Resistansen: Endres Tilbakekomst og jakten på Langvatarene

demake

Seksuelt godteri
#1
Sommeren hadde tatt sitt varme, lumre grep om Norges Mest Sofistikerte Promperom. Fetthesten satt på verandaen i Stange og ammet. Nabbe satt i skyggen og sippet Seidelen gjennom et sugerør med knekk. CockMcBalls løp rundt på hytta og sprutet vann på kjente og kjære. Drauden lekte i sandkassen sammen med Julian mens Agradula og Sofie passet årvåkent på. Alle var glade, spiste is og badet i det varme vannet. Ja, det var riktig så idyllisk på hele Promperommet, må vite.
Ladybuggz tørket glinsende svettedråper fra Buggz muskuløse brystkasse.

"Åh, Buggz, å få bli en del av NMSP er det beste som har hendt meg...ja, bortsett fra deg sa selvsagt. Kunne du gitt meg tilgang til Generelt-delen av forumet selv om jeg ikke har nok poster?"

"Selvsagt snuppa mi! Jeg fikser det sporenstreks."

Buggz flexet bicepsen og gikk inn på serverrommet. Han satte seg ned og trykket inn passordet:

"L...a....k....s....e....t....a....c...o"

BEEP BEEP BEEEP WRONG PASSWORD!

"Hva i...."

Et vindu poppet opp på skjermen, og et arret ansikt stirret på Buggz med ett øye (Det andre var et glassøye). En metallisk stemme runger gjennom høytalerene.

"Så vi møtes igjen, Buggz? Hvor er din makker, Justincase? Hmmmmm. Da dere kjøpte opp forumet så installerte jeg et spionprogram som nå er aktivert. Dette er grunnen til at dere ikke får langvatarer. Jeg, Endre, er igjen KONGE over dette usle bruket. Jeg skal sørge for å knuse dere alle sammen og legge ned forumet før sommeren er omme. Bare vent å se!"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kun Resistansen kan redde oss nå. Eliten av SG.
Jeg behøver 10 spillere for dette. Dere 10 skal forsøke å redde SG fra den grusomme despoten, Endre. Eller det vil si, 6 av dere skal forsøke å redde SG, for 4 av dere er nemlig Endres onde spioner :eek:

Her er oppsummeringen av spillen:

Det er fem oppdrag i dette spillet, og tre av dem må gjennomføres med suksess for at Resistansen skal vinne.
På samme måte må tre av oppdragene feile for at Endres og hans spioner skal vinne.

De personene som velges til å gå ut for å gjøre et oppdrag velges ut av laglederen. Første lagleder er den første som melder seg på spillet. Den andre laglederen er den andre...etc.

Hvis lagleder for første oppdrag trenger 3 personer for å gjennomføre oppdraget så skriver han i denne tråden i bold, hvilke 3 personer han har lyst å sende.
Så skal det stemmes over om vi godkjenner, eller avslår lagforslaget. For å gjøre dette balansert vil jeg gjerne at alle skriver en PM til meg om de godkjenner eller avslår innen 24 timer, og så poster jeg resultatene i tråden. Avstemningen er IKKE hemmelig.
Hvis vi synes laget virker bra og vi tror det ikke er noen spioner på det, så vil vi godkjenne selvsagt (om vi er Resistansen da-ah). Hvis vi derimot mistenker at det er en spion på laget så avslår vi forslaget. Spionene vil selvsagt ha spioner inn på laget.
Et lag må ha flertall av stemmene for å godkjennes. Hvis forslaget avslås så byttes lagleder til nestemann på listen, og det er så opptil den nye laglederen å foreslå et nytt lag for oppdraget.
Hvis lagforslag avslås 5 ganger på samme oppdrag så feiler ikke bare oppdraget, men alt. Endre vinner og forumet legges ned.

Når et lagoppsett er godkjent starter oppdraget. De som er valgt ut til oppdraget sender meg så en PM om de vil at oppdraget skal gjennomføres eller mislykkes. Det kreves kun én mislykket for at oppdraget feiler.
Resistansen kan kun stemme for at oppdrag gjennomføres. Spioner kan stemme både for gjennomført eller mislykket. Alt etter hva som passer dem best og gjør at de ikke blir oppdaget.
Når alle har stemt, etter 24 timer, så poster jeg antall gjennomførte og mislykkede stemmer i denne tråden, men ikke hvem soms stemte hva.

Så er det neste oppdrag, og sånn går no dagan.

