du har i Xbox Live, så virker det ikke som en spesielt god deal. Jeg bryr meg ikke om musikken i FFXI, så det virka som en dårlig deal for meg. Forskjellen er bare at jeg skjønner hvorfor du vil ha musikken i en eksklusiv innpakning hvis du engasjerer deg for spillverdenen i FFXI, på samme måte som jeg skjønner at folk vil ha nye dingser til simmene sine eller mulighet for å spille mørkalven sin opp til level 70.

Når det gjelder prisen på de fire nye brettene til Gears, så er 65 kroner litt mer enn hva jeg bruker på lunsj og kaffe på en gjennomsnittlig skoledag. Jeg har mer moro av fire nye kart til et spill jeg liker godt å spille over nett, enn jeg har av lunsjen min. Litt forskjellige bruksområder, men poenget gjelder fortsatt: Valuta for pengene. Vil du ikke betale, så vent til september.

Klart; det hadde vært fint om brettene var gratis helt fra starten av, men nå er det en gang slik at det koster å utvikle innhold av den kvalitet som Epic holder. Nå har garantert både MS og Epic råd til å spandere det på spillerne, men jeg forstår hvorfor de heller vil ha noe tilbake for det. Jeg har langt større problemer med å betale for å låse opp innhold som allerede finnes i spillene, som er linja EA legger seg på med en del av spillene sine.

SITAT(Yetipants @ 02.05.07, 11.05) 64029
Xbox Live har ingen tilsvarende tjenester. Det finnes ikke noen tjenester som gir deg tilsvarende enkel og problemfri tilgang til nettspilling med meldingstjeneste, talekommunikasjon og mulighet for å finne og spille sammen med folk på vennelista di på tvers av flere spill. PS3-ens nettjeneste går vel litt i samme retning, men spillutvalget på PS3 kan enn så lenge ikke måle seg med 360-ens.[/b]
Vil nå si at hvis man kombinerer tjenester på PC, så har man det samme der. HLSW med Ventrillo for eks. Valves steam-tjeneste er også ganske pen. Er ikke alt i ett til alle spill, men det fungerer nå veldig fint. Og ja, PS3 har jo også stort sett det samme.

Ellers så aksepterer jeg selvsagt at folk synes det er verdt å betale ekstra for nedlastingspakker og online-tjeneste, spesielt når de tilbyr eksklusive onlinespill som for eksempel Gears of War og snart Halo 3. Men hadde kanskje bare forventet at folk var litt mer skuffet over at Microsoft tar betalt for noe konkurrentene ikke tar betalt for. Det er en retning jeg i hvert fall misliker sterkt.

Hovedproblemet mitt med Live er at man er nødt å betale for denne tjenesten om man i det heletatt skal få lov til å spille online. Man må altså betale ekstra for å få utnyttet alle featurene til et spill du allerede har lagt masse penger i. Det skal også sies at det eneste Live har gitt meg som jeg ikke har funnet et tilsvarende eller bedre alternativ til på PC er match makingen og party-systemet i Halo 2. Etter sigende sitter jeg dog med oppfattelsen at Halo 2 fortsatt er det eneste spillet hvor dette har fungert knirkefritt? Er match making i det heletatt en standard i Live-spill på 360?

Live hadde vært en super greie, om det bare fantes et gratis alternativ til det med mindre valgmuligheter. Å få lov til å spille mot andre over nettet bør rett og slett være gratis. Jeg ser hva det gjør veldig bra, men jeg mener det er overpriset. Se på Trackmania United, for eksempel. Kombiner det med Ventrilo eller Skype og du har like mange, om ikke flere features enn hva Live har, og det er 100% gratis etter at du har betalt for spillet. Nei, du kan ikke se om vennene dine er online i andre spill og hva de spiller, men om det skulle interessere en, så er det ikke værre enn å spørre over msn.

For all del dog, jeg vil mye heller punge ut 500,- i året enn å pirke inn vennekoder i hvert spill jeg har :argh:

Jada, jada, jada. Dere har alle rett, Microsoft er noen forbanna gniere som absolutt vil tjene penger. Tingen er, vi er klar over det vi som betaler. Men det gjør ikke noe! Gears of War på Xbox Live er så forbanna digg at det ikke gjør meg noe som helst å betale 80 kroner for flere timers morro, akkurat som Yeti. Og når du har betalt 500 kroner for Live, så holder det et helt år. Alle spill! Okay, nesten alle spill, du har jo møkk som PSU Online eller hva faen, men det er vel for spesielt interesserte.

Vi kan jo heller diskutere det vi tjener på å ha Xbox 360 med internett-tilgang? Vi får tilleggspakker til Oblivion mye billigere enn på PC, f.eks. :p

Og song packs til Guitar Hero 2 hvor hvis man skulle kjøpt alle sangene fra eneren ville betalt mer enn hva man gjør for PS2-versjonen uten gitar?Jeg har inntrykket av at Market Place er forbanna overpriset (samme gjelder for øvrig Virtual Console). Digital distribusjon på konsoller er en veldig ny greie og de tester ut hvor mye folk er villige til å betale nå for tiden. Det vil være synd om såpass mange går fem på at trenden holdes gående.

Og under en diskusjon trekker fram alle aspekter av en tjeneste, både gode og dårlige, Revan. Dessuten får jeg ikke til å ta deg serriøst når du bruker akkurat den pysjamasen.