PS3 Firmware 2.20 denne måneden

Terje

mostly harmless
#1
Den neste firmware-oppdateringen til PS3 er snart klar. For det meste media-relaterte oppdateringer, den viktigste er vel den etterlengtede BD-LIVE som skal muliggjøre masse ekstra snacks for blu-ray filmer. Andre ting er muligheten til å kopiere hele spillelister til PSP'n i en smell, oppdatert Resume Play-funksjon, bruke PSP'n som fjernkontroll, støtte for flere video-streams til web-browseren (bruker noen denne?) og noe AV Noise Reduction greier.

Ingen dato, kun "denne måneden".

Litt mer detaljert fra Eurogamer:

PlayStation 3's upcoming 2.20 firmware will include Blu-ray Disc Profile 2.0 (known as "BD-LIVE") Internet features and allow you to copy music and photos directly from PS3 to PSP.

BD-LIVE adds interactive features to films, like downloadable bonus scenes, shorts, trailers, subtitles, ringtones that can be sent to mobile phones, and images, as well as interactive movie-based games with online features.

A Sony spokesperson said the new firmware would be out "in late March, exact date TBC".

Other features set to go live in firmware 2.20:
- Photos and music playlists can be copied directly from PS3 to PSP so you can listen to and view stuff on the go.
- A new "Resume play" option will enable PS3 to start Blu-rays or DVDs at the point they were stopped, even if the disc was removed.
- "Audio Output Device" will be a new Remote Play setting, so you can use the PSP as a remote control for music playing on PS3.
- "Mosquito Noise Reduction" as an AV setting.
- The Internet browser will allow for streaming video and view webpages more quickly, so hopefully no more sitting around waiting for those pictures of Heidi Montag to download from The Superficial.
- Support for DivX and WMV videos larger than 2GB. All above board, we're sure.

The most recent firmware release, 2.17, went live late last week and didn't obviously do all that much, although Sony subsequently told us that it enabled multiplayer support in Gran Turismo 5 Prologue
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Sweet, mangelen på "resume play" på DVD-er er grunnen til at jeg ikke ser TV-serier på PS3-en akkurat nå.

Og jeg får mer og mer lyst på en PSP for hver PS3 firmware-oppdatering …
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Stå imot! Ikke la pengegribbene i Sony vinne! :argh:

Sånn ellers ser det nok ut for at 360-en må vike plassen som DVD-spiller når brødboksen kommer i hus, resume play er gullfeature.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
... Som 360 også har? Jeg vet ihvertfall filmer fortsetter jeg slapp før jeg tok dem ut, med mindre jeg har sett en annen film i mellomtiden da.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Den funksjonen du beskriver har vært på PS3 siden begynnelsen. Regner med at Resume Play er noe mer komplekst enn det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
Og da er den visstnok online, ifølge ymse nyhetskilder. Får sette på når jeg kommer hjem ikveld, men alle tegn tyder på at PS3 blir hovedspilleren min for alt sånn derre media nå (bortsett fra spill lol).
 

oma

Village Drunk
#9
bare håper CoD4 problemene blir fikset med den der også, for den patchen funket ikke *hytte neve*
 
#10
Resume funksjon til PS3. Wow, imponerende gitt *kremt* :dry:
Jeg venter med ereksjon til x264 støtte er på plass.
BD-Live er forsåvidt kos og er vel noe som kan bli interessant den dagen jeg plukker opp PS3. Men ser ingen grunn til å gå bananas av forventninger foreløpig.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#11
Den er online nå, i hvert fall. Resume play blir fint.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#12
Undertekster på DivX og WMV-innhold er nå støttet. Nice. :D
Begynner å nærme seg mediacenter nr. 1 i stedenfor den bærbare nå.

HD WMV med subs på en 16 gb minnepinne, fremtiden er (faen meg) her.
Eneste som mangler for at jeg skal kjøpe meg en PSP nå er at de legger til DivX-support på denne også. Hvis ikke Apple av en eller annen syk grunn bestemmer seg for å gi native DivX og WMA-støtte på iTouch
 
#13
Etter at jeg oppdaterte til 2.20, så har jeg gått fra NAT Type 2 til NAT Type 3. Har prøvd alt for å reparere det, og den nekter å vise Type 2. Verken trådløs eller kablet modus.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Fant en løsning på NAT-krøllet:


Problems of this nature can usually be solved by:-

1. Delete Cookies, Cache, Authentication Info in your PS3's browser.
2. Turn OFF Network on PS3.
3. Turn OFF power to PS3 then Router, unplug, leave for approx 20 secs.
4. Power ON, Network ON.
5. Configure your network settings AUTOMATICALLY.
6. Once a new connection has been established, test. Make a note of all your IP/DNS settings then make a new MANUAL connection using these settings.

You've pretty much much covered all bases by doing this. Use these same diagnostics for any DNS/NAT type errors/IP conficts, etc.


Funker det?


Er forøvrig digg at sørfing har blitt mye raskere i løpet av oppdateringene. Så fremt man har trådløs mus og tastatur kobla til PS3-en.
 
#15
Nope, funket ikke. Jaja, får se hva som skjer i de nærmeste dagene, kanskje problemet blir adressert.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#17
Jeg har en bærbar datapese med dockingstasjon kobla til TV-en med HDMI tenk, men denne bruker jeg til andre ting også, så digg å kunne bruke PS3 til avveksling. Særlig når den støtter youtube, flash og alt annet som er interessant på nettet. (Dessuten er det kewlt å kunne zoome inn med stickene, når man bruker disse)

Edit: Når jeg tenker meg om finnes det ingen god PC/Mac- browser som er laget for TV-er, i forhold til Opera på Wii og greia på PS3.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#18
Veldig, veldig fin update hvis rapportene stemmer fra f.eks kotaku, at flere divx. filer osv som ikke ble støttet før, nå funker. Har haugevis med filer som jeg ikke har fått spilt av, så det blir julaften hvis det stemmer.