Rhythm Tengoku Gold

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, nyeste rytmespillet jeg har kost meg med heter Rhythm Tengoku Gold, og er til DS-en. Den letteste måten å forklare det på er ved å sammenligne litt med Wario Ware; du må gjennomføre flere småspill med veldig enkle handlinger (stort sett trykker eller drar du på DS-skjermen). Forskjellene er dog ganske viktige: Hvert spill er en hel liten sang, og du styrer en figur som deltar i en slags bisarr historie som utspilles i løpet av sangen. Eksempler på dette er en militærfugl som skal delta i fjærkrevarianten av sluttet orden, en sånn Påskeøya-statuedame som skal synge for å blidgjøre gubben sin, eller en maskin som skal fylle opp roboter med saft. Hvert spill er stort sett ganske sært, men alle går ut på at man skal reagere på ting som skjer på den andre skjermen i takt med låta. Dette kan være veldig enkelt (dulte en pinne inn i to muttere når de når enden av en bane) eller hakket mer vrient (plukke turnips og daske moldvarper i et forrykende tempo). Når du fullfører alle spillene i et nivå får du en remiks hvor alle spillene blir blandet til en ny låt; dette er ofte jævlig vanskelig siden rytmen stort sett er helt forskjellig. Kan iallfall si så mye at selv om spillet er på japansk og jeg dermed ikke skjønner en drit så er dette glatt det artigste jeg har spilt i rytmesjangeren sammen med Ouendan. Protip er at det kommer til USA i løpet av året, under navnet Rhythm Heaven (som er en direkte oversettelse av den japanske tittelen minus "Gold"; det finnes et Rhythm Tengoku til GBA også som ikke ble utgitt utenfor gloriøse Nippon). Hvis du digger rytmespill på DS så er dette et must.

Videoer!

- .
- .
- .