Phoenix Wright: Justice for All!

#1
Jeg er vel ikke den eneste utålmodige jævelen som har importert herligheten? Spillet lå i postkassen min sist fredag og jeg har spilt det en god del den siste uken.

Spillet er brutalt vanskelig. Case 1 fungerer som en introduksjon til hvordan spillet funker og er rimelig lett. Case 2 er sånn ca. like vanskelig som Case 4 i enern, og de blir bare vanskeligere og vanskeligere. ^_^

Gjevnt over syns jeg toern er bedre enn enern. Det er bedre skrevet (hvis man ser bort ifra noen skrivefeil som garantert rettes opp før EU-lansering), de har lagt til noen nye, gøyale funksjoner og musikken er minst like fantastisk som tidligere.

En av de nye funksjonene er Psyche Locks, som forteller vår kjære protagonist om noen har noe og skjule og hvor godt de skjuler det. Man presenterer bevis for å ødelegge disse låsene, akkurat slik som at man presenterer bevis i rettsalen. Psyche Locks bidrar til å gjøre de småkjedelige kapitlene mellom rettsakene morsommere.

Den andre funksjonen de har lagt til, er ganske enkelt at man kan presentere personer også, ikke bare bevis.

Sånn ellers tror jeg ikke det er så mye mer å si, uten å spoile historien for folket.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
SITAT(Agahnim @ 12.11.06, 15.00) 34341
Den andre funksjonen de har lagt til, er ganske enkelt at man kan presentere personer også, ikke bare bevis.[/b]
Flott! Noe som var teit i PW1 var at Wright ikke kunne hente inn vitner.

Ellers ... Vanskelighetsgraden er høyere, sier du. Men de vanskelige sakene i førstespillet var vanskelige fordi du ikke forstod hvordan denne biten bevis hang sammen med akkurat denne situasjonen, slik spillet mente det var. Håper dette er litt bedre skrevet i oppfølgeren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Sorry mac, det er akkurat slik i toeren også. De av oss som har problemer med å tenke utenfor boksen kommer nok til å slite like hardt i PW2, etter det lille jeg har spilt (et stykke inn i Case 3). :(
 
I

impywimpy

Gjest
#4
Spillet ble bestilt hjem til broren min for noen dager siden, så jeg kommer nok ikke til å teste herligheten før ut i desember. Når det er sagt er jeg fan, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal bli like overbevist av Nicks andre eventyr som jeg ble av det første.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Øhm... Phoenix Wright 1 var ikke akkurat vanskelig da.
ihvertfall syntes jeg det var veldig lett. det eneste stedet jeg sto fast var på case 5 når jeg skulle komme meg opp på kontoret til Gant.

[edit] spillet var for kort. snufs.
 
#6
Jeg har det!
Jeg har det!
Jeg har det!

Jeg mistet all håp om å få tak i det da jeg hørte at Spiderman ikke skulle importere spill mer, dumme Game, i tillegg var det slik at foreldrene mine ikke ville låne sitt kredittkort til meg slik at jeg kunne bestille det fra Play-Asia - og PayPal bare gidder jeg ikke.

Uansett, var jeg ute i byen på jakt etter en GameCube kontroll da jeg plutselig snublet inn i GameZone, og gjett hva som sto på hylla? Nei, jeg ville selvfølgelig ikke kjøpe det fordi det da ville resultere i at jeg ikke kjøpte 2 spill på Wii lanseringen, men bare et (gjett 3 ganger hvilket <_<). Dessverre var jeg for fristet og vennen som var med meg viftet det hele tiden foran ansiktet mitt. Vel, det ble spontankjøp. Jeg elsket Phoenix Wright 1, men tenkte jeg skulle motsto spillshoppe fristelsen i en liten stund før jeg fikk Wii.

Screw that! Har ikke fyrt opp spillet ennå, men skal nok det snart. Gleder meg som en..nei glem det..jeg er en unge ^_^

EDIT: Følte meg dog litt svindlet da det befant seg en "Best-Price" logo under 499 kroner lappen <_<.
 
#7
SITAT(Aleks @ 21.11.06, 16.22) 35929
EDIT: Følte meg dog litt svindlet da det befant seg en "Best-Price" logo under 499 kroner lappen <_<.
[/b]
Awww. Sorry, mac. Leverandøren hadde temmelig kjip pris på det, i tillegg til at det måtte gjennom tollen, siden leverandøre holder til i England.

Det var forresten jeg som solgte deg spillet. ^_^
 
I

impywimpy

Gjest
#8
Ta én, betal for to. Jeg får forresten spillet på torsdag, som må sies å være en positv overraskelse. Håper det ikke er så bra at det kommer i veien for eksamenslesning.
 
#9
SITAT(Agahnim @ 21.11.06, 17.22) 35951
Awww. Sorry, mac. Leverandøren hadde temmelig kjip pris på det, i tillegg til at det måtte gjennom tollen, siden leverandøre holder til i England.
[/b]
Da er det leverandøren deres som er slem. Those bastards :argh:

SITAT
Det var forresten jeg som solgte deg spillet. ^_^
[/b]
Tøft! :eek:
Ikke hver dag man støter på en SG-er ^_^

Har forøvrig satt igang spillet nå, men tror ikke jeg får spilt så mye mer i dag. Vi skal ha sånn dum nynorsk heldagsprøve. Stakkars meg; jeg som nesten ikke kan et ord nynorsk.

Uansett, førsteinntrykket er supert! Må innrømme "amnesia" - delen er en morsom måte å lære deg alt på nytt. Flaks de ikke byttet hovedperson for å få til samme effekten, slik som de gjorde med MGS2. Jaja, så var jo Raiden greia en del av helheten. Elsker det spillet, men over til Phoenix igjen.

Førstesaken har merkelig nok en del hull i seg. Kan man skrive en melding på bakken om man nettopp har brukket nakken? Trenger jeg virkelig bevise noe så åpenbart som det? Og hvorfor beviser skrubsår på fingrene at han har skrevet det selv? Jeg kan ta fingeren til bevisstløse Ola Voldtektsoffer og skrive "Kjell did it" med fingeren hans, og det er likevel ikke han som har skrevet det. Det er vel blyanten som skal i fengsel når en terrorist skriver bombetrussel? Jaja, Wright skal jo ikke være realistisk!

Så egentlig er jeg _veldig_ fornøyd med spillet. Har ikke mistet sjarmen siden eneren i det hele tatt! Gleder meg virkelig til å løse flere saker, og jeg kjenner allerede vanskelighetsgraden. Det første testemoniet klarte jeg for eksempel helt tilfeldig. Har dog en ting å klage på: Musikken er ikke like super som den var før - joda, den er kos, men jeg har ikke hørt noen skikkelig fine toner ennå.

Det første testemoniet klarte jeg for eksempel helt tilfeldig.

Nå må jeg uansett pugge nynorsk. Jeg vil spille mer Wright :grine:
 
#10
jeg hadde intet en mindre to eksemplarer, men tror du ikke ds'en min forsvant sporløst :(. Lånt meg en ny en nå, så jeg får spilt litt i morgen :).