Som alle vet var det Ice-Pick Lodge som lagde kassasuksessen Pathologic. Eller kanskje ikke alle veit det, men Pathologic er... vel, det er et spill det ikke finnes maken til noe sted. Eurogamer har omtale, hvis du er nysgjerrig. Uansett er det ikke Pathologic jeg skal skrive om nå, men et spill kalt Tension. Tension er da det nye spillet Ice-Pick Lodge driver og mekker nå om dagen, og Rock Paper Shotgun har to trailere du kan sjekke ut. Hvis du gjør det, så ser du ganske greit at det er et spill som foregår i en slags drømmeverden, med bisarre landskaper og fiender, hvor du bruker magi ved å velge magisk maling (antar jeg) og tegne symboler på skjermen, som så framkaller magiske effekter. Dessuten er det med masse nakne damer og trepuling. Bokstavelig talt. :ermm:
Uansett, dette her er noe jeg skal følge med på, om ikke for noe annet enn at det ser genuint originalt og speisa ut. Det kan bli bra, det kan bli katastrofe, og det kan - kanskje mest sannsynlig - bli som Pathologic: Delvis ødelagt, men likevel unikt og nydelig på mange punkter. Vi krysser fingrene for at vi får se flere nakne damer som har seg med planter om ikke så altfor lenge.
Uansett, dette her er noe jeg skal følge med på, om ikke for noe annet enn at det ser genuint originalt og speisa ut. Det kan bli bra, det kan bli katastrofe, og det kan - kanskje mest sannsynlig - bli som Pathologic: Delvis ødelagt, men likevel unikt og nydelig på mange punkter. Vi krysser fingrene for at vi får se flere nakne damer som har seg med planter om ikke så altfor lenge.