Pillars of Eternity da mæssom

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1

Det nærmer seg, tre timer i skrivende stund, og nok en herlig Kickstarter-suksess later til å være trygt i havn. Foreløpig:
  • Rekommandert post fra Eurogamer: "Pillars of Eternity is the Baldur's Gate 3 we never got, returning to the Infinity Engine style of role-playing with flair."
  • 92 hos PC Gamer: "This is a big, fat, deep adventure that lets you carve your own unique path through a fantasy world that’s been brilliantly brought to life with rich, evocative writing. It’s a game steeped in a bygone era of computer RPG design, but somehow it doesn’t feel archaic."
Så, ja, spillen er loaded av typen pre og kroppen er (forhåpentligvis) klar. Veit ikke hvor mye jeg får schpælla før ferien men tenker jeg slenger ut noen førsteinntrykk etter hvert. Har gått og gleda meg til dette en stund, da liksom.

For å låse opp Kickstarter-eksemplaret ditt: Stikk hit, logg på med Obsidian-kontoen din, velg "My Products" i nedtrekksmenyen når du klikker på brukernavnet ditt, og så finner du stæsjet der.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Får låse opp mitt eksemplar ikveld og håpe rasslaptopen kan dra det
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Kan nevne at det er Unity dette her, med svært begrenset grafisk fiksfakseri. Ville tippe det meste klarer å dra herligheten.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Ja såvidt jeg kan se på bilder er det først og fremst det grafiske artisteriet som skinner gjennom. Forøvrig var dette spillet redningen til Obsidian. De skulle først lage no RPG til 360, men MS kanselerte og de var tom for spenn så da var Kickstarter eneste valget.
Manualen er ute på Steam allerede så nå leser jeg den.
 

Terje

mostly harmless
#6
Av en eller annen grunn trodde jeg dette ikke skjedde før imorra. Blir nok å teste dette litt ikveld ja, så får man se om man får klemt resten inn mellom hytteturer i påska.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Restart Steam, spillet er ute!
Etter å ha myst gjennom manualen ser dette veldig D&D 3.5 ut og det kjenner jeg jo godt så dette blir gøy. Nå må jeg bare finne ut hva slags karakter jeg skal mekke og restarte kampanjen 15 ganger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Sånn, da kan jeg avinstallere spillet og aldri spille det igjen.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Dele på rampelyset? Ja, særlig.

Mer seriøst så er det for langt mellom navnene våre, tydeligvis innmari mange med navn på T som backa.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Fy faen så bra dette spillet er, bare fy faen. Det er Baldur's Gate 3 i alt annet enn navn. Det føles akkurat som å spille et av de gamle spilla i Infinity-motoren bare at de har tatt med diverse mer moderne ting om de var logiske. Det ser også ut som et av de gamle spilla, men nå er alle folk i 3D. Alikevel ser de ut og beveger seg som de prerendra spritsene. Det eier.
Settingen minner litt om Dragon Age, men der Bioware dæljer deg over huet med alt dillet de har finni opp og er så utrolig stolte over lar dette deg oppdage ting i eget tempo. Det er ihvertfall erkestypisk fantasy med diverse vrier som orginale raser, klasser og fancy teknologi som lar en bruke muskedundere og sånn.
Dette er det tredje store RPGet som er blitt kickstarta, men i motsetning til Shadowrun og Wasteland 2 føles det mye mer forseggjort og AAA. Om jeg må si noe negativt om det så er det at kartet er altfor mørkt.
Så ja, planen for påska og sånn var Bloodborne, men det utgår nok en del nå. Om du har noe som helst nostalgisk minne om Balgur's Gate og dets ilke må du spille dette. Om du derimot er babby som bare spilla JRPGer mens de gjorde rundene bør du alikevel gi det en sjanse. Det kjører på et hamsterhjul.
Sånn ellers har ikke spillet noen romhamstere desverre, men fordi jeg backa det har jeg en gigantisk miniatyrromgris. :smugdog:
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Knis. Måtte en nær wipe-opplevelse til for at jeg skulle huske på å lagre også, gett.

Uansett! Har ikke fått spilt noe mer enn at jeg har kommet meg ut av første døndsjen, men det er ikke så mye å lure på egentlig: Dette er konge. Baldur's Gate 3 er passende.

Ja, og så viser det seg at jeg muligens, tydeligvis, antageligvis, har et ekstra eksemplar av spillet. Den jeg har løst inn på Steam er "Kickstarter Royal Edition", og så har jeg visst en "Kickstarter Hero Edition" i tillegg. Kan løses inn på GOG eller Steam. Noen som vil ha? Sleng over PM. PS: Det kan hende at jeg har misforstått og at jeg likevel ikke får et ekstra eksemplar, men vi får se.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#16
Akkurat ferdig med Act 1, og eier dette spillet fortsatt? Ja... ja det eier!
 
#17
Ja, og så viser det seg at jeg muligens, tydeligvis, antageligvis, har et ekstra eksemplar av spillet. Den jeg har løst inn på Steam er "Kickstarter Royal Edition", og så har jeg visst en "Kickstarter Hero Edition" i tillegg. Kan løses inn på GOG eller Steam. Noen som vil ha? Sleng over PM. PS: Det kan hende at jeg har misforstått og at jeg likevel ikke får et ekstra eksemplar, men vi får se.
Jajajjajajjajajjjjaaaa. Ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg spiller som Ranger, så jeg har en bjørn fra før av. Som heter Donkey.

Uansett da, den o' store tilfeldig-tall-generatoren har talt, og vinner av (forhåpentligvis) ett digitalt eksemplar av Pillars of Eternity eeeer...

Morbo! Me ynskjer til lukke med sigeren!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#20
Er det multiplayer i dette som i de gamle? Har ikke testet enda serri.

Edit: sjekka. Det var det ikke. Synd egentlig for baldursgate i multi eier.