PSP-programmer

#1
hmmm, jeg tenkte jeg skulle titte på litt av mulighetene til PSP før jeg kjøper meg en.
jeg lurte på hvilke emulatorer og nettlesere firmware og slikt som var ute nå.
jeg vet ikke helt hvilket program jeg skal bruke til å nedskalere filmer til psp-format heller.

hadde satt pris på om noen hadde noe info om dette og forhåpentligvis noen linker, så kan vi samle alt her.
 
#2
Ingenting av homebrew er tilgjengelig visstnok på europeisk PSP, siden den bruker 2.0 firmware. Frem til noen knekker koden selvsagt.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Haggar@31.08.2005, 14.56
jeg vet ikke helt hvilket program jeg skal bruke til å nedskalere filmer til psp-format heller.
Vanlig med PSPvideo 9, men jeg foretrekker the good ol' 3GP converter (AVC-varianten). Halvannen time på under 300MB i bra kvalitet.

Emulatorer funker ikke enda, men en kan vel bruke offline-portals?
Det funker på JPN 2.0 ihvertfall. Spiller mye Minesweeper mens jeg venter på Lumines.
 
#4
Kan man legge inn nettlesere på PSP? Gratis?
Da har den faen meg alt da.

Har maskinen noen form for harddisk?Eller må programmer ligge på flashkortet?
 
#5
det er et vanlig minnekort som man bruker i kameraer o.l.

var det slik at nettleser var med i firmwaren?


og en liten off topic

er det sant at alle peppes pizza i norge skal ha trådløst internett i kafêene sine? det åpnes nemlig en brand new peppes i et stort kjøpesenter like ved meg. kanskje jeg kunne leeche :p
 
#6
Trenger litt hjelp jeg. Har forsøkt å konvertere .avi og .wmv filer til .mp4 som er formatet PSP leser. Men når jeg legger de konverterte filene inn på minnekortet finner ikke PSPen de under video. Har laget en undermappe som heter Video i PSP folderen som jeg legger fila i. Bruker et konverteringsprogram fra Xilisoft som heter PSPmovie eller noe i den duren.

All hjelp tas i mot med stor takk!

Edit: Har Europeisk 2.0 maskin.
 
#7
Tror det var et emne om dette for en stund siden.
Uansett, du legger filmene i mappa G:sukk:MP_ROOT\100MNV01.
For AVC tror jeg det var G:sukk:MP_ROOT\100ANV01.
 
#9
Opprinnelig skrevet av sonic_the_hedgehog@01.09.2005, 12.21
Trenger litt hjelp jeg. Har forsøkt å konvertere .avi og .wmv filer til .mp4 som er formatet PSP leser. Men når jeg legger de konverterte filene inn på minnekortet finner ikke PSPen de under video. Har laget en undermappe som heter Video i PSP folderen som jeg legger fila i. Bruker et konverteringsprogram fra Xilisoft som heter PSPmovie eller noe i den duren.

All hjelp tas i mot med stor takk!

Edit: Har Europeisk 2.0 maskin.
257236​
Hmm... Kan du ta det litt mer step by step. Just pretend i'm an idiot, haha... Har jeg en mappe som heter det du skrev der?
 
#11
Opprinnelig skrevet av Hot_Jalapeño+31.08.2005, 17.50-->
<!--QuoteBegin-Haggar
@31.08.2005, 14.56
jeg vet ikke helt hvilket program jeg skal bruke til å nedskalere filmer til psp-format heller.
Vanlig med PSPvideo 9, men jeg foretrekker the good ol' 3GP converter (AVC-varianten). Halvannen time på under 300MB i bra kvalitet.
256979​
[/b]
Jeg har brukt 3GP Converter, og det har fungert fint på en episode av Off Centre (ca. 21 minutter lang), men når jeg skulle konvertere Rambo: First Blood, fikk jeg bare konvertert litt over 1 time av filmen. Hvorfor? Filmen varer i ca. 1 time og 33 minutter.

Forøvrig er Rambo: First Blood 640x288, mens PSP-ens oppløsning er på 480x272. Med andre ord blir filmen dradd når jeg ikke får justert oppløsningen jeg ønsker - kan man bestemme dette i PSPvideo 9, for det funker åpenbart ikke i 3GP Converter?
 
#12
Ramlet over en norsk PSP side på nett som var ganske så dugbar. Har masse god informasjon og guider, emulatorer som kan hentes ned +++

Ifølge siden vil man også snart få homebrew til 2.0 maskinene, noe som er gode nyheter for nordmenn :)

Sjekk ut PSPavisen