Problemer med minnekort.

#1
Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal sette den her, eller under Spill, så en mod får flytte emnet, om det er feilplassert.

Jeg har fått litt kluss med minnekortet til PS2'en nå. Jeg prøver å sjekke innholdet i Browser, men får "No data", selv om det står i venstre hjørne "3.740 KB free". Jeg får ikke kopiert filer til kortet, og når jeg prøver å lagre in game, så får jeg "saving failed". Er det noen som helst måte å kunne fikse dette kortet på? Eller kan det erklæres ubrukelig?

Også: Jeg har fått låne DVD Region-X av Hyulvinji, og har benyttet meg et par ganger av den. Håper ikke den har noe å gjøre med dette problemet? Er veldig dumt om jeg må begynne å ta ut kortene hver gang jeg skal se på en DVD som er annet enn Sone 2.. :unsure:
 
#2
Hvis du har save, noe mens du har brukt den dvd region saken, så kan det være en grunn, sortulv. Jeg har hørt det et sted men finner ikke igjen link..

Bare et lite "hint" til deg, så får noen andre hjelpe deg videre.
 
#3
Edit: Innlegget til Taijpei var visst slettet, ja..
 
#5
En måte å fikse kortet på: Formater det. Jeg er egentlig ikke helt sikker på åssen det gjøres, sjekk i brukermanualen. Da slettes alt på kortet, men det blir ihvertfall fiksa.
 

EagleJin

Bear Necessity
#6
SortUlv: Ble det opprettet en region X savefil? Det skal det med den versjonen, hvis ikke kan det være grunnen til klikken. Jeg har selv aldri hatt slikt problemer pga region X.

Har snakket med en annen som har hatt samme problemet, men hans versjon var 1.06 eller noe. Han løste det slik kyllingmannen sa; formatere kortet. I alle fall bedre enn å kjøpe nytt kort...
 
#7
jeg hadde det samme problemet en stund men etter noen dager så funka det helt flott....

det var litt rart....
 
#8
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@24.03.2004, 09.07
SortUlv: Ble det opprettet en region X savefil? Det skal det med den versjonen, hvis ikke kan det være grunnen til klikken. Jeg har selv aldri hatt slikt problemer pga region X.
Jeg er ikke sikker. Jeg husker at når jeg skulle se Dune, måtte jeg visst velge noe "Parental Controll Level" på discen, og sette passord, etc. Mulig at kanskje det kan ha noe med det å gjøre.. Jeg kommer hvertfall i fremtiden, til å ta ut samtlige minnekort fra maskina, når jeg skal bruke DVD Region-X, bare for å være på den sikre siden.

Hvordan er det man formaterer kortene? Må man ikke browse kortet for at det skal være mulig?
 
#9
Det er fint at folk svarer. <_<
 

EagleJin

Bear Necessity
#10
hehe.. :$

Jo, for å formatere det må du i hvertfall få opp på skjermen at det er der. Men vanligvis når formatering er nødvendig får man en medling om at kortet ikke er formatert, etterfulgt av spørsmål om du vil gjøre det nå.

Skulle tro det vil funke så sant maskine registrerer at kortet er der.