[Multi] Retro City Rampage [Kommer til alt innkludert arkade]

Lodin

Der Waaaah
#1


For en gloriøs plakat. RCR har da vært i utvikling i over ti år og er GTA1 hvis det var til NES og hadde referanser til alle andre spill på den tida (pluss noen nyere). Man spiller en kriminell snusk som bare prøver å komme seg opp og avgårde i den kriminelle underverdenen, men stadig vekk blir utsatt for bullshit fra folk fra andre dårlig skjulte spillserier. Hvorvidt det har mye levetid veit jeg ikke, men de lover 60 story missions og 40 mini games av forskjellige slag så det å jo være en del å drive med. 25 våpen er det også og foruten vanlige ting som flammekastere og NEZ-zapper får man støvler som lar en hoppe som Mario og kloa fra Bionic Commando. Siden det er et åpent sandkassespill mangler det ikke kjøretøy heller. En Delorean som lar en reise i tid, varebilen til fire skilpadder og en diger Donkey Kong på hjul hører med.
Så ja, slippes på PC i dag og PS3\Vita når enn Sony oppdaterer. Det er og rett rundt hjørnet til 360 og Wii samt at de skal selge kits som gjør det lett å konvertere arkademaskiner til å kjøre det bare fordi.
Selv preordra jeg det i går fra hjemmesida siden man uansett får med kode til GoG og Steam der samt noen bonuser som soundtracket til Norrin Radd. \m/


E: Soundtracket kan lyttes til hos Bandcamp. Fantastisk brae saker.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Blæh. Å forhåndsbestille rett fra hjemmesida var teit siden noe tydligvis er galt og kisen ikke har sendt ut nøkler ennå. Er ute hos både GoG og Steam.
I relaterte nyheter er Jim Sterling spillbar om man plotter inn koden DTOID hos den plastiske kirurgen. Det gjør såklart dette til en automatisk goatse.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Jepp, dette eier hver dag alle dager. Det eneste jeg var redd for var kontrollen og den sitter rimlig bra. Skyting skjer enten ved at man holder inne knappen og låser på målet eller sikter fritt med høyre stikke. Avhengig av situasjonen er begge nyttige og jævla mye bedre enn GTA sin løsning.
Det er kjøringa og. Man har også her to varianter, GTA sin hvor man bruker knapper eller triggere til gass og brems, men jeg fant ut at det funka mye bedre å trøkke i den retninga man vil kjøre med venstre stikke og bremse med en knapp. Kan ikke rygge da, men hvem faen trenger å rygge når bilene snur på ei krone?
Gameplayet og storyen er jævla frenetisk og det skjer stadig vekk noe. Tok en time før det roa seg litt ned og jeg kunne gjøre hva jeg ville. Det jeg ville var såklart å knuse vaskemaskiner i et vaskeri for småpenger. Før det hjalp jeg Solid Snake med å innfiltrere en fiendebase, leverte aviser på sykkel og reiste tilbake til framtiden i en Delorean som tydligvis drives av å kjøre ned fotgjengere og ikke søppel. Så ja, dette er en eller annen form for GOATSE.

Kjempebomba syns også det i sin kvikktitt.

E: Feh. Slippes ikke på europeisk PSN før om noen uker fordi BARF!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#6
Jeg er helt og holdent med Meer her. Er storfan av klassisk GTA, men dette spillet gjorde virkelig ikke noe for meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Jeg syns det var gøy helt til jeg kom til noen altfor frustrerende brett. Den der hvor man skal kaste dynamitt på biler kan dra til helvete.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Ja, det der var noe forbanna bullshit. Du trenger ikke å bruke dynamitten, men det er ikke noen raskere måte å ødelegge biler på med mindre du har tanksen.

Dette brettet suger maks fordi:
1. en treffer fra dynamitten tar 80 % av livet ditt
2. når en bil blir skadet av dynamitt spretter den rundt. Hvis den treffer deg da tar det 80 % av livet ditt.
3. politiet svermer deg umiddelbart når du har kastet én dynamitt
4. det er vanskelig å få Player til å targete biler når det er masse polti rundt deg
5. bilene trenger mer enn én treffer og de kjører gjerne bare videre

Jeg klarte det etter å ha dødd 15 ganger ved å løpe rundt og bare kaste folk ut av biler og dumpe bilene i en klynge som jeg kunne sprenge, mens jeg hoppa som en idiot for å unngå at bilene bouncet inn i meg. Var heldig og fikk en del politi- og motorsykler i eksplosjonene siden de kun trenger å bli sprengt én gang. Men faen heller.

Døde seff med en gang etter at oppdraget var over fordi jeg hadde null helse og man mister visst en pixel av å kaste seg ut av en bil i fart. :v

Men ellers da. Hadde vært utrolig fint hvis med litt mindre polititetthet i byen. Man hører ikke musikken i spillet over den konstante ulinga fra politisirenene. Det er omtrent umulig å komme seg mellom to punkter i byen i et kjøretøy uten å kverke en eller annen fyr eller kræsje inn i en politimann på veiene, og da har du det gående med en gang.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Nope. Nope. Dette spillet kan reise til helvete. Nå har jeg mistet 72 liv på Sweat Bomber-brettet. Jeg tror ikke han kan ha playtesta dette noe særlig. Det er ikke en gjennomspilling av brettet på Youtube engang.

