Playstation 3s mediamuligheter

SITAT
Sony finally gotten smart but did not tell anyone about this,
It's not in the press release that came with firmware 1.90 ... but it's there and working.

this is how you do it :

My first post and it's a good one :

on your pc with all your *.avi movies you start up a media server (i prefer nero-media-home , but the other ones should work also (not tested).
now on your PS3 go to the media server and find the map with the avi-movies , click on the triangle and copy the wanted movie(s).

the movies will now transfer to your PS3-harddisk.
when it finished you can actually turn off the PC ,
and start watching avi's from your PS3.

I turned the pc off to show i'm not streaming the movies from the pc, but play them directly from the PS3-harddisk.

Weird thing is that Sony never told anyone about this new feature , while this feature could definetly boost sales of the PS3 a bit more because the xbox360 can't play them from their harddrives.

I had some disbelieve of other boards but i'd say
go and try for yourselves.[/b]
Har noen prøvd ut dette ?
PS3 virker mer og mer interessant etterhvert :)

Terje

mostly harmless
Testet det, og det funker faktisk. Med forbehold. Du får ikke PS3'n til å spille av .avi filer uansett. Det som skjer er at mediaserveren konverter filene til et format PS3 liker, .mpg som regel. En konvertering som er temmelig ræva forøvrig etter min mening.

Så det er den samme konverterte fila du kan velge å lagre på PS3'n nå istedet for å streame den. Det er som fyren sier i sitatet, du bare trykker trekant og velger 'kopier' istedet for å spille den av. Det fungerer fint det, men kvaliteten er den samme som når du bare streamer den. Det tar dessuten ganske lang tid forresten, i og med at fila konverteres først så går det ikke akkurat i maks overføringshastighet.

Så det er etter min mening fortsatt mye, mye bedre å koble PC'n direkte til TV'n hvis en har mulighet til det.

Redigert: En ting til, den 348MB store .avi filen jeg testet med ble til en 871MB stor .mpg fil på PS3'n. Så ingen god ide å legge over filmsamlingen sin på denne måten akkurat.

Novastrum

Feminist-elitist
Kan man først konvertere filene til *.mpg på egenhånd ved bruk av ekstern programvare? Vil man i så fall være i stand til å kopiere filene over uten en annenrangs-konverteringsflaskehalsjobbjækel?

Uansett uaktuelt for meg på nåværende tidspunkt, da jeg bruker PC-en direkte over HDMI, men hadde vært artig og fått testa det ut.

CyberK

Finner ikke på noe.
HVis du bruker f.eks PS3video9, så funker det helt fint og du får god kvalitet med en .mp4 av ca. samme størrelse som filen du startet med. Jeg pleier å konvertere og så hive det inn på et memory stick for å ta over til PS3en. Ulempen er selvsagt at konverteringen tar mye tid. (rundt en time for en helaftens film)