Perfect Dark (XBLA)

D

Doctor Downs

Gjest
#1
Hva? ingen bryr seg, sier dere? Halo og Call of Duty er the shit nå? Stryk "the", for Perfect Dark eier like mye i dag som det alltid har gjort! Som de fleste sikkert har fått med seg er en pussa opp utgave på vei til Xbox Live Arcade. Utviklinga er i henda på 4J, som også porta Banjo-spilla. Dette derimot ser ut som det er lagt mye mer arbeid i, med nye våpenmodeller, karaktermodeller og egentlig bedre teksturer overalt. Det hele er i 1080p og endelig i 60fps.

Grunnen til at jeg poster i dag er at nye bilder kommer ut as we speak. over i går og i dag kom det to, og ett til skal bli lagt ut på hjemmesida til Rare imorra (midnatt?).

Edit: Ny Callisto NTG og nytt Falcon 2-bilde.

Jeg er fullt klar over at jeg sikkert er den eneste her som er litt i ekstase over dette, men uansett, her er screensa som har kommet så langt, inkludert de tre siste:



























Hæh?! Hæh?! (Hi-res hos Rare)

Jeg betaler lett 1600 poeng for detta hvis det kommer til det.

Edit: RareWitchProject-leaken:



















 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Dette kan jo faktisk blir meget bra. Det største problemet med PD for min del var den ræva frameraten N64-en trøkka ut.
 
#3
Selv med ekstra minne voldtok spillet øynene mine med frameraten på N64, så 60fps er høyst velkomment.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Skulle gjerne kjøpt en X360 bare for dette. Ikke sjeldent vi drar fram N64 og eier litt på PD. Det er det beste splitscreen-spillet.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#5
Omtrent de eneste to tinga jeg hadde å utsette på PD på 64 var frame rate og håndkontroll. Ikke nødvendigvis at kontrollene fungerte dårlig, ræva som de var så var både goldeneye og Perfect Dark skreddersydde til 64-paden, men jeg er sikkert ikke den eneste her som ikke har igjen en eneste 64-kontroll med brukbar analogstikke. 360-kontrollen er skapt for FPS-er og 60fps blir utrolig snas. At spillet ser lekkert ut i design og nå også teknisk (2009-teknisk) er prikken over i-en.
 

oma

Village Drunk
#6
Så var det bare å gjødsle andre siden av gjæret også og gi oss Goldeneye!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#7
Det oma sa.


Forøvrig var jeg superskeptisk etter det første bildet, men resten så jo temmelig snasent ut. Må nok anskaffes dette, ja.
 
#8
Goldeneye kommer ikke til å skje. Forestill dere det lisensieringshelvete spillet befinner seg i, hvor Microsoft, Nintendo og Activision alle skal ha en bit av kaka. Rare tror jeg selv har sagt at de har prøvd å få det til, men at det ikke gikk.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Var noen oppslag for et par uker sida som rett og slett gikk ut på å bekrefte at Goldeneye XBLA ikke kommer til å skje. Bilder fra prosjektet finnes på Google, men jeg ville ikke satt opp forhåpningene. Selv foretrekker jeg Perfect Dark enda så bra som Goldeneye var. Sånn jeg ser det er Perfect Dark er forbedring av Goldeneye-formulaen, men ingen har så langt virkelig toppet Perfect Dark. Oppdatert førstepost med nytt bilde, forresten.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#11
PD var en fet oppgradering på tidenes FPS, Goldeneye. Men du må nesten ha vært der.

PD var også første spillet til å gå i fella "nei faen, nå er det bare mas å skyte på mennesker, vi slenger inn noen monstre halvveis".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
PD var en fet oppgradering på tidenes FPS, Goldeneye. Men du må nesten ha vært der.
Hei jeg heter Martin og sjekk de driiiiitfete rosenrøde brillene jeg har kjøpt meg'a.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#13
PD er min favoritt ev4h. PDZ er skrap i forhold. Når det er sagt så har nok Martin et poeng i at å spille 64-versjonen nå ikke blir det samme uten nostalgien. MEN nå kan det jo faktisk hende at PDA (Perfect Dark Arcade, dere så det her først) kan gjøre det selv for folk som ikke er kjente med originalen.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#14
Jeg opplevde også PD som en tøff oppgradering etter å ha spilt istykker Goldeneye, selv om det gjorde noen rare ting som hindret at det ble 100 %. Men det var jo større, raskere og på enkelte områder bedre.
 
#15
Husker jeg prøvde Perfect Dark i en halvtimes tid den gangen. Hoppet egentlig ikke på N64 karusellen før PS2 var relativt nytt. Fikk tak i noen spill og fokuserte først og fremst på Conker og OoT. Var ikke noen stor FPS fan den gangen heller, men er i dag mer mottakelig for noen få utvalgte titler i denne sjangeren. Har prøvd PDZ, og det var helt jævlig å spille. Ga opp etter en halvtime der også.

Har derimot lyst til å gå til anskaffelse av dette, hvis det får gode kritikker. Får se når tiden kommer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Har de remixa level designen eller satser de på at oppgradert grafikk skal gjøre det lettere å navigere?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Har de remixa level designen eller satser de på at oppgradert grafikk skal gjøre det lettere å navigere?
Huh? Bortsett fra den undervannsbasen der det er så sinnsykt mørkt kan jeg ikke huske at det var noe problem. Er jo selvsagt ikke en rett linje fra A til B, men det hadde jo ikke vært noe gøy.

Håper de tar med ostene som achievement :trollmann:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#19
Håper de fortsatt har den buggen hvor du kan hive ut laptoppistolen for enkle gull på alt i shooting rangen.
 
#20
Det JEG lurer på, er om ostebitene fortsatt er der? Og - har de noen hensikt denne gangen? Når Banjo Kazooie og Banjo Tooie ble sluppet til Live Arcade ble jo Isnøkkelen og Shark Island and all that jazz med i oppdateringen. I wants dem cheeses!