[RULLEBRETT] Skate 2 (demo på live, PSN neste uke)

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
#1
På tide med en real tråd for Skate 2, oppfølgeren til GOTY 2007. Ikke at jeg gidder å fylle inn så jævla mye her, men det er altså en demo ute på Live nå med en ordentlig create-a-character og ca 10 minutter med gameplay hvor du kan teste ut alle de nye tinga som handplants og alt sånn der ræl. PS3-brukere får derimot smøre seg med tålmodighet til neste uke, når de for demoen. Selve spillet er ute den 23. her til lands.
 
#3
Elsker faen denne demoen! spillt om og om igjen :D
det kommer ut den 22 jan fåresten
 
#4
Det var på tide at PSN får nye skikkelige demoer! De siste har vært litt... online-aktig. Liker helst spill der vi spiller single player, så denne demoen kommer til å bli lastet ned av meg! Så lenge den ikke tar over 1.5 GB... T_T
 
#8
Nei, for all del. Maa ikke faa utfordringer heller.
Jeg føler på meg at du er ganske så sarkastisk nå... :svette: Jeg mente det ikke egentlig sånn da. Det er jo greit med utfordringer, men når folk bare begynner å hamre ned på en nybegynner, så er det ikke alltid så moro... Jeg synes at de burde ha et trenings brett med på Online demo'er...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#11
Såda. Oslo. Absoluttspill sender vel ut noen dager før, Spaceworld Skøyen pleier å sette ut spillene i hylla når de får dem, noen flere? Skulle jo helst vært både billig og før tiden. Med noe på kjøpet som bonus.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Siste jeg hørte var demoen ute i Hong Kong, så om du er skikkelig utålmodig kan du mekke en slik en konto og dra den ned derfra.
 
#16
Først trodde jeg du kødda, men så googla jeg litt og fant ut at den hadde kommet i Hong Kong store, og fant også:
"Haha, I love the HK store. I'm in the UK but your games are mostly English versions AND they're cheaper. It also helps that I can use my UK card on there. SSF2HDR works out to about £6.50."

Kanskje det er verdt å lage en Hong Kong Account? :p

Men nei, er ikke så utålmodig. Den er nok oppe på US/EU Store hvert øyeblikk.

EDIT: Nå er den å finne i EU-sjappa. 1,7 GB.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Testa demoen på PS3 i går kveld, ooog... vel. Overgangen fra Skate var egentlig ganske stor, synes jeg. Streit nok, du har de samme grunnmekanikkene som sist; rull rundt og dra noen heftige triks hvis du klarer. Jeg har dog litt problemer med det at de har lagt til mulighet for å hoppe av fjøla og flytte rundt på ting og tang, samt noen andre småting.

Greia er at når du gjør det mulig å ferdes til fots og flytte på hindringer, så har det ganske store konsekvenser for grunngameplayet. Noe av det jeg liker så godt med Skate er at du øyner muligheter hele tida, du ser en fet greie du kan skøyte på, og så er det om å gjøre å finne veien dit (samme som i tidlige Tony Hawk-spill, bare at du ikke får noen eksplisitt bonus for det annet enn gleden ved mestring, noe som fungerer bra). Noe av det jeg synes trakk Tony Hawk ned i søla var da de begynte med at du kunne hoppe av brettet og rusle rundt. Hvis jeg vil rusle rundt på gata så går jeg meg en tur, skatespill handler om skating. "Er det noe å klage på, da?" Ja for tenk. Når du har lagt inn en sånn egenskap i spillet ditt så må du legge opp til situasjoner hvor den skal brukes, ellers er det bortkasta. Jeg så tendenser i Skate 2-demoen til at deler av verdenen har blitt omgjort fra lekeplass til hinderløyper, attpåtil hinderløyper du må fikse på selv for at de skal bli mulige å forsere. Det legger til mer frihet på ett plan, men kostnaden er en ekstra dilleting du må gjøre for å få lov til å spille; samtidig er ikke friheten så stor at du kan legge ut dine egne hindre og objekter. Det føles som en halvveisløsning, ikke engang like fritt som Tony Hawk's American Skåtteland på DS (hvor du fikk bygge din egen skatepark). Og den sekvensen hvor du skulle finne veien fram til skateparken i starten av demoen? En riktig vei, hinderløype, en måte å gjøre det på, ingen frihetsfølelse. Frihetsfølelsen er fortsatt det feteste i Skate, og jeg liker ikke helt den retningen Skate 2-demoen tok. :(

Andre småting jeg ikke likte var stort sett HUD-en, som jeg syntes var vanskeligere å lese enn i Skate og attpåtil brøt med designen ellers i spillet. Og det at folka fortsatt refererte til figuren min som "dude", "man" og "he" når jeg tydelig mintes å ha valgt sånn der figur med pupper og innovertiss da jeg mekka den. Nuvel.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Enig i at innledningssekvensen var kraftmongo, men siden det tross alt er en demo vi har med å gjøre så frykter jeg ikke så veldig mye. Alt annet jeg har sett av spillet later til å være minst like fritt som i eneren, nemlig.

Jeg ser også veldig godt poenget ditt med spaseringa, og jeg kan avsløre at jeg var ganske redd for at de kom til å dra en THUG, men basert på hva jeg har sett i demoen ser det ganske trygt ut. Igjen så er ikke demoen noe særlig å basere noe på, men etter hva jeg erfarte brukte man spaseringa til ... å gå opp trapper, og å flytte på ting. THUG hadde masse annet jall som klatring og diverse dritt også, det virker det som om Skate-gutta har sett seg for gode til, heldigvis. Som du sier så er det litt halvveisløsning å kunne flytte på forhåndsbestemte objekter men ikke kunne legge til egne, men på den annen side så er f.eks (igjen) demobrettet lagt opp ganske fett med rails og ramper der de står fra før av, slik jeg ser det så er det mindre "create-a-level, sånn halvveis" og mer et verktøy for spesielt interesserte som er opptatt av å mekke så kule linjer som mulig. Ellernoe.

Apropos kule linjer må jeg nesten få pimpe http://goonskate.com/ litt. Det er altså en nettside som drives av en gjøk fra SomethingAwful hvor folk laster opp videoer de har mekka i Skate via EAs nettverksjall. Den generelle tendensen er mer "realistiske" og finflytende linjer framfor superoverdrevne Tony Hawk-greier, bare så det er sagt. Fortsatt en god del tøft der.
 
#19
Det virker som det er veldig viktig for utviklerne å få fram at det faktisk er et skatespill og at det er det som er hovedfokuset deres, selv om det går ann å gå rundt om man vil. Hvis man går av brettet i starten av demoen sier kisen "get on your board, this is a skate game!" eller noe, og det hinter jo til at utviklerne har lagt opp til at det ikke blir mye vandring rundt i spillet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Enig der. Det er jo ikke akkurat som av-bretteringa var noe de pønska på på pur faen, det var en av de tinga folk ønska seg flest fra eneren. Så digg å kunne gå opp trapper ...