Pokémon XD

Pokémon XD

IGNcube: Finally, what is Pokemon XD?

Reggie: Pokemon XD is a brand new Pokemon game for GameCube. It's a true RPG Pokemon. It's isn't a sequel to Collosseum. It's a brand new build. A brand new game that really plays off the RPG aspects. So think of it this way. If you loved Ruby and Sapphire, you're going to love Pokemon XD for GameCube.
Det er vel den eneste informasjonen som er gitt.

Nå har jeg ikke enorme forventninger til dette, men det som Reggie nevner der er i mine øyne meget positivt.

Utenom det at spillet vil ligne mer på de Pokémon-RPGene vi finner på GameBoy, så håper jeg spillets grafikk vil være langt bedre enn hva man har sett i noe som helst Pokémon-spill. Pokémon Colosseum ser bare platt ut. Riktignok ser kampene flotte ut, med fine effekter og sånt ... men spesielt imponerende er det ikke. Og ellers - noe som egentlig er langt viktigere - håper jeg på et forbedret kampsystem, og gjerne en mer engasjerende historie. Voice acting hadde også vært fint, så lenge de klarer å få noen brukbare folk til jobben.

Noen som har noen forventninger til dette? Ser du fram til det?

Og for all del; la kampene være litt raskere denne gangen!

Edit: Men joda. Ble positivt overrasket av dette selv, ettersom jeg aldri har forestillt meg ett ortlig RPG i "pokemon-style" til GC. Colluseum var bare platt og kjedelig. Håper virkelig man kan gå rundt og fange pokemons denne gangen.

Lovende, for all del. Jeg forlanger verken dyp historie eller veldig god grafikk. Jeg forlanger bare noen skikkelige animasjoner i kamp. Det ser mildt sagt retarded ut at alle Pokémonene som slåss står stille på hver si side av banen og skyter ting på hverandre. Når en Pokémon utfører Mega Punch i dette spillet, vil jeg at den skal løpe bort til fienden og slå den hardt på trynet - ikke skyte hvit energi ut fra neven.

Som sagt så er ikke grafikk og historie så veldig viktig for meg. Ingen av Pokémon-spillene har hatt særlig god grafikk eller detaljert/god historie, så det har på en måte blitt en del av sjarmen med serien. Bare de fikser litt opp i kampene og lager en stor, stor verden for oss å utforske, da blir jeg fornøyd.

Navnet er forresten genialt. XD

Med riktig markedsføring kan dette bli det største spillet på GC noensinne. Salgstallene på GBA titlene skulle tilsi såpass. Men jeg tviler på at Nintendo er istand til det, markedsføringen deres er milevis bak bla. Sony og EA. De mangler rett og slett evne til å hype opp spill lenger.

Hmm...

Kommer dette spillet da? Nå som Nintendo: Revolution er "rett rundt hjørnet"? Satser de på noe så stort nå?

Hmm...

Har vanskligheter med og tro at det noen gang kommer, men om det gjør det, hadde det vært på tide! Det er det første spillet de skulle ha sluppet med Gamecuben.
Jeg personlig er gått ganske lei Pokèmon, men måtte vel få byttet det til meg en gang :tommelopp:

Det er nok ikke usannsynelig at dette spillet dukker opp på Cuben (som planlagt), men det er selvfølgelig en viss sjanse for at det blir utsatt til Revolution. Jeg vil tro at spillet har vært under utvikling siden Pokémon Collosseum ble ferdig, så jeg vil anta at spillet er ganske ferdig nå. Tipper vi får se en del til det på E3.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@17.03.2005, 00.23
Det er nok ikke usannsynelig at dette spillet dukker opp på Cuben (som planlagt), men det er selvfølgelig en viss sjanse for at det blir utsatt til Revolution. Jeg vil tro at spillet har vært under utvikling siden Pokémon Collosseum ble ferdig, så jeg vil anta at spillet er ganske ferdig nå. Tipper vi får se en del til det på E3.
191491​
I så fall kan det jo bli litt spennende! :tommelopp:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ææh. Tenker jeg venter til Pokémon =D, jeg. Eller kanskje Pokémon >>;P. Eller muligens Pokémon :tommelopp:.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@16.03.2005, 22.58
Lovende, for all del. Jeg forlanger verken dyp historie eller veldig god grafikk. Jeg forlanger bare noen skikkelige animasjoner i kamp. Det ser mildt sagt retarded ut at alle Pokémonene som slåss står stille på hver si side av banen og skyter ting på hverandre. Når en Pokémon utfører Mega Punch i dette spillet, vil jeg at den skal løpe bort til fienden og slå den hardt på trynet - ikke skyte hvit energi ut fra neven.

