Rock Band

#1
Folk lurte på hva det neste etter Guitar Hero ville være? Her er svaret! \m/
Opprinnelig skrevet av Harmonix @ Gamespot
Harmonix, MTV and Electronic Arts today announced Rock Band, an all-new platform for music fans and gamers to interact with music like never before. Rock Band will allow gamers to perform music from the world's biggest rock artists with their friends as a virtual band using drum, bass/lead guitar and microphone peripherals, in addition to offering deep online connectivity. Built on unprecedented deals with the world's biggest record labels and music publishers, the music featured in Rock Band will span all genres of rock and include many of the master recordings from the biggest songs and artists of all time. Rock Band is slated for release on PLAYSTATION 3 computer entertainment system and Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft in Holiday 2007.

The leading music publishers – EMI Music Publishing and Warner Chappell Music – are allowing unrivaled access to their catalogs of incredible songs for use in Rock Band. The record labels – EMI Recorded Music, Hollywood Records, Rhino Entertainment (Warner Music Group), Sony BMG Music Entertainment and Universal Music Group – have agreed to supply master recordings by their renowned artists for use in the game.
Kilde

Litt basis Q&A hos Gamespot

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som klør i fingrene etter å spille dette.
Eneste jeg lurer på er om PS3- og 360-gamere vil kunne spille sammen over nettet, selv om det mest stor sannsynlighet vil være svært usannsynlig.

Redigeres etterhvert som flere nyheter kommer.
 
I

impywimpy

Gjest
#2
Og jeg som hadde håpet på Mock trial with J Reinnold! :(

Neida, blir sikkert gøy dette. Synd at jeg aldri var kul nok til å lære meg noe mer enn å voldta Lisa på kjøttfløyte.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
EA's David DeMartini says "You could have one guitarist in Germany and another one in Texas, a drummer in New York and a singer from somewhere else, and they can play together online". (USA Today)

Høres meget spennende ut i teorien, men vi får se hvor bra det lar seg gjennomføre i praksis. Her er man avhengig av minimalt med lag.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Så er spørsmålet, følger alle instrumentene med i hver pakke? Hvis ikke, hvem er det da som gidder kjøpe trommer eller bass? :p
 
#6
Ikke glem nå at bass og gitar-spillingen vil mest sannsynlig foregå på samme type kontroll, j.fr Guitar Hero 2 ;)

Men nå som du nevner det, så begynner jeg å lure litt på hvor mye alt sammen vil koste. Guitar Hero kostet 700 for spill og gitar. Hvor mye vil da spill, gitar, trommer og mikrofon koste?
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Og kanskje Wii-kontrollene kan brukes som trommestikker...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Spilt Guitar Hero II (360) kontinuerlig i hele dag, og jeg og en kompis har nettopp rocket som faen med to gitarer og prosjektor. Smerte i fingra har aldri føltes så deilig.

Så ja, jeg gleder meg.