Nytt på Virtual Console, uke 20

Lodin

Der Waaaah
Ja fåglane vet hvorfor, men det ser ut til at Nintendo har lastet opp to nye spill tidligere enn de pleier. Ikke gled dere for mye nå, det er ikke så mye å hoppe i været for.

Mario and Yoshi - NES - puzzle game SITAT
Mario & Yoshi is a video game released for the Famicom/Nintendo Entertainment System and the Game Boy.

The player controls Mario or Luigi and tries to keep blocks with monsters inside that are falling from the top of the screen from piling up so high that they reach the top. Mario and Luigi attempt to prevent this by switching the different columns of enemy characters back and forth so that they are positioned under different falling objects. If there is a chain of monsters within two yoshi egg shells, the egg shells will merge and a Yoshi will form, adding points and eliminating a group of monsters. The larger the chain of monsters between the two eggshells, the larger the Yoshi that is created will be.

The game remains one of the more obscure titles of the Mario franchise, and has largely been overshadowed by more popular Mario/Yoshi themed puzzle games such as Yoshi's Cookie, Tetris Attack, and Dr. Mario.[/b]
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - SNES - platformer SITAT
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (Super Donkey Kong 2 in Japan) is a platform game made for the SNES video game console. Released in 1995 as a sequel to Donkey Kong Country and later followed by Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! in 1996, Donkey Kong Country 2 was developed by Rareware and published by Nintendo.
Donkey Kong Country 2 begins after Donkey Kong has been captured by his persistent rival K. Rool, leaving it up to Diddy Kong and his girlfriend Dixie Kong to rescue him.

In comparison with the original Donkey Kong Country, the game contains many new features. These include a plethora of hidden bonus stages with collectible tokens rewarded for completing, more diversity in level design and level settings, an unlockable "Lost World" with extra levels, and the ability to transform into various animals (the first game included some of these animals, but the characters normally rode them, being able to transform into them only in bonus stages).[/b]
Gidder nok ikke ta ned disse to. Puzzlere som ikke heter Tetris eller Bejewled bryr meg ikke så mye og DKC2 er ikke halvparten så bra som orginalen.
Vurderer derimot å laste ned Zelda 3 til helga. ^_^

Kilik

Lokal moderator
DKC2 er det beste spillet i serien etter min mening. Anbefales på det sterkeste til alle plattformfans.

DKC2 er det beste spillet i serien etter min mening. Anbefales på det sterkeste til alle plattformfans.
[/b]
Helt enig! Et spill som virkelig klarer å utfordre orginalen. Fantastisk musikk er det også, akkurat som i resten av serien.

Er det lagt til noe ekstra til Virtual Console-versjonen, eller er det akkurat det samme spillet jeg har på SNES? I så fall gidder jeg ikke å bry meg (når jeg kjøper meg en Wii, that is).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har enda ikke vært noen endringer i de spillene som allerede er utgitt på Virtual Console, i alle fall.

Tales: Daaah, selvfølgelig er det helligdag, de skal jo feire 17. mai da vet du! :v:

Lodin

Der Waaaah
Hylende knirkefisk, du har rett! Hva er det Nintendo driver med? :gal:
Får laste ned Zelda 3 siden jeg alikevel er inne. Spilla dukker nok opp igjen rundet 1 i natt.

Lodin

Der Waaaah
Og det gjorde de.

I USA fikk de også DKC2, samt Streets of Rage 2 og Blazing Lazers. SoR2 er av mange sett på som det beste i serien, men jeg syns 3 er like bra. Uansett er det verdt å ta ned når vi får det om man liker slå dem oppspill. Blazing Lazers er ikke uventet nok en SHUMP som ingen har hørt om.
Virker som SHUMPer var for TG16 hva bilspill og FPSer er for Xbox. :v: