problem med nes maskin

#1
har planer om å kjøpe en nes maskin av en kamerat, men når jeg skrur den på så virker det som om den restarter konstant. er dette noe andre har vært borti før?
er det no feil på maskinen, strømforsyninga eller spillet kanskje? eller trenger den en ny pin connector? noen som kan hjelpe?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hvis LED-en og bildet på skjermen blinker konstant når du slår den på med et spill i, kan det tyde på at connectoren i NES-en er møkkete eller at noen av pinnene er blitt bøyd innover slik at det ikke oppnås kontakt med alle pinnene i kassetten.
Dette er det desidert vanligste problemet med NES-maskiner, og er forholdsvis enkelt å fikse hvis du har en stø hånd og litt verktøy. Her har du en artikkel om å reparere NES-maskiner med slike problemer, og her er en mer generell side om konsollmekking.
Lykke til!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
En annen ting du kan gjøre er å kutte denne>
pinnen. Det gjør at maskinen ikke sjekker regionen til spillene, slik at maskinen blir "sonefri" (gjelder ikke Famicomspill) samt eliminerer "blinkingen" for all fremtid. (Erstattes med konstant grå skjerm hvis spillet ikke starter.)
Dette har jeg med hell gjort selv.

Mere info her
 
C

Crizpy

Gjest
#5
Det du også kan gjøre er å blåse som faen inn i nes`n.
Det hjelper ofte. Så blåse litt på kasetten og.. så dytte den pent inn samtidig som du koser litt på nes`n.
Husk! kosing på venstre side er best!
 
#6
hehe, har blåst som en gal inn i både maskinen og spillene. nå skal jeg teste det med å åpne og rense. vil spille supermario3 :thumbsup:
 
#7
Hvis man slår(ikke så veldig hardt altså) på maskinen lenge nok og blåser så funker det somregle til slutt :thumbsup:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Jeg må nesten komme med noe litt sikrere en de tvilsome triksene som er nevnt.
Sett først spillet du skal spille inn i maskinen. Deretter tar du et spill til, og dytter det inn oppå det andre. (ja, to spill i maskinen samtidig) Dette gjør at kontaktpunktene presses mere sammen, men i lengden vil dette bøye de litt ekstra.
Men bytte av "72 pin connector" er den endelige løsningen. Det var en av de beste dagene i livet mitt når jeg gjorde det, og samtlig spill startet uten å blunke. (no pun intended :) )
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
Opprinnelig skrevet av Crizpy@27.03.2004, 21.20
Det du også kan gjøre er å blåse som faen inn i nes`n.
Det hjelper ofte. Så blåse litt på kasetten og.. så dytte den pent inn samtidig som du koser litt på nes`n.
Husk! kosing på venstre side er best!
Er det virkelig et godt tips? Jeg mener, de fleste klarer å blåse inn en hel del spytt(og andre uhumskheter) der, så jeg vet ikke om det er så lurt...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Kosing er et suverent tips, i ni av ti tilfeller er NES-en bare humørsyk og trenger litt oppmerksomhet.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#13
Kanskje han har vært uheldig og fått en NES med humørsyke?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Opprinnelig skrevet av Mandark@01.04.2004, 03.14
Er det virkelig et godt tips? Jeg mener, de fleste klarer å blåse inn en hel del spytt(og andre uhumskheter) der, så jeg vet ikke om det er så lurt...
Du har et viktig poeng. I "blåsende" stund vil det legge seg et lag med dugg (fra pusten) samt annet slim. Dette gjør at det lettere oppnås kontakt mellom maskinen og spillet, men over tid er dette en faktor som vil fremskynde korrosjon på pinnene og det kan ikke vaskes bort...

Det står jo tross alt i maualene til de fleste spill (kanskje samtlige) "blås inte på dem" (Det er tross alt Bergsala AB som i sin tid importerte herligheten til norden så svensk er en hyllest til dem)

Kosing har jeg deriomt ikke prøvd....
 
C

Crizpy

Gjest
#15
Opprinnelig skrevet av Mandark+01.04.2004, 02.14-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@27.03.2004, 21.20
Det du også kan gjøre er å blåse som faen inn i nes`n.
Det hjelper ofte. Så blåse litt på kasetten og.. så dytte den pent inn samtidig som du koser litt på nes`n.
Husk! kosing på venstre side er best!
Er det virkelig et godt tips? Jeg mener, de fleste klarer å blåse inn en hel del spytt(og andre uhumskheter) der, så jeg vet ikke om det er så lurt... [/b]
Når du blåser, spytter du da?
HEI! jeg har hatt den hævven lenge, Jeg vet hva den trenger
Kozzing, omsorg og en blåsejobb inne i mellom
 
#16
Jeg er enig med de som mener blåsing og kos er det som må til. Fikk maskinen min for 14 år siden og den funker fortsatt utrolig nok. Men av og til slår den seg vrang, og da er det bare litt blåsing og kosing som må til så funker den kjempebra.

Love is all you need :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#17
Alle kassettformatkonsoller har godt av en blowjob innimellom. Jeg klarer, i motsetning til andre her inne, å blåse uten å frigjøre slim og spytt.