RPG-året 2016

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
2015 var vel omtrent det beste året i manns minne for rollespill, enten du liker dem japanske, æmmrikanske, rundebaserte, i sanntid eller en blanding. Visste du at når du går lei av ett 2015-rollespill er det minst tre tusen andre 2015-rollespill du ikke har spilt som du bare kan sette i gang med? (Kilde: Store norske)

Når det er sagt så ser ikke akkurat 2016 stusslig ut det heller. Det er klart for... (take it away, WordArt!)



Meg først!

Torment: Tides of Numenera

Det er en åndelig oppfølger til Planescape: Torment laget av blant andre gamle Interplay-folk og dessuten har de fått med Chris Avellone - som designet og skrev mye av P:T - på laget. Har med vilje ikke sjekka noe mer. Forventningene til dette her står i taket, eller som @CockMcBalls ville sagt det: "det gledes tbh fam".

Divinity: Original Sin 2

De burde vel kanskje heller kalt dette Unoriginal Sin hæ hæ. Dette er mer i Ultima-leiren når man snakker inspirasjon, men det er også veldig langt unna å være negativt. Det første Original Sin-spillet var både et friskt pust og et innmari kult blæst fra pæsten, så jeg er spent på hva utviklerne har å komme med i dette spellet. Og om det i det hele tatt blir utgitt i løpet av 2016, det skal vel kanskje holde hardt men jeg bryr meg ikke.

Dark Souls 3

På den ene siden er jeg litt bekymret for at dette blir en ny Dark Souls 2; veldig bra, men helt uten den delvis udefinerbare (men ikke egentlig da man er jo tross alt analytisk anlagt) magien som gjorde Dark Souls til det objektivt beste spillet noensinne. Men på den annen side er Miyazaki tilbake i sjefsstolen, og det forrige han gjorde var jo 2015s beste spill, sååå ja. Vi får tro det blir best.

Hva er dine'a....!!!!.....???????
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3


Squeenix sier Final Fantasy XV skal komme ut i år. Jeg kjøpte ikke Type Zero så jeg fikk ikke demoen, men hører den var lovende. Er ikke kjempekeen på realtime slåssesystem, men skal gi det en sjanse. Etter så mange år under Nomura er det fortsatt en sjans for at storyen kan være komplett rævva men vi får se.



Det sies også at Persona 5 vil komme ut før året er omme (og i 2019 ellerno i Europa). Har store forhåpninger til dette.
 

Lodin

Der Waaaah
#5


Jeg er ihvertfall klar for Dragens Dildo til PC neste uke. Riktignok tredje gang jeg kjøper det nå, men det kosta bare 215 spenn hos GMG. Syns jeg det er verdt, særlig siden det kanskje blir jævlig moddbart og uansett er den ultimate versjonen.
Kan jo og hende gode salgstall får dem til å gi ut DD Online her.
 
#6
Jess, blir Dragedunk om en uke og det gleder jeg meg til. Vil modde ut 90% av pjattinga til AIen i kamp så kanskje jeg holder ut mer enn 5 timer denne gangen.

Ellers gleder jeg meg til ca. alt som er nevnt av andre her, spesielt Persona 5. Det har jeg venta på en stund. Er en av de kanskje naive som tror det kan finne på å havne ihvertfall i Amerika iløpet av året, og da får man jo tak i det ;);)

Av ting som ikke er nevnt så skal jeg late som at det kommende Zelda-spillet på Wii U hører til i denne tråden. Jeg skal ikke påstå at det kommer til å ha XP og stats eller noe slikt, men no oppgraderings av no våpen og kanskje til og med en questlog ville ikke overrasket meg. Spår at det blir mitt goty.
 
#7


Squeenix sier Final Fantasy XV skal komme ut i år. Jeg kjøpte ikke Type Zero så jeg fikk ikke demoen, men hører den var lovende. Er ikke kjempekeen på realtime slåssesystem, men skal gi det en sjanse. Etter så mange år under Nomura er det fortsatt en sjans for at storyen kan være komplett rævva men vi får se.



Det sies også at Persona 5 vil komme ut før året er omme (og i 2019 ellerno i Europa). Har store forhåpninger til dette.
Sånn ja.

Var det ikke i 2016 Ni no kuni 2 skulle komme ut? isåfall er det nummer tre på lista.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Den følelsen når jeg helt glemte av NiER 2: Automata.



NiER 1 var janky som faen, men de som ga det en sjanse fant en av de beste rollespillhistoriene fortalt i spillmediet noen gang. Takket være populariteten fikk Yoko Taro lage Drakengard 3, men det var så stygt og ødelagt at jeg bare ikke klarte det. Men for NiER 2 har han fått Platinum Games med på laget, og dette kan bli noe veldig spesielt.
 
#9
Innbiller jeg meg at de annonserte en re-release av NiER på de nye maskinene i forbindelse med oppfølgeren? Det er et sånt spill jeg gjerne skulle ha prøvd, men ikke gidder å fikse fysisk kopi av og sist jeg sjekka fantes det ikke til nedlasting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Lyst til å låne, Lodin? Jeg må nesten få det tilbake en gang, men det tar ikke lang tid å peise gjennom.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Ja, men nei takk. PS3en er dau og ikke faen om jeg kjøper en til av de med det første.

Men jeg lasta ihvertfall ned noe som heter B'z - Into Free -Dangan- × Dragon's Dogma.mp3

 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#13
Kingdom Hearts 3 plz.
 
#14
Ok folkens! La det være sagt at Dragon's Dogma rett og slett fortjener denne PC-utgivelsen og det er en liten skam at den ikke kom samtidig med konsoll-versjonene. Aldri har jeg hatt to så vidt forskjellige opplevelser og inntrykk av det samme spillet. Jeg likte det da jeg pirka borti konsoll-versjonen, men jeg elsker det på PC! Krystallklart bilde og den smudeste bildeoppdateringsfrekvensen gjør et hav av forskjell i et spill som det viser seg at hadde for store ambisjoner for hva de opprinnelige plattformene tillot. Det jeg husker fra PS3-utgaven var et rotete HUD, noen kule scenarioer og jævlig masete companions. Det jeg ikke så var de et spill med de beste rollespill-systemene jeg har vært borti etter Souls-serien. Det har noen store blemmer og tar lang tid før det kommer ordentlig i gang, men hvis du liker planlegging, utforsking, fete kamp-system og en god del ost så vil jeg lett anbefale dette. Bare spill det på en maskin som kan kjøre det i 60.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Det der. Når det gjelder ost så snakker folk ikke helt Ye Olde Englishe, men nesten. Mye 'twas, aught og forsooth ute og går, og gjerne utført med de mest uinteresserte og generiske amerikanske aksentene også. Det er mer ufrivillig komisk enn noe annet, men selve spillet er godt som gull. Og vanskelig, så det er jo et pluss.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Verdt å merke seg at den japanske utgaven har et helt annerledes script. Det er veldig kontempurært og jævlig tørt. Capcom brukte mye tid og ressurser på å få den vestlige utgaven til å føles unik.
Og igjen, spillet har hotkeys. Bare trykk 1 til 5 på items i inventoryet. Natt og dags forskjell når det gjelder fek.s lampa.