Phantasy Star Online Episode I&II Plus [GC]

Phantasy Star Online Episode I&II Plus lanseres 24./25. august 2004 i Nord-Amerika. Var egentlig ikke klar over at dette skulle komme til Nord-Amerika, før jeg skjekka noen lanseringsdatoer for GameCube-spill nå. Spillet koster $49.95 CAD, så det er litt billigere enn hva et nytt spill vanligvis koster.

For offline gameplay, Episode I & II Plus brings intense split-screen battles for up to four players on the same console. Additionally, you play quests and mini-games from PSO I & II that were previously only available online. Plus also includes three Episode II quests: Seat of the Heart, The East Tower, and The West Tower; five multiplayer Challenge Mode stages; and two downloadable mini-games: NiGHTS - Score Attack and Puyo Pop.

Lurer litt på om jeg skal skaffe meg dette. Men er det noen som vet om jeg kan bruke samme karakteren fra Phantasy Star Online Episode I&II på Phantasy Star Online Episode I&II Plus? Eller må man begynne med en ny karakter når man skal spille Plus-versjonen?

Er det fremdeles som spiller PSO online på GC?

Opprinnelig skrevet av Alucard@16.08.2004, 17.32
Er det fremdeles som spiller PSO online på GC?
88360​
Det er sikkert noen, men jeg regner ikke med at det er mange.

Jeg spiller det kun offline, og da gjerne med flere spillere samtidig. Og siden denne versjonen har litt ekstra offline-stuff, så kunne jeg tenkt meg å kjøpe den. Kanskje jeg prøver å spille én mnd online også. Det koster jo ikke så alt for mye - problemet er vel at jeg ikke har Bredbåndsadapter, og den koster jo litt.

Utrolig synd at Nintendo ikke satset på online spill. Tror det kunne gått gull, spesielt blant japanere. Bare tenk deg Mario Kart Online.
:sikle:

Noen som veit grunne til at Nintendo svingte andre veien, vekk fra nettet?

Jeg spiller pso episode 1&2 online daglig.. Vet at SilentBob og Smelly Hippie også spiller mye online, og Onkel $ander har spillt spillet utrolig mye online (selvom jeg ikke har sett noe til han på en stund).
Det jeg syns høres fetest ut er det med online-quester offline.. Er så utrolig mange kule quester som kun kan spiller online. Spesielt East og west tower ville vært bra å ha offline med tanke på at enkelte fiender kun kan møtes der. Towards the future hadde også vært fin å ha offline siden den gir sinnsykt mye experience.

Tror ikke man må starte helt på nytt om man skaffer pso 1&2 plus.. Har egentlig ikke peiling på om man må det eller ikke, men jeg tror ikke mange som har pso episode 1&2 allerede og har kommet et stykke gidder å starte forifra kun for å få de bonusene. Spillet høres fristende ut for meg, men når jeg allerede har pso episode 1&2 og spiller det online, er dette noe jeg kan klare meg helt fint uten.

Opprinnelig skrevet av Alucard
Utrolig synd at Nintendo ikke satset på online spill. Tror det kunne gått gull, spesielt blant japanere. Bare tenk deg Mario Kart Online.
drool.gif

Satoru Iwata (Nintendo presidenten) har uttalt at Nintendo ikke vil satse på online spilling enda. Tror han sa noe sånt som at hele prosessen med å koble seg online med konsoll er for komplisert for mange. Dette er jo selvsagt bullshit. Mulig ikke alle klarer det selv, men det går jo an å få andre til å gjøre det, eller spør i butikken.

Men tilbake til topic. Jeg vil i aller høyeste grad tro at man kan bruke karakterer fra PSO I&II i denne nyere versjonen av spillet. Det ville være rart hvis ikke.

Jeg spiller fortsatt pso på gc, ja. Og kommer sannsynligvis online i dag(O joy). 300-400 timer har vel jeg nå kastet bort foran pso. Offline(SilentBob beundret faktisk at jeg holdt ut så lenge :D)

Angående online, så er grunnen til at Nintendo ikke satset på online rett og slett at de mener det ikke er en viktig nok del av spillene ennå. Er det noen som kjenner et flertall av personlige venner som har online på konsollene sine? Hørte ikke? Ingen? Bra. Ganske få gidder faktisk å kjøpe fult onlineutstyr, men allikevel er online vanvittig gøy på de fleste jeg har spilt(og snart blir det totalt ultimat, må bare få kobla til PSO ^^)

Med mindre det har skjedd noen vesentlige endringer de 2 siste ukene så kan man ikke overføre char's fra vanlig pso til pso pluss(vel å merke så gjelder dette kun på den nordamerikanske versjonen). På den japanske versjonen av pso pluss så kan man overføre char'ene(hvis man har pso ver 1.1... det er flere pso versjoner ute i japan)...

ps spiller ikke for tida fordi jeg har så sinnsykt mye å gjøre.. Dagens tips: hvis dere noen gang kommer til å ta en Msc så ikke vent til siste mnd før dere begynner på prosjektet... ting tar tid...

Opprinnelig skrevet av Alucard@16.08.2004, 17.41
88368​
De tenkte at GBA-connectivity ville være en mye bedre idé.

jeg spiller pso online sånn ca. hver dag. mistet karakterene mine her for 5-6 dager siden, men har begynt på nytt. er lvl 46, etter bare 3 dager :tommelopp: kommer nok ikke til å kjøpe dette, ettersom at jeg bare spiller online. som dodraugen sa, burde ttf være med. det syns jeg også. det er vell den mest populære questen , pga. all exp'en man får. vell, jeg spiller nok mere pso imorgen. har ikke vært på , på hele 3 dager, fordi jeg har fått meg "ny" pc.
dette var veldig offtopic ja, skulle bare informere mine kjære medspillere

Som dodraugen2k og SilentBob allerede vet, er jeg online. Endelig. Tapte en victor axe(-=(Sim)=-) og en technical crozier(byttet), men fikk:)D) en chainsawd av dodraugen og fikk en stink frame for crozieren(som jeg gjorde til en fin parasite wear: De rol le). OMG, det er gøy! Og i morgen skal jeg spille det mer...

Koselig at du endelig er online.. Hyggelig med god/bodyen jeg fikk trada fra deg også.

You can transfer:
From Japanese V1.1 to Japanese PSO+
From NTSC PSO EP 1&2 to NTSC PSO+
Jeg fikk vite dette på IGN. Man kan altså bytte fra Phantasy Star Online Episode I & II til Phantasy Star Online Episode I & II Plus med amerikansk versjon, så nå har jeg bestilt spillet.

Om jeg kommer online får jeg nå se på... Er det slik at det er flere forskjellige servere å spille online på (slik som f.eks. i FFXI, der noen spiller på Titan osv)?

Og kan de med NTSC U/C-versjon spille på samme server som de med PAL-versjon?

Ja, det er en god del forskjellige servere å velge mellom. Uansett hvilken version du har av spillet kan du spille med andre uansett hvilken version de har. Du kan imidlertid ikke spille med xbox spillere hvis du har GameCube versionen eller visa versa.
Har du ikke en tv som støtter 60Hz kan du ikke spille online. Tildligere fantes det en enkelt europeisk server for 50Hz brukere, men den ble fjernet 9. juni. Hvis du har spillet i 50Hz og trykker på "online game", velger character og bekrefter dette kommer du fremdeles til en velkomstmelding. Går du videre fra denne kan du risikere korrupsjon (dette har skjedd flere).