Påvirker voldelige spill deg?

Hvordan blir du påvirket avvoldelige spill?

• Jeg tror at voldelige spill ikke påvirker meg i det hele tatt.

Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg tror at voldelige spill gir meg større aksept for vold i hverdagen

• Jeg tror at voldelige spill gir meg lavere grenser for å utøve vold

• -- påvirker meg positivt ved å få utslipp for aggresjon

• Totalt antall stemmer
    0
Venneligst svar seriøst.

Holder på med en oppgave med skolen. Hvis du har lyst å bli intervjuet innenfor emne spill og hvordan det påvirker deg så send meg en pm eller legg meg til på msn: csnutcase@hotmail.com

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Helt klart det siste. Det er herlig å forårsake store ødeleggelser i spill som GTA3 og Burnout 3, det er deilig å skyte av hodet til en eller annen nisse i UT2004, og jeg nyter hvert eneste lille knekk i Rekkaturvat. Sånt kan man ikke gjøre i virkeligheten. :)

Stemme det siste får slik er det at det deilig å kunner gi deng i spill uten konsekvens. Menn virtuel vold er ikke same som virkeli vold.

Nææ?
Uansett, jeg stemte det siste. Er nok ikke blant de som lar seg påvirke så lett uansett...

D

Deleted member 365

Gjest
Må bare si at de av dere som stemte: "jeg tror ikke voldelige spill påvirker meg i det hele tatt" er idioter!!!

For å si det sånn. ALT OG ALLE PÅVIRKER!
til og med de irriterende brelett reklamene, ja til og med HOTEL CÆSAR!

jeg skal ikke si at alle blir påvirket i den retning av at man må gjøre det man blir påvirket av. Men på en eller annen måte påvirker det deg.
Hvis jeg sier at du er homo så påvirker det deg enten du vil eller ikke. Om du skal la deg påvirkes til å tenke negativt om det er opp til deg!

Opprinnelig skrevet av Agradula@21.09.2004, 13.30
Må bare si at de av dere som stemte: "jeg tror ikke voldelige spill påvirker meg i det hele tatt" er idioter!!!

For å si det sånn. ALT OG ALLE PÅVIRKER!
til og med de irriterende brelett reklamene, ja til og med HOTEL CÆSAR!

jeg skal ikke si at alle blir påvirket i den retning av at man må gjøre det man blir påvirket av. Men på en eller annen måte påvirker det deg.
Hvis jeg sier at du er homo så påvirker det deg enten du vil eller ikke. Om du skal la deg påvirkes til å tenke negativt om det er opp til deg!
105672​
Hvis du skal argumentere for at alt og alle påvirker, trenger du mange fler alternativer i pollen, og da blir den helt uinteressant.
Voldsspill har ikke i vesentlig grad gjort at jeg aksepterer eller tyr til vold i min hverdag. Det siste alternativet kjenner jeg meg ikke igjen i. Det har hendt at "fast paced" spill har økt adrinalinet i kroppen, men det har mer med spillets intensitet enn voldsbeskrivelsene.

Og "-- påvirker meg positivt ved å få utslipp for aggresjon" er grammatisk feil. "Gi utløp for aggresjon" er kanskje bedre.

Jeg stemte 1.

-- påvirker meg positivt ved å få utslipp for aggresjon

Jeg går liksom ikke ut å banker folk om jeg dør eller lignende på ett spill, men jeg skriker å kansje kaster kontrollen i veggen, eller standard prøver å rive av analog stikkene! Det er i alle fall posetivd for da slipper jeg ut masse aggresjon uten å skade andre( utenom en gang jeg skada meg selv skikkelig, ja jeg daua etter å hatt en laaang fight med sephiroths første form)!

Ja, spill påvirker nok meg. Jeg får en deilig følelse hver gang jeg meier ned eller kapper noen i småbiter. Får ut en del aggresjon når jeg spiller, men det er ikke den eneste måten spill påvirker meg på. Jeg har pga. spill blitt fascinert av knivvåpen. Har til og med øvd inn noen comboer og krevende bevegelser, og det hender at jeg lever meg litt vel inn i det når jeg driver med live-rollespill. I tillegg er jeg litt blodtørstig, noe tegningene mine bærer preg av. I 75% av alt jeg tegner er det med litervis av den røde væsken. Som om ikke det var nok har jeg også vage tendenser til sosialt avvik. Med andre ord er jeg gal, og det er flaks at jeg ikke har kappet av huet på noen ennå. :rulleøyne:

Men seriøst, vennene mine sier at jeg ER gal. Hva tror dere? Kan det være noe i det? :confused:

Tok den siste. Selv har jeg ikke drept noen etter litt spilling, men i spill derimot! Etter 2 dager uten dataspill, hadde jeg på lyden så høyt jeg (og foreldra mine) orka, og prioriterte DEagle og AWM (spilte CS, ja) fordi de lagde høyest lyd. Så siden jeg blir mer keen på brutalitet i spill etter mindre spilling er det jo ingen tvil om at spillene "roer oss ned". :D

EagleJin

Bear Necessity
Vold i spill ser jeg på som utløpskilder for agresjon, og det er alt. Jeg har null toleranse for vold av andre grunner enn selvforsvar i virkeligheten. Klarer man ikke se forskjell på virtuell og virkelig vold br man holde seg unna tv/pc-skjermen, for da vil den påvirke en til å enten utføre vold selv, eller se på virkelig vold som underholdning (underholdningsvold vist på tv går under "vold i spill"-kategorien).

Hmmm... er ikke sikker. Skal si fra når jeg sitter på lukket avdeling for å har begynt å gå med grønne plastdiamanter over hodet og plassere grønne plastdiamanter over hodene til familien min også, sånn at jeg kan styre dem med trådløs mus og tastatur som jeg alltid har i lommeformat.

Vold har blitt brukt som underholdning i lange tider. Romerne digget å se at løver og andre kattedyr spiste folk, og kamper mellom menneske og dyr eller menneske mot menneske var populær underholdning på Coluseum. Det er fortsatt mange folk som liker å se på kamper, det være seg med dyr eller mennesker som deltakere. Hvorfor er det slik at vi mennesker underholdes av vold, egentlig? Ligger det i vår arts, og forsåvidt mange andre arters natur, å nyte dreping?

Påvirker meg negativt. Etter jeg har spilt VF har jeg en lei tendens til å prøve å evade når jeg sloss irl, funker heller dårlig.

Egentlig vet jeg ikke helt. De fleste gangene jeg ser Fight Club får jeg litt lyst til å sloss, men det er anerledes med spill. Tror nesten alle voldspill virker som en kanal for utslipp av aggresjon o.l.

Spill har ikke hatt noe spesiell effekt på meg, spesielt ikke vold, det har bare gitt meg en ganske god fantasi oppover årene.
Den voldelige delen av meg har vert det samme så lenge jeg kan huske, noen ganske få og små utbrudt nå og da :)

Vet ikke enda, har ikke akuratt prøvd og sage ned folk med motorsag enda. Eller slå dem ned med balltre og stå å sparke på dem etter at de er døde.

epp

firm and correct
Skulle voldelige spill ha noen påvirkning på meg? nei.
Eneste er at jeg kan bli lettere irritert når jeg blir forstyrret mens jeg gamer, og det kan godt være Tetris for den sakens skyld.

Hadde dette hatt noe for seg, hadde jeg vært en seriemorder for lenge siden.

Fint å få utslipp for litt aggresjon, spesielt med doom 3 :djevel: :gevær: