PS2 problemer!

Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette emnet her, men jeg forsøker her i første omgang...

Jeg har litt problemer med min PS2. I det siste har den plutselig begynnt å vise skjermbildene skjevt på tv-skjermen. Dvs. at litt av venstre del av bildet ikke kommer med på skjermen, mens det er et plagsomt stort svart område på høyre del av skjermen... :(

Dette gjelder samtlige spill, og den har bare nylig begynnt å oppføre seg på dette viset. Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme?
Håper dere forstår hva jeg mener...

Jeg bruker en PS2 RGB kabel. Har aldri hatt problemer med denne kabelen før. Merkelig om den plutselig begynner å trøbble nå...

Har nå testet med original kabelen som fulgte med PS2'en. Problemet er der fortsatt, men den svarte stripen er noe mindre. Altså er det ikke så plagsomt. Men hva er det som foregår??
Noen ideér?

Noen som har noen bedre råd enn å bare bytte kabel? Har forsøkt det...

D

Deleted member 91

Gjest
Du er sikker på at det er PS2-en din? Det er ikke selve TV-en det er noe galt med? Test PS2-en din på en annen TV, test en annen PS2 på TV-en din.
På alle spill kan du jo flytte bildet; Om ikke det fikser alt, er det jo en midlertidlig løsning.

Har nå teste ut litt forskjellige løsninger. Dette har jeg funnet ut:

- Min NTSC PlayStation 2 fungerer helt utmerket.

- Min PAL PlayStation 2, viser hele bildet skjevt. Venstre del av bildet kommer ikke med, og en svart kant på høyre side.

- Min PAL GameCube, har litt de samme symptomene, men ikke på langt nær så galt som med PS2’en

- Min PAL X-Box, oppfører seg likt som min GameCube.

NTSC PS2’en er koblet til i scart port nr. 1, mens de andre konsollene er koblet til i scart nr 2.

Skifter jeg PAL konsollene over i scart nr. 1, har jeg fremdeles samme problem. Men hvorfor fungere da min NTSC PS2 helt fint i denne porten??

Jeg forstår ikke hva som foregår. Håper dere forstod forklaringen min.