Professions

Dukie

nice girl
#1
Ok, jeg spiller Mage og på betaen så tittet jeg aldri innom yrkene. Og på betaen så tittet jeg aldri innom dette. Kan noen forklare meg hva dette her går utpå? Og ikke minst : For meg som er Mage, hva lønner det seg å velge? Og hvorfor?
 
#2
Mener ikke og være frekk,stygg eller noen men kunne du være så snill og spørre/snakke om dette i noen av de 1000 andre wow topica vi har `?
 
#3
Enchanting:

Temmelig dyrt service yrke som ikke er no spesielt vits i uten å ha venner som kan fore deg med items, være veldig flink i spillet eller ha en høyere level character.

Tailoring:

Sy dine egne robes, og generelt alt annet av cloth ting. Kan også lage bagger, som er meget populær. Bruker Linen Cloth i starten, så Wool, så silk. Disse droppes av humanoid mobs.

Leatherworking:

Ikke noe jeg vil anbefale deg, siden du ikke kan bruke noe av tinga man kan lage.

Engineering:

Lag dine egne duppeditter! Scopes som man kan se langt med, og andre ting og tang. Man kan lage så mye merkelig med denne tradeskillen.

Blacksmithing:

Igjen, ikke noe som jeg vil anbefale deg. Som navnet sier, så er det growsmed man skal være, og lage armors og våpen.

Mining (Anbefales)

Sett Copper depositene der ute? Med denne skillen og en "mining pick" kan du få fatt i de dyrebare råstoffene som finnes her. Veldig kjekt valg, ettersom man kan fort tjene pent med penger på denne her. Mine, og selg så alt i stacker på AH.

Skinning (Anbefales

Beasts som du dreper kan skinnes, som i sin tur gir lær. Brukes mest i samsvar med Leatherworking, men er en meget effektiv cash ku. Heavy leather, noe du dytter borti ved level 30ish, selger for cirka 50s garantert på Ah. Thick leather går for 1g. Det beste med denne er at det er så lett å skaffe leatherne. Bare være en plass med mase beasts, og grinde samtidig som man tjener masse penger.
 
#4
Mage: Tailoring, Enchanting: er vel standard... kan lage og enchante dine egne ting...
------------------------
Alchemy, Herbalism: lage egne potions :) mana, healing puste_under_vann_potions osv
------------------------
Tailoring, Skinning: får litt flere penger, og noen av tailoringtinga trenger skin.
------------------------
Mining, Engineering: Lage mange mange brukelige og ubrukelige ting :) f.eks Briller med brukbare stats, Kikkert, dynamitt, bomber, forskjellige trinkets, Mechanical battle chichen osv osv
------------------------
Mining, Skinning: Tjener fett med penger
------------------------
ta det som ser morsomt ut :)
 

Dukie

nice girl
#5
Mener ikke og være frekk,stygg eller noen men kunne du være så snill og spørre/snakke om dette i noen av de 1000 andre wow topica vi har `?
Ahh .. du mener jeg kan ta det under "vi som hater WOW" emnet. Eller kanskje ta det under "presenter deg selv" emnet? Eller kanskje til og med "Guild i wow" emnet?

Alså .. hva er problemet? Jeg laget et nytt emne fordi jeg vil ha fokus på dette. Om jeg tar det under et generelt WOW emne så forsvinne det så fort og jeg må muligens lese igjennom noen sider med piss før jeg får svar. *Jippi! Hele fire andre emner som jeg ser* Om det hadde vært tusen emner så skulle jeg vurdert å tatt det i en av de. :)

Men har du et svar?
 
#6
Ikke for å være slem, men vi har ikke 1000 wow emner. Han kunne sikert spurt i noen av de andre emnene som alerede er så rotete at man ikke finner noe lenger.

Til topick:

Du kunne bruke:

Tailoring og enchanting
siden mage bruker cloth og man kan tjene bra på enchanting pluss at man kan booste dine egne items
Du kan lage bager som selger som bare det, med tailoring


Herbalism og Alchemy, da kan du lage drinker som kan gi mange fine efekter. Det kan lønne seg å ha Fishing også siden man noen ganger trenger fisk og andre ting fra havet til potions.

Noen vanlige og bra items du får fra Alchemy:
Greater Healing Potion
Mana Potion
Swim Speed Potion
Elixir of Water Breathing
Elixir of Firepower
Weak Troll's Blood Potion
 

Dukie

nice girl
#7
Mining (Anbefales)

Sett Copper depositene der ute? Med denne skillen og en "mining pick" kan du få fatt i de dyrebare råstoffene som finnes her. Veldig kjekt valg, ettersom man kan fort tjene pent med penger på denne her. Mine, og selg så alt i stacker på AH.

Skinning (Anbefales

Beasts som du dreper kan skinnes, som i sin tur gir lær. Brukes mest i samsvar med Leatherworking, men er en meget effektiv cash ku. Heavy leather, noe du dytter borti ved level 30ish, selger for cirka 50s garantert på Ah. Thick leather går for 1g. Det beste med denne er at det er så lett å skaffe leatherne. Bare være en plass med mase beasts, og grinde samtidig som man tjener masse penger.
Ahhh ! Jeg likte begge de to. En kamerat anbefalte meg akkuat å sy klær: Leatherworking vil jeg tro det var. Han sa at jeg kunne sy mine egne klær osv og få bedre items enn det jeg kan finne ute i den store verden. Så da må jeg i tillfelle unlearne den skillen?

Men mining og skinning .. funker det best for Mage? Jeg tar ikke nødvendigvis det som er mest moro, men det som er best for Dukle; min trollman. ^^
 

Sancti

Terrorkatt
#8
Med mining og skinning kan du jo ikke lage noe spesielt som du kan bruke, men du får jo en del fine ting som du kan selge for å få penger til andre ting igjen.
Hvis du unlearner, så mister du alle poengene du har, så da må du eventuelt lære det helt på nytt igjen senere hvis du ønsker å bytte tilbake.

Hvis du ikke har evnen til å heale deg selv, er kanskje herbalism og alchemy kjekt å ha. Ellers kan du vel bare bruke cloth armor, så tailoring er også et greit alternativ.
 

Dukie

nice girl
#9
Tailoring og enchanting siden mage bruker cloth og man kan tjene bra på enchanting pluss at man kan booste dine egne items
Du kan lage bager som selger som bare det, med tailoring
Ja, det er det jeg lurer på. Hørt at mage tjener på å sy sine egne klær.

Herbalism og Alchemy
Jeg er en mage .. og dette er da noe av det en mage driver på med. Men kan jeg hoste fram noen mektige potions som er sterkere enn attacksa mine?

Om jeg vil sy klær til meg selv? Hva velger jeg?
 

Sancti

Terrorkatt
#10
Hvis du vil sy klær du kan bruke, så velger du tailoring. I tillegg kan du for eksempel ha skinning siden noen ting krever ingredienser som lær og ull, og det får du ved hjelp av skinning. Et annet alternativ er enchanting, som heller ikke trenger en annen profession som "støtte".
 
#11
Som alle vet går bager for MYE penger, og det er altid etterspørsel.

Jeg går Mining og Engenering med min dverg hunter, jeg liker det men tror ikke det er noe for en mage

Jeg er en mage .. og dette er da noe av det en mage driver på med. Men kan jeg hoste fram noen mektige potions som er sterkere enn attacksa mine?
De vil nok ikke være bedre en attackas dine med det kan gi mye ekstar kraft
 
#12
Hvis du ikke har evnen til å heale deg selv, er kanskje herbalism og alchemy kjekt å ha.
Jeg tror jeg velger denne som den ene. Synes det er fett å ha mulighet til å heale seg selv spontant istedenfor å ete på det hjemmetrylla tørre brødet.

Angående mining .. hvem selger jeg det til? Det frister å ta den cloth greia. Men vet dere om det lønner seg å sy klær til seg selv? Kan de klærna jeg syr matche de jeg finner og kjøper?
 
#13
uff.

Du kunne bruke:

Tailoring og enchanting
siden mage bruker cloth og man kan tjene bra på enchanting pluss at man kan booste dine egne items
Du kan lage bager som selger som bare det, med tailoring


Herbalism og Alchemy,
da kan du lage drinker som kan gi mange fine efekter. Det kan lønne seg å ha Fishing også siden man noen ganger trenger fisk og andre ting fra havet til potions.

Noen vanlige og bra items du får fra Alchemy:
Greater Healing Potion
Mana Potion
Swim Speed Potion
Elixir of Water Breathing
Elixir of Firepower
Weak Troll's Blood Potion
Jeg ville si at det kunne være lurt å sy klær til seg selv samtidig som du kan lager bager og tjene fett med penger. Du vil også tjene penger på enchanting. Da kan du kjøpe Healing Potion's, du finner også disse i kister og på monstre.

Ta Tailoring og enchanting
det er mitt forslag

ps: ting du får fra skining og mining selger du på AH

Edit: Det lønner seg å sy sine egen klær, de man kjøper er som oftest syd av noen.
 

Sancti

Terrorkatt
#14
Hvis du velger alchemy, så er det nesten nødvendig å ha herbalism også. Du bruker stort sett bare planter til å lage potions, og hvis du skal kjøpe alt i stedet for å skaffe det selv, så kommer det til å koste veldig mye.
 
#15
Istedenfor å ha Alchemy (som da også krever Herbalism for å få noe nytte av det) for å kunne heale deg selv, kan du velge First Aid til å heale ved siden av hovedyrkene dine.

En mage trenger bare cloth armor og det kan du lage med tailoring. Det er utrolig praktisk å kunne lage sin egen armor, pluss at bagger er det alltid stor etterspørsel etter. Senere kan du lære å lage smokinger også. Det var en som løp rundt i Ironforge og solgte dem for flesk. Tailoring er veldig nytte som mage, pluss at du tjener penger på det også, og det trengs ikke et annet yrke for å støtte det, siden tøy droppes av de fleste humanoids.

Som det andre yrket er det mye og velge mellom, og det kommer helt an på hva du foretrekker. Enchanting er stress å bli bedre i siden det hele tiden krever grønne eller bedre items for å kunne lage noe. Da er det en fordel å være i en guild som kan gi deg slike. Hvis ikke kan det bli vanskelig å bli bedre.
Skinning og Mining er hovedsakelig bare pengemaskiner for tailorers, men en del av plaggene krever skinning, så det er nokså lurt å velge skinning i kombinasjon med tailoring. Da slipper du å kjøpe leather i AH for å lage enkelte ting, og kan selge det som blir til overs for en god slump penger.

Jeg hadde valgt Tailoring og Skinning som yrker, med First Aid på siden, slik at du kan heale deg.
 
#16
Jeg ville sagt Tailoring for det første, tror da mage bare can bruke Cloth armor, ikke sant?
Så kansje en Material samlings proffesion, som mining eller skinning for å tjene en del penger på lav level.
Men på høyere level, kan du gå over fra mining eller skinning til enchanting, i.o.m at det er lettere og skaffe materialer til det da :)
Bare et forslag =D
 
#17
Men det lureste tror jeg er å være litt frampå på profession sida slik at du faktisk får bruk for det du lager... Kjenner flere som er 40+ og fortsatt lager stæsj for lv20 folk...
 
#18
ikke lurt å lvle proffs for fort heller... jeg pleier ha 225 i proffession når jeg er ca lvl 30... kan ikke bruke tinga jeg lager, og må vente på å få Artisan... :p
 
#19
Hmmm. Alchemy og Herbalism er rimelig genialt. Potions er det ALLTID bruk for. Jeg er for tiden rein gatherer. Altså, skinner. Siden jeg dreit i leatherworkingen. To gather-skills som skinning og mining funker utrolig fint for lettjente penger det alltid er marked for.