Priest pvp guide

#1
Dette er et *veldig* originalt emne basert på presten og dens evner og egenskaper i PVP.

Som dere sikkert har gjettet er dette en stor ripoff av det andre klasse-emnet.
Jeg spiller en lvl 34 Undead Priest, og mine talents er brukt fullt ut i Shadow treet.
Hvis det er noe dere vil klage på, eller dere vil at jeg skal forandre, si ifra, det hadde vært fint hvis denne posten ble stickied.

Yay! med priest
*Vi er og blir en av de beste healerne in-game
*Vi er elsket i grupper, og det er ikke vanskelig og finne instance grupper
*Crowd Control og Aggro management, vi har deilige abilites som psychic scream, mind control og fade

Nay! med priest
*Vi er bare skinn og bein, dvs. vi kan bare bruke cloth og er derfor utrolig lette å drepe
*Vi er avhengige av mana, en priest uten mana, er en død priest

Talents, en veldig viktig del, den kan
ha mye å si hvor effektiv din priest er.

Shadow

Dette er den aller mest vanlige brukte treet blandt priest's generelt, dette treet tilbyr mange deilige pvp spells, som Silence, Mind Flay og Shadow Form.

Discipline

Dette er (etter min oppfatning) det minst brukte treet, det er veldig ofte bruk i kombinasjon med Shadow treet, for å få maks pvp effekt.
Hovedsaklig gir dette treet mer igjen for den manaen du bruker.

Holy

Dette treet er så og si bare healing, det gjør healing spells bedre, og reduserer kaste tid, mange bytter til holy senere for å heale bedre i instances rundt lvl 60.

Viktige ting å huske på:
-Psychic Scream er din venn, når du vil løpe fra en mob, heale deg, eller du blir analbæsjefistet av en rogue, bruk psychic scream.

-Power Word: Shield, et veldig bra spell for en caster, veldig kjekt og ha hvis du kjemper mot en dual wieldende rogue eller warrior, PW:S shielder deg for skade, og du for ikke forlenget casting time når du blir angrepet, det er også kjekt å bruke dette hvis du skal heale deg eller løpe fra en mob.

-Fade, dette spellet gjør slik at du ikke får noe aggro mot monstre når man healer, hvis man er i en instance med uber-mobs er det kjekt og ikke bli angrepet av de, i pvp er det ubrukelig, men det er et godt tips til priests.

-Silence, et utrolig effektivt våpen mot casters, instant cast, de bæsjer i robene deres.

-Dispel, et hendig spell, fjerner evt. buffs som motspilleren skulle ha, jeg popper alltid to av disse som regel tidlig i kampen, vær oppmerksom på at dispel også kan fjerne powerword: shield.

PVP:

Jeg driver mye med pvp, og jeg elsker det.
Generelt sett kan jeg åpne en fin boks med Whoop-Ass når jeg vil, jeg bruker ofte fear, spessielt mot melee klasser, og silence er veldig kjekt for eksempel mot druids, prøver de å heale, silence dem, druids kan ha nature's swiftness noe som gjør det neste healing spellet insta cast, jeg vet ikke om effekten kan dispelles (innervate kan dispelles) , men jeg anbefaler dere å prøve.
Jeg gjør god damage på kort tid, jeg skal innrømme at utvalget med dmg spells er ikke ekstremt imponerende men kombinert er det veldig bra.
Jeg regner med at jeg tar Shadow tree fullt ut, og tar Discipline etter det.

Jeg har sikkert skrevet mye galt og gjort en halv gæern jobb, men jeg vil høre hvordan dere spiller deres priest.