Quake Live

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Jepp, Quake Live-betaen er i gang og takket være Nicholas fikk jeg en beta-key. Takk, Nicholas. :D

Uansett! Det som er greia er at Quake Live er spillet tidligere kjent som Quake III Arena (det ser ut som om de har slengt inn en del innhold fra Team Arena også uten at spillmodiene er med, obskurt nok), bare litt finpussa og sånt for år 2008. Ja, og så spiller du det via nettleseren din og det kommer til å bli gratis når det blir ferdig. Med andre ord: Ett av tidenes beste hardcore deathmatch-spill, gratis. Har så langt testa i cirka en time, ooog det er veldig tydelig at det er en beta, gitt. Akkurat for øyeblikket får jeg ikke spilt via matchmaking, siden spillet er stuck på treningsbrettet. <_< Noe annet som heldigvis også er tydelig, er at Quake III ikke har blitt det skapte grann mindre briljant siden det kom ut for snart ti år siden. Dette er et sånt spill hvor det ikke nytter å skylde på andre enn seg selv når du mislykkes, fordi det er rent mestringsbasert. Hvis du føler for å utsette deg selv for komplett kaos, kan du velge Deathmatch og maksimalt skillnivå, eller du kan softe med en koselig lagmodus. Kan ikke si så mye mer enn at det er Quake III med en god matchmaker bygd rundt, og det kommer til å herske når det en gang blir ferdig. Så sleng dere med når tiden er inne.

Så, um. Noen flere som har beta-axx, eller lurer på noe? Post her antar jeg.

PS: Her har dere Quake Live-sida, men det skjer ikke all verdens der med mindre du har beta-tilgang da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Da var matchmaking oppe igjen gitt, og jeg har fått ettertrykkelig demonstrert at skillza mine har lidd under at jeg ikke har spilt Quake III noe særlig på årevis. Og at Internett-kids fortsatt er de verste. :(



Kom seg bittelitt etterhvert, da.



Uansett så er det - ikke uventa - mange ufattelig gode spillere på plass her nå. Siden det er mest sannsynlig at de som var hekta på Q3 fra før av ville bli med på betaen liksom. Uansett, spillet har som sagt ikke blitt noe dårligere så sleng dere på så fort muligheten byr seg.

Her er sida hvor dere melder dere på betaen, forresten.
 
#4
Grunnen til at det er såpass mange flinke er vel at Q3 fortsatt er et av de mest populære "esport"-spillene? :p

Sånn ellers; Jei vil ha beta. :(
 
#5
Sjekket mailen og der var jammen beta nøkkel i hus. Kjørte skilltest matchen, og så var det i gang mot ekte folk. Det føltes umiddelbart som Q3 og det er en god ting.
Sånn ellers fikk jeg grisebank. En god del av skylden kan jeg ta på meg, resten gir jeg serveren. Over 50 i ping er uakseptabelt ved bruk av rail. Men nå er det fremdeles en lukket beta, regner med de slenger opp vesentlig mer servere når det går public. Kommer garantert servere hos søta bror som er brukbare.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Det er fortsatt i beta? :confused: Si meg, går de med planer om å faktisk lansere det, eller skal de dra en DICE og saktens dele ut betanøkler helt til alle interesserte har sine og så kalle det "lansert"?
 
#7
http://beta.quakelive.com/#news/thread_8481 skrev:
We are working hard on our hosting infrastructure to increase capacity and prepare for open beta. For the most part that should be invisible, except during upgrade downtimes or if we overlook something.
Åpen beta skal være rundt hjørnet med andre ord :elsk:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
QUAKE! gaaaahgrlgrlglelgelrglelrgerg.... jeg hørte først om dette spillet igår kveld. er ikke det trist.
Jeg som ser på meg selv som en quake3dawg.. glede glede glede seg seg seg.. yay yay yay
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Asså, nå vil ikke jeg være hater ellerno, men er det så stort salgsargument at det er gratis når så og si alle av oss allerede har det uansett? Og du får jo kjøpt det for sikka 20,- her og der.
 
#13
Argumentet er matchmaking der man har mulighet til å møte folk på sitt nivå istedet for å bli gruset av erfarne Q1-Q4 spillere som bare leker med deg.
Nå vil jeg ikke påstå at målet er nådd enda, men det er en av grunnene til at QL er i betafasen enda.
 
#14
Matchmakinga funker ikke i det hele tatt. "Skilled matched" fikk jeg i går og måtte ta en svingom med div. quakeveteraner. Gøy lell. Må reinstallere hele driten fordi punkbuster knulla seg til.

Noen som er med på et par runder free for all i kveld?
 
#15
Ny Quake Live versjon kom ut i går kveld. Gidder ikke poste hele changelog, men noe fanget interessen min.
Slightly reduced the damage that rocket splash damage does. We've received a lot of player feedback on this topic, so please give it a shot. We feel it does help balance the rocket a bit better.
Hiver meg i en kamp nå for å teste, er bare til å hive seg på :) edit: NorD1ck er nicket i QL.
 
#17
Nærmere 8 timer på QL til nå. Har nok brukt hundrevis av timer i Quake universet før da, så helt fersk er jeg ikke.