Osawar Tantei Ozawa Rina

Jepp, det kommer enda et adventure-spill til DS som altså går under navnet Osawar Tantei Ozawa Rina. Det handler om Ozawa Rina, en ung jente som visstnok etterforsker menneskers drømmer eller "paths". Eh, ja, det er alt som er offentliggjort så langt, men det var ikke dette som virket så tøft. Sjekk ut disse skjermbildene:

Som dere ser så har det en ganske spesiell sjarmerende, håndtegnet stil, og hvis dette i tillegg kan by på en ok historie og noen gode gåter, så kan dette bli ganske bra, for DS-en er jo, som kjent, perfekt til pek og klikk-spill.

Spillet blir forresten mekket av Success og det blir utgitt i Japan i april. Det er foreløpig ingen informasjon om en mulig USA/Europa-utgivelse.

Spillets hjemmeside.

Me like. Liker stilen og Rina var da søt :forelsket:. Når det kommer til EU/US, så har jeg mine tvil, stilen er vel ikke det som tiltrekke flest europeere/amerikanere. Jeg håper selvfølgelig at det kommer til resten av verden, for slike spill vil jeg ha, men jeg vil også forstå dem.

Hm, dette spillet så ganske spennende ut. Er faktisk masse år sida jeg har spilt et pek og klikk spill. Kanskje jeg faktisk må anskaffe meg en DS da :p men siden jeg allerede har vært så treig venter jeg bare på den nye utgaven =)

Kan vi håpe på enda et fantastiskt godt DS spill = D! Det har vi jommen ikke fått siden Another Code. Bare om historien blir bra så. Og selvfølgelig at gåtene blir lette nok til at jeg slipper å være lei meg fordi jeg bruker walktrough :flau:. Burde få blokka Gamefaqs fra PC'en min, det ødelegger spillopplevelsene mine.

Ja, det er noe dritt å bruke gamefaqs. Jeg føler meg som en lav-rangs gamer når jeg må ha hjelp derfra og ikke alle er opptatt av å holde handlingen spoilerfree, heller. :( Men, dette spillet har definitivt vekket interessen min. Vinner jeg ett par ti tusen kroner så skal selvfølgelig legge også denne i samlingen min.

Off-topic: Akkurat nå er jeg opptatt av å investere i spill og utstyr får å spille online med en kompis av meg (massiv investering til PSO). Han er også veldig kritisk til NDS (den originale) så jeg må vente litt til så jeg kan få skaffet meg NDS Lite til han med AC:WW, MKDS, TH:AW og MP:H, LM og Tetris DS som kommer i fremtiden og USB-dongelen selvfølgelig.

On-topic: Etter de investeringene så får jeg litt mer pusterom til å finne ut om jeg skal skaffe meg den ultra-kawaii'e Rina :)