Problemer med PS2

#1
Har hatt et lite problem med PS2 kontrolleren min en stund. Plutselig så slår analogen seg av og spill setter seg på pause og klikker helt. Det skjer ikke så ofte så det har egentlig ikke vært et så stort problem til nå, men det er litt små irriterende. Sånn som nå så satt jeg og spilte MGS, og midt under en cutscene så slo analogen seg av og spillet skippet en cutscene. I MGS går det greit siden man ikke må ha analog, men i andre spill så blir det ikke spillbart i det hele tatt og jeg må ofte slå av maskina.

Er ikke helt 100% sikker på hva som gjør dette, om det er selve kontrolleren eller kontroller porten på maskina. Har brukt kontrolleren på PC spill men der har det aldri skjedd. Har ikke spilt så mye da, så det kan hende jeg bare har vært heldig. Det var en gang jeg brukte den på en annen PS2 når jeg spilte Silent Hill 3, og da skjedde det et par ganger, så det er vel sannsynlig at det er kontrolleren, men jeg er ikke sikker, for det var ikke helt på samme måte, og jeg leste om andre som hadde det problemet.

Blir nok bare så jeg kjøper meg en ny kontroller i håp om at det fikser problemene, den gamle begynner å bli litt slitt uansett.

Noen som har hatt lignende problemer? Grunnen til at jeg i det hele tatt må spørre om dette, er fordi jeg har lest om andre som har hatt lignende problemer, og da har det vært kontroller porten som har vært synderen.
 
#2
Jeg har hatt et helt likt problem det har skjedd når jeg har drevet å spilt final fantasy vii, plutselig så restarter den spillet og kommer på pause. Jeg fikk meg en ny kontroll å da virka alt bra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#3
Jeg har et liknende problem, siden det av og til dukker opp en liten melding om at kontrolleren ikke er koblet i, men den går over like fort som den kommer opp... Weird.
 
#4
samme her , men nå er jo ps2'en min teipa sammen.
fikk den fordi den var herpa.
det var kontroller-porten som hadde fått skikkelig juling.
jeg åpna opp og fant ut hvor den skulle være , og hva som skulle
kobles inn i den ( nesten rocket science )
da er det kanskje ikke så rart at det skjer.....
 
#5
PS2'en min sin diskdrive har problemer med å åpne seg og så har jeg store problemer med å lese spillene( jeg har prøvd med rense cd, men nå virker det ikke lenger).

Har dere noen forslag til å fikse dette?

Jeg vurderer å skaffe meg ny PS2, men hvis det finnes (ikke alt for dyre) måter å fikse dette på så ville jeg satt pris på å få vite hva jeg må gjøre.