Phantasy Star Online (Dreamcast Online)

#1
Hei alle sammen!
Jeg lurer på om det er noen som fortsatt har Phantasy Star Online(pso) liggende i hylla enda!
Jeg og noen andre prøver å få flere folk på PSO servern (sylverant).
Med andre ord så spiller vi Sega Dreamcast på nett hver kveld!
Dreamcasten kom med modem! Man kan ganske enkelt lage en kobling mellom Dreamcast og PC, slik at Dreamcasten henter internett signal gjennom pcen!

Sylverant er en privat server hvor man kan spille diverse DC spill på nett!
Det tekninske har jeg ikke peiling på, men servern er mer eller mindre feilfri!
Etter ett halvt år med spilling har jeg ikke blitt disconnected mer en 2-3 ganger!
Alt er naturligvis gratis, det er ingen registrering eller noe som helst!

Vi er vel pr. dags dato 30 aktive brukere, noe jeg mener er bra for å være Dreamcast i 2012.
Problemet er at vi er spredd utover hele verden, tidssonene gjør at det til tide kan være litt ensomt på serveren!
At flere blir med på laget er noe alle ønsker, derfor skriver jeg denne posten!
Kanskje det finnes noen der ute med en Dreamcast og PSO?
Send meg gjerne ett brev om du syns dette er spennende! Veien til Online gaming på Dreamcasten er kort da:D

Alternativt så kan man bruke bredbånds adapter på Dreamcasten! Kanskje det er flere enn meg her i
Norge som eier en slik sak! Gjør du det er du bare minutter unna Pioneer 2:D..


Håper noen melder seg, hadde vært veldig hyggelig!

PS: har du en dreamcast, men ikke spillet, så kan dette ordnes gratis fra min side!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Dreamcasten kom med modem! Man kan ganske enkelt lage en kobling mellom Dreamcast og PC, slik at Dreamcasten henter internett signal gjennom pcen!
Med modem ja. Nettverksadapteret som kom senere koster jo ei halv nyre sist jeg sjekket. Om du mener man kan bruke det vanlige modemet så vil jeg gjerne høre mer om det. Ellers har jeg både DC og PSO, men...
 
#3
Hehe, koster skjorta! 1300kr fra Tyskland, brukt!

Om jeg mener? Tror 90 % av gutta spiller med bridge connection!
Hvet hva som er lov av linking her på SG, men tar mine sjanser!
dc-talk er ikke en konkurent til SG uansett!


http://dreamcast-talk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=3122


Les denne, så kan du jo se om du orker det?
Folka på forumet kan dette, så er det spørsmål så er det bare å registrere seg!
Tror de sitter oppe ei natt å hjelper deg, mot at vi har en spiller til på serveren:)


PS: Snakker vi om salg av organer så kan jeg dele med deg at jeg har en fabrikkny Dreamcast, bredbånds adapter, 4GB eksternt minne til lagring, Dreamshell operativsystem, Vga tilkobling, nye kontroller,minnekort og tastatur!...
Ting er så overpriset at jeg blir dehydrert av tanken!

Men lidenskap er og forblir lidenskap:D..
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Krever en spesiell ruter + en "telefonlinjesimulator". Tenker vi sier dette er forbeholdt spesielt interesserte.
 
#5
Hadde SÅ lyst på DC då den kom. Var imponert over grafikken, spela og (faktisk) kontrolleren. Litt seint no dessverre, og litt for dyrt då den kom for ein uten tilsvarende lidenskap som den dehydrerte kroppen din, Shenmue2011. :)

Bra initiativ, forresten! Kudos, cred og likes.
 
#6
Hadde SÅ lyst på DC då den kom. Var imponert over grafikken, spela og (faktisk) kontrolleren. Litt seint no dessverre, og litt for dyrt då den kom for ein uten tilsvarende lidenskap som den dehydrerte kroppen din, Shenmue2011. :)

Bra initiativ, forresten! Kudos, cred og likes.
Hehe, takker!
Har en Dreamcast som går for salg over helgen, du får rope ut om du har lyst på!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Har en JP-Dreamcast som visstnok har noe slags modchip installert, hjelper det meg til å få spilt på nett?
 
#8
Du er desverre like langt:/.
Er det virkelig ingen her inne som har BBA til Dreamcast?
Om du/dere har kjøpt en Dreamcast brukt så kan man værtfall se etter om det er bredbånd eller modem!
Alle med DC burde gjøre det! Du har en kjapp 1000 lapp i lomma om du engang har en slik sak!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Har hele to fungerende Dreamcaster liggende, ikke brukt de på evigheter men kan være verdt en titt for ovennevnte. Ikke at jeg selger uansett da, harr.