Nytt Syndicate utløser gaussgunnen i buksa mi

Lodin

Der Waaaah
Desverre er det EA som gir det ut.
Heldigvis er det Starbreeze som mekker det.
Desuten slipper vi monglinga til Millionbux i to år framover. :p

Egentlig er ikke dette helt bekrefta, men mer eller mindre klart for annonsering. Siden det er folka bak Riddick og The Darkness vil jeg tippe dette blir i første eller tredje person og ikke ovenfra som forgjengerne. Syns ikke det gjør noe siden man uansett kan gi ordre til hjernevaska tullinger og sabotere og ta over byer fra øyenivå også. Sålenge de holder seg lojale til stemninga og lar en selv modde agentene blir dette fett som faen.

LINKU

Terje

mostly harmless
Ja, så dette et steds tidligere idag. Ble begeistret i første omgang, til jeg innså at det er ikke sjangs at de lager det som et klassisk ovenfra-og-ned strategi-spill. "Squad-based tactical shooter" er noe som klinger godt i dag, og det er garantert hva dette kommer til å bli. Men den kommer såpass sent at sjangeren vil være melket ihjel forlengst, og alle anmeldere vil bare sukke "ikke enda en" og ramse opp alle de trøtte tinga spillet gjør som man har sett i hundre andre klin like spill. Med mindre EA er intelligente nok til å forutse dette (HA!), så tror jeg dette går i dass. Men håper jo alltids at jeg blir positivt overasket over å ha tatt feil.

Lodin

Der Waaaah
Spørs helt hva EA lar dem lage. Klart de kan tvinge dem til å reskinne siste Rainbow Six med frakker, men jeg tviler sterkt.
Personlig blir jeg fornøyd om det ligner på Star Wars: Republic Commando i at man har en squad på fire og gir dem ordre med et smartpeke system.
*gi en hjernevaska fyr dynamitt*
*sende ham mot det bygget*

Forøvrig tror jeg hele grunnen til at EA har valgt å gjenopplive dette her er fordi det er instant salg i visse eldre grupper og de trenger noe nytt i "voksensjangeren" annet enn Dead Space.

Er det bare meg som synes at EA gjør masse bra for tiden? Dead Space er blitt godt mottatt, de er villige til å satse på utradisjonelle spill som Mirror's Edge og Boom Blox og selv sports-franchisene deres har fått noen virkelig gode overhalinger det siste året. Rock Band er også et mye mer smakfult innpakka enn hva Guitar Hero 3 var og hvis man foretrekker de siste Toney Hawks-spilla forran Skate kan man ta seg et tak! Starbreeze er noen utviklere jeg har stor respekt for og de har med Riddick og The Darkness bevist hva de er gode for. Jeg tror at å ha dagens EA i ryggen på et prosjekt vil være langt mer positivt enn negativt for sluttproduktet.

Jante

privileged CIS shitlord
Har faktisk begynt å like det nye EA. De har mye godt på gang, så får tiden vise om potensialet blir innfridd.

Jupp! Activision på den andre siden følger EA sine gamle fotspor og roter til et så simpelt konsept som Guitar Hero, stopper finnansieringen av flere lovende prosjekter under mergingen med Vivendi Universal/Sierra, og tror vi virkelig på at det var Blizzard sine intensjoner å splitte campaignene i Starcraft 2 inn i tre forskjellige produkter fra starten av?

Activision is the new EA! You heard it here first!

Lodin

Der Waaaah
Haha oh wow, deling av SC2 har ikke no med angeliske Blizzard å gjøre? Du tror den slemme Activision delen bare har kunnet pløye inn og kanselert spill og åssen de gjør ting i hytt og vær?

Og EA fikk et fin tilbud om å plukke opp Brytal Legend og takka nei fordi det er for risky så ikke kall dem kule med det første.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
*Hark* Skader vel ikke at jeg sier detta nå, men jeg har visst om detta her siden i vinter en gang. En god venn av meg har en kompis som jobber for Starbreeze og han kunne da bekrefte at de var i gang med et nytt Syndicate-spill, så dette er ikke bare et rykte. Med tanke på at gutta har laget Riddick og The Darkness har jeg trua på at dette blir bra. ^^

Jante

privileged CIS shitlord
Og EA fikk et fin tilbud om å plukke opp Brytal Legend og takka nei fordi det er for risky så ikke kall dem kule med det første.
De takka vel ikke egentlig nei, men de takka forsåvidt ikke ja heller. Får se hva som skjer med den brutale legenden.

Lodin

Der Waaaah
Jeh jeh, en av sjefene til EA sa det han hadde hørt om det, men syntes det var en risky tittel.

I mellomtida ble "Fifty Cent: Mamma, jeg har mensen for første gang og vi er på stranda" plukka opp av THQ.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men å hinte til oss om sånt gidder du ikke?

Det er du, du er SGs Game Cocktease.
Sånn bortsett fra at det er straffbart å lekke sånt før det er offentlig med tanke på at det kan ha innvirkning på aksjekurs og sånt, så ser jeg poenget ditt. Uansett så sjekka jeg Gamer-tråden da ryktet først dukka opp (litt seinere i vinter enn da jeg fikk vite det), og tror det var Kilik som gjetta Syndicate på første sida så veldig vanskelig var det vel ikke å tenke seg til.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ånei, jeg blir hata av en udefinerbar mengde mennesker på Internett.

Sånn er det vel egentlig alltid, forskjellen er bare at nå er jeg blitt informert om det.

Lodin skrev:
Haha oh wow, deling av SC2 har ikke no med angeliske Blizzard å gjøre? Du tror den slemme Activision delen bare har kunnet pløye inn og kanselert spill og åssen de gjør ting i hytt og vær?

Haha, nei for all del; hva Activision anngår var det bare grunnløse spekulasjoner fra min side satt veldig på spissen. Uansett var poenget at jeg synes tendensene EA har vist den siste tiden (med andre ord spill og annonseringer gjennom årene 07-08) er langt mer positive enn hva jeg ser hos Activision. Har de i det heletatt sluppet eller annonsert nye IPer i år? Det er kun S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky og kanskje Cod5 som har pirret interesse hos meg av hva Activision har å by på i 2008. EA har Burnout: Paradise, Spore, Boom Blox, Dead Space, Mirror's Edge, Red Alert 3, Rock Band og Skate 2 samt Skate It som jeg er interessert i eller har kjøpt. Faen, selv årets FIFA- og NHL-spill har vist seg å være veldig spillbare om en er glad i sånt. Nå virker jeg mer entusiastisk ovenfor EA enn hva jeg egentlig er, og jeg mener absolutt ikke at alt de har tatt på i det siste har blitt til gull. Men jeg er vel glad for at industriens største utgiver har tatt såpass mange omvendinger for det bedre og har gitt ut såpass mye svelgbart i forhold til tidligere. That is all...

Novastrum

Feminist-elitist
Dette er merkerlig, da jeg senest tenkte på et nytt Syndicate spill for to uker sida. Kanskje jeg følte det på meg? Ingen tvil om at EA har gitt ut mye bra de siste årene, i forhold til før. Men jeg hater fortsatt at det i alle spillene de publiserer ikke er mulig å "skippe" logoen deres når spillet er startet. Men med en gang utviklerlogoen kommer på skjermen kan man skippe så mye man vil. Dette ser man spesielt på Spore. Test ut å trykke Esc jevnlig imens EA-logoen vises, og med en gang Maxis kommer til syne blir det svart. :p