PS3 solgte mer enn Wii i forrige uke.

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Fra CVG har vi nyhetene om at PS3 solgte 20.000 flere enheter enn Wii i forrige uke. I tillegg har salget av PS3 tredoblet seg i USA. Kan det være at med den nye prisen og ankomsten av flere nye (gode) spill så har PS3 nådd et vendepunkt? Det er mulig vi vil se at den henter seg inn i løpet av det andre leveåret. (Nylig har den jo feiret ettårsdag.)

På et personlig og høyst uvitenskapelig plan synes jeg å merke at mange av mine bekjente har til hensikt å skaffe seg en PS3 i nær fremtid. Er det andre som merker den tendensen?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Sida er blokkert fra jobb, men det hadde helt sikkert noe med det nye Dynasty Warriors-spillet å gjøre, hva?
 
#3
Er Dynasty Warriors virkelig så svære greier at det kan booste salget så mye? Ut ifra de utgavene jeg har spilt har det vært 100% uinteressant dritt.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Hindrer ikke det faktum at japsene går bananas etter serien. Selv når totalt ubruklige Gundam Musou ble sluppet til 360 løp flere av dem ut å snappa opp maskina.
For noen uker tilbake ble det forresten solgt flere 360er enn PS3er under launchen av Ace Combat 6, men da var det vel ytterst få som tok det som et tegn på at Xboxen skulle ta over markedet? :v:
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Den hvite PS3-modellen var nok en viktig faktor her. Japanerne er gale etter nye farger på konsollene sine. Wii-salget har samtidig gått en del nedover de siste månedene. Det lå på 50-70k i uka, men er nå nede på 30-40k.

CyberK: Merker den tendensen ja. Den var totalt uaktuell ved lansering, men prisen er ikke så gæren lenger og den begynner å få et par bra spill. Tror 2008 kan bli et veldig bra år for konsollen med GTA4, MGS4, GT5, FFXIII etc.
 
#7
SITAT(kilik @ 20.11.07, 15.21) 89988
Den hvite PS3-modellen var nok en viktig faktor her. Japanerne er gale etter nye farger på konsollene sine. Wii-salget har samtidig gått en del nedover de siste månedene. Det lå på 50-70k i uka, men er nå nede på 30-40k.

CyberK: Merker den tendensen ja. Den var totalt uaktuell ved lansering, men prisen er ikke så gæren lenger og den begynner å få et par bra spill. Tror 2008 kan bli et veldig bra år for konsollen med GTA4, MGS4, GT5, FFXIII etc.
[/b]

Jeg kjøpte en hvit her bote :D
 
#8
Det sier seg nesten selv at lavere pris gjør konsollen aktuell for langt flere - ikke minst fordi PlayStation-merkenavnet fortsatt står sterkt, bare prisen er rett. Tipper PS3-en vil komme opp på siden av, og så gå forbi, 360 i løpet av et års tid.

På det personlige planet har både jeg og romkameraten min nå skaffet oss PS3. Fin maskin alt i alt, eneste jeg savner er ristefunksjon og prestasjonspoeng.

På den annen side har jeg aldri sagt at PS3 var uaktuell i første omgang, den var bare litt for dyr til at jeg løp og kjøpte i mars.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
Jeg husker PS2 kosta 5000 de første månedene. Tok to år før PS2-salget tok helt av, når den kostet rundt 3000,-, og det var vel rundt da jeg kjøpte en også. Har to PS2-maskiner og investert i rundt underkant av 40 spill til den. Så at folk ikke har kjøpt den enda betyr absolutt ikke døden for maskina.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Makan, PS3 selger best to uker på rad:

SITAT
Japan - Famitsu - 11-12/11-18 2007:

SOFTWARE
1. Mario Party DS (DS) 115,000
2. Resident Evil: The Umbrella Chronicles (Wii) 105,000
3. Dynasty Warriors 6 (PS3) 73,000
4. Game Center CX (DS) 46,000
5. Famista DS (DS) 45,000
6. Super Mario Galaxy (Wii) 43,000
7. Heavenly Sword (PS3) 16,000
8. Wii Sports (Wii) 15,000
9. Wii Play (Wii) 15,000
10. Final Fantasy Tactics Advance 2 (DS) 14,000

HARDWARE:
DS: 81,000
PSP : 66,000
PS3 : 53,000
Wii: 35,000
PS2 : 9,000
X360 : 6,000

http://www.famitsu.com/game/news/1212062_1124.html[/b]
Mario Galaxy har forøvrig solgt dårligere enn Mario Party 8 gjorde i starten... :argh:
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Men det går visst bedre i US and A:

SITAT
Super Mario Galaxy had the strongest one-week debut of any Wii game to date and has also become the best-selling Mario title ever in its first week, with U.S. sales of more than 500,000, based on internal sales figures,” says George Harrison, Nintendo of America’s senior vice president of marketing and corporate communications. “It makes an easy gift choice as the holiday shopping season kicks off.”[/b]
Kotaku
 

oma

Village Drunk
#13
en ting vi merker på eb games i bergen er at folk kjøper mye mer ps3 60 gb nå siden sony sier de har sluttet å produsere den, og kun skal lage den som _ikke_ har støtte for ps2 spill. Og dermed strømmer folk til butikkene for å få tak i den som kan spille ps2 spill.

Jeg tror det er en faktor også.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#14
Men folkens glemmer vi ikke det viktigste da. PS2 selger forsatt bedre en alle nextgen consolene
 
#16
Blir nok PS3 på meg selv etterhvert. Spesielt ettersom at prisen begynner å bli mer behagelig. Hadde kjøpt den uansett dog, kan ikke la MGS gå uspilt hen.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#17
Tenkte å gå til anskaffelse nu, men siden alle spillene jeg har gledet meg til så langt har mer eller mindre feilet vet jeg sannelig ikke. Xbox 360 har for min del nesten alle de interessante titlene, men maskinen er noe møkk for seg selv. Går i stykker og bråker som et helvete.
Og hvordan er det mulig å foretrekke Mario Party spill fremfor Mario Galaxy? Siste Mario Party jeg prøvde var på Wii hos en kamerat, og det var så totalt uinteressant at jeg har glemt hvilken versjon det var.
 
#18
SITAT(oma @ 22.11.07, 00.44) 90314
en ting vi merker på eb games i bergen er at folk kjøper mye mer ps3 60 gb nå siden sony sier de har sluttet å produsere den, og kun skal lage den som _ikke_ har støtte for ps2 spill. Og dermed strømmer folk til butikkene for å få tak i den som kan spille ps2 spill.

Jeg tror det er en faktor også.
[/b]
Svært viktig faktor for min del

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe meg en ps3 før mgs4 kom. Men når den nye ps3'en kom hadde jeg liksom ikke noe valg lengre. Med over 100 ps2 spill vil man ha en maskin som støtter de. Så det ble 60gb på meg gitt. Å jeg angrer ikke et sekund.
 
#19
Litt skuffet over hva slags støynivåer PS3-en kommer opp i når det dynamiske kjølesystemet kjører på for alvor. Hadde inntrykk av at PS3-en var så godt som stille, men det ser ut til at enkelte omstendigheter kan gjøre den alt annet enn nettopp det. Spilte av en CD fra harddisken mens jeg støvsugde, noe som tydeligvis må ha fått opp varmen såpass at viftene slo inn på maks nivå. Ikke behagelig å høre på.

Synd.
 
#20
Er PS3 istand til å bråke såpass mye at det kan være irriterende i sammenheng med filmtitting? Er der noe forskjellig støynivå blant de forskjellige versjonene?