Det er en minigame med plattformhopping, bare at du utløser en bombe for å hoppe. Den første delen var vanskelig nok fordi kontrollene ikke funker 20 % av tida og fyren bare vandrer rett ned i et hull selv om du trykker hopp. Så kom jeg til del to, og der må du bombe på pixelpresise steder mens du suser gjennom lufta og ikke har noen måte å vite hvor du skal trykke annet enn prøving og feiling. Og en eneste feil dreper deg og sender deg tilbake til checkpointet. På de over 50 livene jeg brukte på del 2 klarte jeg å komme meg forbi den første seksjonen med timing én gang. Så var det en lang koselig del hvor jeg bare kunne bombe folk, men så kom en til timingdel hvor jeg daua (sikkert rett før checkpointet) og nå gidder jeg faen ikke dette mer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Å HERREGUD JA

Gigantisk patch til Retro City Rampage er sluppet, som fikser spillet til å suge mindre:

  • Added Tips Screens
    • displayed if the player fails missions repeatedly
  • Shop location icons
    • shop icons added to the full size pause menu map
  • Added COFFEE JITTER SPEED Power
    • drink coffee to play the game at 2X speed for 30 seconds (makes Biffman tailing mission quicker)
    • The game now runs at double speed for 30 seconds when drinking coffee making the car tailing mission half the length. On top of that, there’s now a checkpoint in the middle making it even easier. This was also on the todo list but cut before the game was released due to the tight schedule. Oh well.
Vehicles
  • Faster Cars
    • cars now have much faster top speeds making it quicker to get around town
  • Persistent Cars
    • Most recent car no longer disappears when starting a mission or restarting from some checkpoints
    • Being one guy handling everything from the programming and design to business, production and more, this was originally left out of the game due to the risk of blowing up the test matrix. Unpredictable car positions during scripted events could’ve led to a lot of bugs, but I’ve now accounted for these and had proper QA on it to verify.
  • Convenience Cars
    • Fast cars conveniently spawn on missions where you must travel longer distances, some with nitro
    • I did my best to do this in the first place, but not every mission was spruced up with them, and as I’ve now learned, those holes are where where some reviewers eyes gravitate to. They won’t notice that many missions have them, just that some don’t.
Overhauled Missions
  • Sweat Bomber platforming levels completely overhauled
    • jumping/moving no longer requires acceleration, allowing players to jump distances from a standing position
    • wider platforms, taller triggers
    • increased visibility of soul boosters
    • clearer perspective
    • rhythm game-style tutorial bar now displays buttons to press on first level after repeated failures
    • can be skipped after three deaths (but the player won’t earn the playable character or challenge
    • The biggest thing that I overlooked here (despite running playtests prior to release) was that the player needed to run and jump to make it over wide gaps. Many players it turns out tried to do these jumps from a standing position making the levels seem impossible. I’ve now gone overboard, completely reworking the entire thing. Worst case scenario, if a player is still having trouble they can skip over these levels. Doing so simply won’t award them the playable character and arcade challenge.
  • Side missions – added depth
    • increased the challenge on the Trailer Park and Milky’s missions (they now require more strategy to beat)
    • RCR included some simple side missions which were very GTA-esque with simple objectives. Fun Fact: These were among the first missions ever created for the game, before the final story was written. Once the game became more ambitious with more in depth missions these didn’t quite fit. However, rather than cut them I decided to leave them in as optional side quests. While I hoped that everyone would enjoy the overall package and see these as extras, the sad state is that some critics tug on any loose string that they find and they spotlighted these admittedly weaker missions, some even using them to “sum up” the game. As a result, I’ve reworked them and added more depth to bring them closer to the level of the rest. Be warned though, they’re now much harder and require more skill to beat, as is the case for many of the optional missions. The purpose of most optional missions is to give the advanced players more challenge.
  • Tap ‘dat AS5 stage overhauled
    • faster to beat but more skill required (must also dodge projectiles)
    • Flaming projectiles now shoot out of the tanks when a barrel is tossed in, requiring the player to dodge in addition to throwing. Another thing that was on the todo list but cut due to time constraints. When releasing a game you always need to pick what’s on the chopping block and sometimes pick the wrong things. Lesson learned. In addition, the player only needs to throw in half the number of barrels making it a much faster challenge.
Tutorials & Balancing
  • Stomp and Dodge Tutorials Added
    • emphasizing the importance of stomping and jumping in the game (which are required to beat certain missions)
    • trains the player how to avoid police cars trying to run them down
  • Many story missions significantly improved
    • more checkpoints, health pick ups and faster parked vehicles to speed up travel
    • Including but not limited to: Holy Secret Identification, Guilty Conscience, Drunk Trialing, Streets of Urban Bouncing, Pawn That Noob’s TV, Loose Change Laundry Caper, Super Stomp Shenanigans, Sweat Time, Tap ‘dat AS5
  • Castle boss now easier
    • shields dropped which render you immune from wreaking ball attacks
    • more walls/floor added reducing chance of falling into gears
  • Prison stomp now easier
    • split into two parts with a checkpoint in the middle
Other
  • French Translation Updated
  • Police Siren Adjusted
  • Misc Bug Fixes & Other Tweaks
Hvis jeg bare kan hente opp saven min igjen og skippe Sweat Bomber så skal jeg med glede fullføre dette spillet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Veeeeeeeeeeepppprrrsssttt!

