Peter Moore forlater Microsoft

#1
SITAT
This just in. Peter is returning to the Bay Area to be with his family, and he’ll join EA as President of their sports division. Don Mattrick will be coming on board to lead the team.[/b]
Pressemelding her.
Først J. Allard, nå Peter Moore. Selv likte jeg godt personligheten til Moore, så dette kom som en overraskelse. Hvem er Don Mattrick forresten? Ja, jeg ser det står litt om han i linken min, men har bare ikke hørt navnet hans før nå.
 

Endre

Ødela forumet
#2


Opprinnelig skrevet av Pressemeldingen i innlegget ditt
Mattrick was the founder of Distinctive Software Inc., which operated as a private company from 1982 until its merger with EA in 1991. Mattrick held various senior positions within EA, most recently as president of Worldwide Studios, until his resignation in February 2006. In February 2007, Mattrick began working with the Entertainment and Devices Division at Microsoft as an external advisor.
Kan ikke si jeg har sterke meninger verken for eller i mot dette, men det blir litt spennende å se hvordan han nye fyren oppfører seg i intervjuer og sånn. Det blir vel ikke så veldig store forandringer i EA Sports, tenker jeg, så Peter Moore får vel en ganske enkel jobb? :$

- Skal vi lage en oppfølger i år òg, Peter?
- Okay da.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Synd. En av de få i bransjen med litt personlighet. Lurer på hva han gjør med tatoveringene sine nå da...

Han vil forresten tjene rundt 50 millioner kroner (i lønn og aksjer) hos EA de første to årene:

SITAT
An SEC Form 8-K filing detailing Peter's compensation reveals that his new base salary at EA will be $550,000 not including a "discretionary target bonus" of 75% of his annual base salary, up to $412,500. In other words, he's rich, bitch. But that's not all.

In addition to his base pay, Moore will also receive a signing bonus payout of $1.5 million if he remains with EA for two years. However, that bonus will be paid out within 30 days of his employment, to be repaid if Moore moves on from the company.

Moore will also received a stock grant of 50,000 restricted shares, half of which vest at two years into his EA employment with the other half vesting at the four year mark. At the current after hours value of EA stock, his shares would value $4.26 million. He's also been given a stock option grant to purchase 350,000 shares as part of the company's Equity Incentive Plan.

On top of all that Moore moolah, the former Sega Dreamcast exec will be granted $330,000 in moving expenses.[/b]
Må være et helvetes flyttelass...

Kotaku
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Sony har allerede kommentert nyhetene i en slags blanding av "vennligst glem alt det stygge vi sa om deg i din forrige jobb", og "Hehehehehehehe, nå er du vel ikke så frekk mot maskinen vår lenger!"

via GGL:
SITAT
Jack Tretton, president and CEO of Sony Computer Entertainment America, had this to say in response:

"We wish Peter the best of luck in his new role at Electronic Arts and look forward to working with him. We have an outstanding relationship with EA and their sports products have been incredibly successful on all our platforms. I am sure this will continue with Peter now at the helm."[/b]
[Min uthevning.]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Siste nytt: Peter Moores neste tatoveringer blir ikke "Gears " og "f War" på hver skinke som tidligere rapportert, men "EA" på penishodet og "Sp" samt "rts" på skinkene. Haw. -_-

Sånn ellers, greit nok. Moore var en kødd hos Microsoft, så nå kan han være en kødd hos EA isteden.