Red Steel.

På forrige forumer ble det rettet opp et emne om dette spillet.
Red Steel

Bilder!
Og vidio!

For de som er late, dårlig i engelsk og gidder ikke å google, skal jeg ramse litt opp:

Spillet Red Steel er kun til Wii, og handler og å bygge opp japansk respect. Som forventet sikter du med fjernkontroll-lignede delen(fj), og skyter med den, styre personen med joysticken. For å ladde, ser det ut til at du bare må trekke tilbakke fj, nice sier bare jeg.

Ikke altfor imponerende grafikk, men hvem bryr seg?

Ikke bare kan man bruke tøffe pistoler og lage store eksplosjoner, men kan også fekte intense kamper med samurai sverd. Sving med fj, styr med joysticka. Meget imponerende.

Intense samurai slåsskamp! Haaayyyyaa!

Jeg gleder meg, tror dette vil være spillet som fikk folk til å kjøpe Wii isdedenfor PS2 og XBOX369. Ser frem til å svinge helt vilt med fj, og sikte og reloade fancy våpener i heftige skyte-episoder. Hele greia med å gjøre oppdrag, og få mer respekt i japanske gangsta lignede folk er så kult! Dette skal skaffes!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg var veldig spent på dette spillet, inntil jeg så dette (les spesielt delen The Gameplay: Gun Battle). Spillet har fortsatt potensiale til å bli knalllbra, så jeg håper at Ubi Softs utviklerteam får fiksa på kontrollproblemene.

Jeg ble også veldig spent på Red Steel da jeg så filmene som man fikk se på E3 messen, men da jeg fant ut at selve skyte og sverdkampdelene fungerte dårlig mistet jeg intresse. :usikker:

SITAT(Buggz @ 14.05.2006, 11.04) 3457
Jeg var veldig spent på dette spillet, inntil jeg så dette (les spesielt delen The Gameplay: Gun Battle). Spillet har fortsatt potensiale til å bli knalllbra, så jeg håper at Ubi Softs utviklerteam får fiksa på kontrollproblemene.
[/b]
Uff, og jeg hadde som hadde så store forventninger. Håper ihvertfall Metroid Prime 3, blir i Light-gun stil. Skulle ønske sverdkampene virkelig VAR slik som traileren fikk det til å virke som, men det er jo fremdeles utrolig tøft :ninja:

Jaja, spillet har likevel stor potensiell til å bli et av Wii sine beste realease titler. ^_^

Nintendo Wii-kontrollen kan ikke oppfatte hvor i rommet den er, og man kan ikke bare blokke med kontrollen og se det samme på TVen. Spillet har egne blokke-bevegelser som vises når spilleren selv blokker.. Les på Gamer.no.

SITAT(Revan @ 14.05.2006, 14.37) 3514
Nintendo Wii-kontrollen kan ikke oppfatte hvor i rommet den er [...]
[/b]
Jo, det kan den. Det er bare Red Steel som ikke utnytter det skikkelig i sverdkampene.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Revan @ 14.05.2006, 14.37) 3514
Nintendo Wii-kontrollen kan ikke oppfatte hvor i rommet den er, og man kan ikke bare blokke med kontrollen og se det samme på TVen. Spillet har egne blokke-bevegelser som vises når spilleren selv blokker.. Les på Gamer.no.
[/b]
Jeg tror ikke du leste hele artikkelen, Revan. Selv om ikke kontrolleren vet høyden til bakken eller avstanden til TV-en, så KAN det si deg vinkelen den har til forhold til alle rommets akser, og den merker alle bevegelser du gjør i alle retninger pluss rotasjon. Dette er mer enn nok til at du fritt kan bevege et virtuelt sverd som du vil. Nunchakoen kan også registrere hvordan du beveger den, så fri blokkering er fullt mulig. Ubi Soft har bare vært kjipe og tatt en billig snarvei. Jeg er fortsatt spent på spillet, og håper Ubi Soft fikser litt på det, men jeg begynner å miste troa på det med tanke på hvor lenge det er igjen til launch. Det er lov å håpe.

Akkurat som med NDS, var det omtrent ingen av launch spillene som utnyttet de nye type funksjonene helt, men senere kom det noen. Wii vil sikkert lide av det samme, men fortsatt, Red Steel kan bli knall!

Enig med Gekko. Jeg tror tredjepartutvikleres bidrag til Wii blir mest gimmicker på starten, før spillene som virkelig utnytter Wiimoten kommer.

DESSUTEN er det ennå noen månedere til Red Steel og Wii kommer ut, noe som betyr at Ubi Soft fremdeles har tid til å fikse det opp, slik at det blir akkurat sånn som vi vil ha det. Ellers blir det nok et ganske Mediocre FPS spill.

At du ikke kan svinge med sverdet mot fienden fra hvilken som helst vinkel høres skuffende ut. Det var en av de tingene som fanget min interesse. Uansett som sagt så har de fortsatt en liten stund igjen før release.

Jeg syntes det så drit ut da jeg for første gang så en video av det; det virker som et tvers igjennom middelmådig skytespill i særs generisk setting, som prøver å selge seg med gimmick-verdi fremfor noen reelle kvaliteter som spill. Jeg ser ikke på det som et problem, som sådan, så lenge det ikke reflekterer dårlig på Wii blandt folk flest. Flere, og bedre skytespill vil da uansett dukke opp når noen bestemmer seg for å tenke.

Noen så spillmagasinet da programlederen sa dette:
"Jeg må innrømme at jeg ikke ble imponert av bildene vi først fikk levert, men etter å ha prøvd det selv, er jeg freslt"
Folk har veldig forskjellige meninger om dette, kanskje de som syntes kontrollen var dårlig, egentlig bare syntes det var vanskelig. Akkurat som da N64 kom ut, jeg hatet virkelig kontrollen de 5 første dagene, og her har kanskje noen tatt i mot kontrollen mye raskere enn andre. Jeg håper ihvertfall på det.

Det er jo noe Nintendo har spilt på, at hvem som helst skal kunne plukke opp nunchakuen og begynne å spille, uavhengig av tidigere erfaring.