Poker emnet

#1
Det jeg lurer på er om vi har noen andre gamblere her på forumet.
Isåfall, hvor spiller dere og hvilke type bord spiller dere på? Spiller dere for the big dollars eller for lommerusk?

Jeg holder meg til Holdempoker.com og spiller stort sett for lommerusk (20-30$) i uken.
Er forsåvidt fresh i gamet og går ikke mot de større gutta enda.
Unntaket er når jeg har feks spillet på et bord der innsatsen er $0.50-$1 og jeg tjener litt.
Da tar jeg overskuddet med meg til bord der det satses større summer og krysser fingrene.

Håper at noen her blir med på privat turnering en eller annen gang.

De som ikke har prøvd Texas Hold'em bør prøve det ut.
Man trenger ikke å spille med ekte penger heller hvis man ikke har VISA kort eller tør å ta frem VISA kortet ^_^

Og en ting til, sats ikke mer enn hva du tåler å tape ;)
 
#2
Vel, da var 30 dollar forsvunnet. Ikke min dag tydeligvis...
På tide å stoppe før jeg prøver å vinne pengene tilbake.

You win some, you lose some. Enkelt og greit.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Jeg spiller en del poker og har kjørt i meg en del pokerteori ved å lese bøker av bl.a. Dan Harrington som er blant verdens beste turneringsspillere. Jeg liker best å spille live, og det går i en kveld nå og da med mine pokerbuddies her i byen. På nett spiller jeg for mindre penger, og som oftest turneringer og sit&gos*. Nå for tiden går det mest i World Sports Express (en tvilsom url der ja) som reklamerer med at de ikke tar noen rakes i cashgames. Jeg spiller omtrent ikke cashgames lenger, så det er ikke så interessant for meg, men turneringene har alltid en minstesum i premiepotten, og det er praktisk talt aldri "nok" spillere til å rettferdiggjøre premiepotten. F.eks. en turnering med $5 i buy-in og $500 garantert i premie, det er veldig sjelden så mange som 100 spillere. Interfacet er slick og behagelig.

Tidligere gikk det i SportingBet som er nordisk og forholdsvis nyoppstarta (fjor sommer/høst en gang?). God klient og mer egnet til cashgames enn turneringer, ,selv om de kjører kurante freerolls. Jeg satte inn 200 kroner der og spilte meg opp til 3000. Etter å ha tatt ut 2000, spilte jeg bort resten og bygget opp balansen på ny fra 0 ved hjelp av nevnte freerolls. Stedet for de beste turneringene er PokerStars, verdens største pokerside, som kjører tonnevis av turneringer i alle former og klasser. Nivået her er litt høyere på cashgames, men det kan både være positivt og negativt. Vet man hva man driver med kan man gjøre det stort i billige rebuy-turneringer.


*Til opplysning: En Sit&Go er en miniturnering som starter idet bordet er blitt fylt opp av spillere. Alle får så hver sin stack med chips og turneringen gjennomføres som vanlig.
 
#4
Da var nattens freeroll over for meg. Var ekstremt uheldig og tapte med 3x K og endte opp på 14 plass. Men av 1 131 spillere så skal jeg si meg fornøyd med det. Ble en hel euro rikere :hehe: Nesten synd jeg ikke hadde penger på konto å spille for.




Noen fra forumet som er interessert i å spille litt poker her og der ? Freeroll hver natt klokken 24.00 og 02.00..
En grei måte å lære seg spillet uten å tape noe. I verste fall ender du opp som meg, en euro rikere og full i <strike>SHIT</strike> bling bling :p
 
#5
Gratis Freeroll 35euro turnering på unibet.com klokken 02.00 for de som har lyst å prøve seg på poker uten å tape penger men allikevel med mulighet til å vinne noe.

10 min igjen, hopp på de som vil og kan :D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Da har politiet gått til aksjon for å statuere et eksempel.

SITAT
Dømt for vennepoker
[...]
Begge ble dømt for ulovlig alkoholsalg, arrangering av lykkespill og brudd på lotteriloven. Straffen ble en bot på 10.000 kroner og inndragning av 19 000 kroner som lå i potten samt inndragning sjetonger.
[...]
Dommeren slo samtidig fast at det vennepoker med 10ere ikke er ulovlig etter alle lotterilover.
[...]
Pokerspiller Snorre Rotbæk synes ikke dagens dom var overraskende.

- Ikke i det hele tatt. Men jeg synes det var bra at dommeren slo fast at vennepoker ikke er ulovlig. Det har vært uproft at Lotteritilsynet har skapt usikkerhet blant folk som liker å spille poker. Dommen var i alle fall en seier for dette, sier Rotbæk til iBergen.no.
[/b]
Dette gjelder da pokerklubber som har arrangert pokerkvelder og gjerne selger brus/alkohol ved siden av, og det er jo ikke akkurat noe nytt at det er forbudt. Ifølge dommen har det vært en omsetning på over en halv million kroner, og jeg velger å tolke dette som at det vært en halv million netto i omløp gjennom innsats/gevinst.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Dobbeltnekroposting for the win!

Jeg tenkte jeg skulle brife litt, jeg har nettopp vunnet en satelitt. For de uinnvidde er en satelitt en turnering der man kan vinne en plass i en annen (og dyrere) turnering. Jeg betalte $4 for å være med i satelitten og vant dermed en plass i en turnering der det ellers koster $100 å være med. Premiepotten er på $50000 totalt. :sikle:

A picture for good measure:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Vel, jeg holdt ut i to timer og av de 557 kom jeg på 216. plass. Meh. Jeg røyk da en lodott calla min all-in med 88.

Som dere ser begynte det iallefall bra:
 
#11
Sopa inn 160 spenn på poker i går. Spilte texas hold'em med noen venner. Jeg var den eneste som ikke hadde spilt før, og da kaller de det nybegynnerflaks:(