Rehabiliteringsklinikk for spillavhengige

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
The Smith & Jones Centre

GameSpot om saken
None kloke ord fra en webcomic-gamer (som gjorde meg oppmerksom på saken)

Vi kaller oss spillegale i en noe lystig tone, men blant de millionene som er glad i spill har man de som ligger et hakk lenger ned på stigen og slutter å spise og sove som en normal person til fordel for noen ekstra timer, noen ekstra levels eller et ekstra raid. De verste tilfellene jeg har møtt på selv, eller kjenner, har bare mista enhver form for sosiale evner, men flere ganger tidligere har man hørt om gamere (jeg husker tilfeller fra Korea) som har dødd av utmattelse etter flere dager uten mat og søvn.

Vad tycks?

Er vel på tide, før i tiden så var ikke spillekonsoller så vanlig og lett tilgjengelig. Ikke så rart at mange svake personer blir avhengig og ikke klarer å slutte. Har sett endel blitt avhengige og klarer nesten ikke å ha et sosialt liv lengre, fordi de MÅ kjøre et raid blant annet, føkker jo også skole-gangen og jobben sin med slikt. Når det går utover jobb/skole hver dag nesten, er det ikke da man sier at man er avhengig? Kan jo ikke drikke like før man er/drar på jobb/skole heller.

Smith and Jones? Tenkte på den komikerduoen med det samme. :p

Vet ikke helt hva jeg synes om dette egentlig, men det er sikkert et flott tilbud til de som virkelig er så spillegale at det til og med går utover mat, søvn, jobb, og så videre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, er det noe å synes om dette annet enn at det må være positivt? Det finnes svake sjeler som klarer å bli avhengig av mye rart, og det kan da ikke være negativt at folk får hjelp til å takle problemene sine når de ikke klarer å ordne seg selv.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg bare venter på Jack Thompsons lovprising av dette opplegget, han mener vel snart at dette skal bli en del av skolegangen.

Opplegget er vel og bra, jeg glemte vel å nevne at det faktisk er altfor mange gamere som ser ned på dette opplegget og tar det som noe negativt til gamingkulturen, og det tror jeg er spesielt fordi mange er i forsvarsposisjon etter Thompsons utallige utfall mot gaming.