Som sagt så er ikke grafikk og historie så veldig viktig for meg. Ingen av Pokémon-spillene har hatt særlig god grafikk eller detaljert/god historie, så det har på en måte blitt en del av sjarmen med serien. Bare de fikser litt opp i kampene og lager en stor, stor verden for oss å utforske, da blir jeg fornøyd.

Navnet er forresten genialt. XD
191436​
Enig.

liker pokemon-spillene på gb veldig godt (ruby/sapphire var ok. gull/sølv var best) Alle de andre pokemon-spillene har , i mine øyne, bare vært noe tull. colloseum og stadium.
kjedelige spill.
skal dette minne mere om de på gameboy (advanced), ser jeg frem til det. Håper nå bare ikke de tapper seg ut ..

Jeg har ikke spilt ruby eller sapphire men jeg vet hva jeg vil ha, noe som silver/gold rød/blå, med bedre grafikk større verden og flere muligheter.

Skulle ikke Pokèmon XD komme til DS også?

Ikke nødvendigvis XD, men det kommer et (jeg mener to...) tradisjonelle Pokemon-spill på DS, ja.

Helt sikkert fler også...

Dette høres bra ut, bare det ikke blir en like lame historie som i Colloseum, jeg vil fange pokemon for faen, ikke stjele dem.

Håper også på et gjennsyn fra de 150 orginale, men det er vel lite sannsynlig, håper ihvertfall de har dem med i spillet.

Blir spillet Ruby/Saph/emerald-kompatibelt? Burde ihvertfall det.

Lodin

Der Waaaah
De sa ihvertfall at det skulle være det under Ninty konferansen. Selv er jeg ikke så stor fan av Pokespilla, men hvis det blir som Shigsy håper og de har litt mer intresante kampaniamsjoner så kan det hende jeg plukker det opp.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av MoFo2+20.05.2005, 11.29-->
Tenkte at det er noen Pokemon-fantaster rundt omkring her, da kunne det vært nyttig å samle info om det nye Pokemon-spillet til Gamecube, kalt Pokemon XD: Gale of Darkness (Pokemon XD: Yami no Kaze no Dark Lugia i Japan).

<!--QuoteBegin-GameSpot
Nintendo is bringing Pokémon XD: Yami no Kaze no Dark Lugia to the GameCube this August. The game was shown during Nintendo's pre-E3 press conference and will be known as Pokémon XD: Gale of Darkness in America.

The XD in the title stands for "Xtra Dimension," an indication that the game is set in an alternate reality from existing Pokémon games, according to Nintendo. The gameworld is full of Dark Pokémon, which look the same as their Pokémon counterparts but possess their own unique powers.

Pokémon XD's subtitle translates into English as "The Dark Lugia of the Shadowy Wind." As the title implies, one of the key points to the game's storyline is a jet-black Lugia Pokémon that has turned to the dark side, for a reason not yet fully revealed.

Pokémon XD is due on August 4 in Japan at the price of 5,800 yen ($54).
Mer om spillet hos GameSpot.

Mer om spillet hos IGN.

Videoer fra IGN

edit: ser at det finnes et emne om dette allerede i GC-delen av forumet. Moderator(ene) får implementere denne posten der, eller omvendt, eller ingenting :)

MoFo2
223598​
[/b]
Sånn.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.03.2005, 08.44
Ææh. Tenker jeg venter til Pokémon =D, jeg. Eller kanskje Pokémon >>;P. Eller muligens Pokémon :tommelopp:.
191523​
Nå må du ikke glemme Pokémon tongue.gif, som ble vist på E3. Etter min mening synes jeg det ser mest lovende ut av alle de kommende Pokémon-titlene.