Nytt XCOM på gang, fuck yeahr!

Lodin

Der Waaaah
#1
Men det er et rent FPS. Fuck no!
Det er ihvertfall 2K Marin som ga oss Bioshock 2 (enda et spill ingen hadde lyst på :p ) som mekker dette og det skal dukke opp på PC og 360. Det gikk rykter om at Ken Levine og hadde en finger med i spillet, men det stemmer vistnok ikke. Uansett regner jeg med at det fulle navnet blir XCOM Enforcer 2: Sectoid Boogaloo.

[yt]A1GVQZF7teo[/yt]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
En ting som overrasker meg, og som har overraska meg lenge (seriøst, jeg går alltid rundt med halvåpen munn og løftede øyenbryn), er at ingen indie-folk mekker UFO: X-COM of the Deep Alien Terror Warfare Whatever, altså et indie-spill som bare tilfeldigvis ligner veldig på UFO/X-COM med mange like mekanikker men annen grafikk og sånt slik at de ikke blir søksakt. Virker som om det er mange fans av serien, og at de er rimelig hardcore.

Bare noe jeg kom på.

PS: Angående UFO/X-COM: Ser ikke gleden. Men det er min mening.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#4
Var vel en gjeng som laget en indie-remake av UFO: Enemy Unknown for ei stund siden. Ah yes, her var den. UFO: Alien Invasion.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
/\Den der hadde jeg glemt./\

Vel det nærmeste er vel UFO Extraterrestrials som dukka opp på Steam nylig. Det starta som en ren remake i (lol) Quake 2 fordi motoren var gratis og spillet ikke trengte imponerende grafikk. Så ble det plukka opp av en orntlig utgiver, fikk ny grafisk stil som ikke ligner grisen og foregikk plutselig på en annen planet og all den andre dritten absolutt alle remaker av XCOM tydligvis må ha. Gameplayet er vistnok dog rimlig likt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Lodin har en Quakemotor-radar (med noen false positives), det er jeg sikker på.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Mulig det var AI som Jante posta som kjørte Q2 ja. XCOM remaker fra øst-europeere som starter opp med gull og grønne skoger og endre opp på andre planeter uten halvparten av featuresene til orginalen og real time kamp er blitt talløse etterhvert.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#8
XCOM eide, men var såvidt jeg husker et strategispill. Dette er jo, ehm, noe helt annet. (Justin Case Dissapproves -25)
 

Lodin

Der Waaaah
#9
XCOM takes place in the near future, as Washington, D.C. is shaken by several unusual and tragic incidents. A mysterious flu-like disease known as "Chryssalid" has swept across the region through local water sources, resulting in high-security locations being left understaffed as government workers are afflicted. Months after the initial outbreak, an alleged terrorist attack destroys part of the Washington Monument, and on September 11, a senator is killed by another terrorist cell reportedly disguised as members of her staff, greatly heightening local and national tensions. Most alarmingly, an assassination attempt on the President of the United States occurs only weeks after the previous attacks, carried out by the president's own Secret Service detail. In the midst of these events, XCOM agent Michael Ford must overcome the onslaught of the alien Sectoids and the humans under the Sectoids control, and defeat the masterminds behind the invasion.

The campaign storyline focuses on an alien invasion of Washington, D.C. in the near future. The alien race, known as the Sectoids, uses the eponymous portal-like Cyberdiscs to deploy their forces throughout the city. A shadow government organization called XCOM sends newly inducted agent Michael Ford into the area initially to disrupt a terrorist threat, but he quickly becomes embroiled in the fight to stop the invasion and save the capital from destruction. The online multiplayer feature of the game will support up to 12 players and includes several game modes such as "Free for All" and "Team Reaper."
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Jeh, det der ser faktisk rimlig lovende ut. Hovedfordelen er vel at det drives av entusiaster, men er mer enn et moddeprosjekt.

 

Lodin

Der Waaaah
#14
Ja, men jeg lurer på grunnen til å bruke selve navnet. Konseptet hvor aliens plutselig allierer alle verdens nasjoner i 1950, men ikke egentlig er faktisk jævla bra og fortjener mer enn å være en rehash.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#17
Enten så er jeg mong, eller så har den artikkelen blitt borte ser det ut som nå.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Ny trailer!

[yt]JdVb4UnqO7A[/yt]

Det ser ... rett og slett ikke så jævla imponerende ut, men det kan vel endre seg antar jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Vel, jeg synes det der ser lovende ut. Ganske tydelig at de setter opp fiction og at de ikke har kommet så jævla langt, men den grafiske stilen er fet og hvis det der utvides litt blir det god sort. Kan se for meg at man må utforske litt og prøve å finne spor av ejliens og først hvis man finner dem så blir det faenskap. Hadde vært fint, iallfall.