Origin: EA skrur oss i pompen [Steam-brukere get out]

D

Deleted member 91

Gjest
Awww je, da var tiden kommet hvor EA fant ut at de ville ha en større del av Steam-kaka, og har skrudd nettsjappa/DRM-helvetet sitt Origin opp til elleve: Tidligere i dag fjerna de Crysis 2 fra Steam, og ordet på gata er nå at Mass Effect 3, Battlefield 3 og Alice: Madness Returns alle kommer eksklusivt til Origin, i tillegg til at SW: The Old Republic også kun kommer på Origin. Det er selvfølgelig full fest for PC-brukerne siden absolutt alle tidligere forsøk på nettsjapper fra EA har sugd pikk i helvete, og Origin blir selvfølgelig inget unntak:

If you have installed your game via Origin on more than three computers within a ten day period, you will need to wait until the first installation expires.

Note: Re-installing your operating system, or interrupting a current download, will count as a new computer installation.
Ordet fra EA er at Steam fjerna Crysis 2 på egen hånd pga no "kontraktbruddings" , men det krever ikke allverdens fantasi for å skjønne tegninga:

Crytek has an agreement with another download service which violates the new rules from Steam and resulted in its expulsion of Crysis 2 from Steam.
Så ja, detta bør bli party, spesielt siden Crysis 2 fortsatt er tilgjengelig på diverse andre dillete småsteder som D2D og sånt. Om ikke det løses opp i innen release blirre vaffal retail-utgave av BF3 for min del, så får jeg pent bite tenna sammen og tåle Origin-DRMet opp i ræva.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
ikke... ma.. ma... maa...ss ef. effect 3.. også? no... NO... NOOOOOOOOOOO!!!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Æys konkurranse er bare positivt, jeg synes fortsatt Valve er noen svin for å late som om euro er det samme som dollar. Ellers: Ånei jeg må kjøre et program til på PC-en min. Det var på en måte derfor jeg kjøpte den, egentlig.

Novastrum

Feminist-elitist
Ikke enig. Jeg bruker tid på å assimillere småapplikasjoner med samme formål og tar pride i å ha så få installerte programmer som mulig. Dette er noe forbanna dritt, rett og slett. Jeg vil ha hele biblioteket mitt ETT STED på EN KONTO. Hvis de først skal pimpe en slik tjeneste bør den være totalt HTML5 webbasert og knytte seg opp mot en konto du allerede har og bruker, som f.eks. gmail.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klart det er fint å ha orden i sysakene, men fleksibiliteten er fortsatt PC-plattformens største styrke. Jeg synes ikke det er uproblematisk at Steam har sklidd opp som eneste farbare alternativ for digital distribusjon; klart, det finnes andre, men de er enten dårligere utgaver av Steam eller nisjetjenester. EA slår meg som en god kandidat til å utfordre tingenes tilstand; det er ikke bare fint at Valve har så mye makt som de nå sitter på.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Oh man, dette blir så fantastisk gloriøst når neste kådd kommer med steam-preorder-dill, masse ekstra steamworksstæsj og cloudsaving, mens BF3 kanskje kommer noen uker etter release med tett kjøpe-DLC for å få unlocke mp-kart.

Riccitiello er så jævli udugelig til tider.

Jante

privileged CIS shitlord
Tror de virkelig at alle hardcorespillerne som nå bruker Steam vil satse på at Origin funker greit og er verdt å installere, eller vil de bare bæsje på Valve og benytte sjansen til å tjene mest mulig på retail?

(og når det så bomber claime at PC-markedet er dødt?)

Fetthest: Steam eide da de fremdeles rulla universell prising.

Jante

privileged CIS shitlord
Var vel fordi EA merkelig nok brøt kontrakten med Steam.. dette er en sak for sheriffen.

D

Deleted member 91

Gjest
Jau, rørte såvidt ved det i OP-en. Hvis tinnfoliehatten sitter godt nok kan man jo kanskje lure på om den andre nedastningstjenesten de nevner er Origin, og EA med vilje brøt kontrakten siden de uansett har Star Wars og cola. Men men osv.

Redigert: Jeg dreper deg Jante

Lodin

Der Waaaah
Såvidt jeg kan se selges kun de "Origin-esklusive" spilla som Alice og Crysis 2 i de engelske og USAsiske utgavene av Impulse og Gamersgate. Så ja, må kjøpes hos Origin.

Lodin

Der Waaaah
Hahahaha! Nå skal Steam selge Alice alikevel. Der fikk jeg øks for å kjøpe det hos Origin. XD
Det er dog bare fisleutgaven så man får ikke med enern eller all DLCen. Verdt å kjøpe det hos EA for alle de nydelige kjolene.