Vi spiller dette med ekspansjon, så hver lagleder vil, før han velger et lag, få 3 spesialegenskaper som han kan benytte seg av. Disse spesialegenskapene trekker jeg tilfeldig fra en stokk her hjemme i Casa de Demake.
Følgende spesialegenskaper kan dukke opp:

Overhøre samtale: Laglederen kan få vite rollen (Resistanse eller Spion) enten til personen før eller etter han i listen.
Forhåndsstemming: Laglederen velger 1 person som må avsløre om de godkjenner eller avslår et lag FØR den offisielle stemmingen. Denne "cursen" varer for resten av spillet.
Etablere tillit: Laglederen får lov (må) å avsløre sin identitet til en annen spiller som han selv velger.
Åpenhet: Laglederen velger 1 person som må avsløre sin identitet til en annen spiller.
Veto: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan legge ned veto når han ønsker (kun én gang) og avslå et allerede godkjent lagoppsett.
Jeg ser på deg: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Spilleren kan få vite hva én av personene som er ute på oppdrag har stemt (kun én gang). Altså de får vite om personen stemte for å godkjenne eller mislykkes oppdraget.
Sterkt lederskap: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan ta lederskapet fra en annen leder (kun én gang), men det MÅ annonseres før lederen har bestemt seg for hvilket lag han sender ut på oppdrag.
I rampelyset: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan tvinge en annen spiller til å avsløre om de stemmer for å gjennomføre eller mislykke et oppdrag (kun én gang). Bruk av denne egenskapen må opplyses om mellom godkjenning av lagoppsett og selve oppdraget.
Ta ansvar: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan stjele en egenskap (Veto, Jeg ser på deg, Sterkt lederskap eller I rampelyset) som en annen spiller har fått tidligere, men ennå ikke benyttet seg av (kun én gang).

Formaliteter:
-Hvem som er spioner og hvem som er Resistanse velges ut av en tilfeldig-nummer-generator jeg har programmert på Casio-kalkulatoren min.
-Spionene får vite hvem andre som er spioner.
-Det er ikke lov å snakke sammen om spillet utenom denne tråden. Ikke en gang spionene har lov å konspirere sammen.
-Jeg mener det.
-Fem oppdrag.
-Tre må gjennomføres for at Resistansen vinner.
-Tre må mislykkes for at Endres spioner vinner.
-Endres spioner vinner også om vi ikke blir enige om lagoppsett på femte forsøk på ett og samme oppdrag.
-Det oppfordres til intrigemakeri og rollespilling i denne tråden.
-Første oppdrag må ha 3 personer på laget.
-Andre oppdrag må ha 4 personer på laget.
-Tredje oppdrag må ha 4 personer på laget.
-Fjerde oppdrag må ha 5 personer på laget, og 2 mislykkede stemmer for å mislykkes.
-Femte oppdrag må ha 5 personer på laget.

Såh! Hvilke 10 spillere er klare for dette? Når dere melder dere på avgjør rekkefølgen på lagleder-rollen.

Deltagere:
sheriffen
Eivind
Thinaran
Shinra85
Lodin
Agradula
SirkusMartin
CockMcBalls
kakarlsen
TheNormalGeek
 

demake

Seksuelt godteri
#3
Jeg vil forsøke å efforte litt i forkant av hvert oppdrag for å fortelle en tåredryppende historie om kameraderi, homoerotikk og brutte løfter.
 
#4
MEG
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#5
Å HERREGUD VELG MEG er det jeg hadde brølt om jeg ikke hadde vært så forbanna opptatt de neste ukene... :(
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#7
Det her... Det frister


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

demake

Seksuelt godteri
#8
Da antar jeg det er en nei fra Drauden og Thinaran er tredjemann?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#9
Er med, forøvrig. Er så jævlig med


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

demake

Seksuelt godteri
#10

Drauden

SGs kollektive lillebror
#11
Da antar jeg det er en nei fra Drauden og Thinaran er tredjemann?
Først tenkte jeg "faen selvfølgelig er jeg med på dette" og instaskrev JA med en gang, men så tenkte jeg meg om i 5 sekunder og måtte redigere innlegget mitt. :penga:
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Husk at når laglederen velger lagoppsett er ikke forslaget endelig før det står i bold. Dette for å unngå misforståelser og formålsløs stemming.

Eksempel:


Dette er ikke et forslag på lagoppsett. Dette er bare tanker og idéer.
"Hmmm...jo, jeg bør jo selvsagt være med siden jeg er Resistanse. Jeg tror også Hagbart og Kjell er medlemmer av Resistansen... Hmmmm..."

Dette derimot er et forslag på lagoppsett.
"Hmmm...jo, jeg bør jo selvsagt være med siden jeg er Resistanse. Jeg tror også Hagbart og Kjell er medlemmer av Resistansen... Hmmmm... Jo, laget mitt består av meg, Hagbart og Kjell"
 

demake

Seksuelt godteri
#17
Woop, woop! Tre plasser igjen!
 

demake

Seksuelt godteri
#19
Ja. Er du med?