Jeg skippa Sweat Bomber, etter det var det en skikkelig mongo boss, så blir du sendt inn i Smash TV uten våpen og alt suger fram til du får uzien. Det er det beste våpenet siden du bare kan strafe rundt og skyte folk, men denne delen er fortsatt et mareritt fordi det er evig mange folk som alle skyter på deg mens det kommer granater ut av veggene og rommet brenner. Så skal du til et slott for å stoppe Dr Buttnick, men det er ingen bro over vollgraven. Så du kaster folk i vannet for å bruke dem som en bro helt til spillet sier at ok nå kan du gå inn i slottet, og du hopper ned og dør. For spillet sa ikke at det bare var hvite skjeletter du kunne stå på. Du sniker deg ned i kloakken og kjører Turtlemobilen men spillet glemmer å si ifra at den kan skyte før du har kræsja i de eksplosive tønnene en gang. Neste del er en parodi på The Dam Level fra TMNT, det er selvsagt mye vanskeligere å svømme og det er elektrisk sjøgress overalt. Samt luftblåsere som dytter deg inn i dem. Etter det blir du bitt av en radioaktiv rørlegger og får Super Stomp. Du bruker denne til å knuse vegger (men kun i dette slottet), noe som virker unødvendig da du kan gjøre dette med bazookaen uansett. Jeg var så dum at jeg antok at jeg skulle bruke denne nye egenskapen til å stompe på bossen når han fløy forbi sakte, men det som skjer da er at du spretter av han og inn i instakill-tannhjul. Alt du må gjøre er å drepe bølger med henchmen.

Iallfall etter dette så rømmer han og du må forfølge han gjennom et rom som fylles med karbonmonoksid fordi Buttnick ikke har ventilasjon, denne delen tror jeg skal etterligne Turbo Tunnels fra Battletoads. Du har iallfall så lite tid at du må kjøre perfekt for å klare det. Så etter DETTE igjen må du forfølge Buttnick som har stjelt Deloreanen du har bygd på gjennom hele spillet. Plutselig er spillet blitt til Hang On med mode 7-scrolling. Det har tilogmed rød/blå 3D ala Rad Racer du kan skru på hvis du har briller tilgjengelig. Dette var egentlig veldig kos, men så når du er ferdig starter Stage 1-2, og da er det kart racere som kjører mot deg og eksplosive tønner og helvete som instakiller deg. 1-3 er enda verre, men etter dette er du av motorsykkelen men inni Deloreanen og må unnvike oljesøl som ufoer dropper. Kjør forbi for å komme videre i brettet men hvis du treffer én oljepytt sklir du langt bak og må starte igjen. Og så etter DETTE igjen så sier Doc Choc at Deloreanen har maskingevær, og sisteboss starter.

Sisteboss … herregud. Jeg brukte en time på han. Du har tre hitpoints. Buttnick flyr over veien i et helikopter. I alle waves skyter han to raketter mot deg tre ganger som du må unnvike, og gir deg så en liten pause før han gjentar dette. Det burde ikke være et stort problem men det er drit vanskelig fordi veien snaker og føkker med dodginga di, og det er ting i veien i tillegg. Mye ræg! Memorisering i et slikt spill er greit nok, men da må det være likt hver gang!

Her er en tubb av en fyr som faila på sisteboss i to og en halv time før han ragequitta. (Tok opp så mye video at han gikk tom for harddiskplass)

Jeg klarte det til slutt ved mye raeging og failing, trodde først poenget var å komme seg til siste wave med fullt liv fordi han skyter så fort at du dør med en gang, men klarte det til slutt ved å bevege meg rolig og rytmisk mellom rakettene hans. Spillet hadde frustrert meg så mye allerede at jeg ikke klarte å bli sint engang, bare apatisk.

Og som en siste FUCK YOU fra Brian Provinciano så får du ingen trophy for å klare spillet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Kvadruppelpost fordi nå har RCR kommet på Wii også. Og denne versjonen er spesiell, for den inneholder nemlig "ROM City Rampage", som er det tidligere uutgitte Grand Theftendo. Hvis man har kjøpt spillet på Steam så er det kommet en patch som legger det til på PC-versjonen og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Yess. Om noen år har han kanskje blitt like rå på å designe spill som han er på programmering.